Maar waar zit die EGR klep dan….? die moet namelijk dus dicht
Dat EGR is meer dan een klep… er zit een groot metalen dinges achter het blok, en verder allemaal enge slangetjes en dingetjes waarvan ik niet eens wil weten wat ze doen. Ik vind ‘t wel best eigenlijk, die paar pk’s maken me eigenlijk niet uit.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Harm schreef:Maar waar zit die EGR klep dan….? die moet namelijk dus dicht
Dat EGR is meer dan een klep… er zit een groot metalen dinges achter het blok, en verder allemaal enge slangetjes en dingetjes waarvan ik niet eens wil weten wat ze doen. Ik vind ‘t wel best eigenlijk, die paar pk’s maken me eigenlijk niet uit.
Die EGR discussie komt te pas en te onpas weer boven drijven. Ik heb die paar pk’s nooit gemist, het koppel is gelijk, emissie is beter met EGR en zuiniger heb ik ws niet kunnen rijden zonder EGR. Volgens mij zit de E(r)G(e)R(nis) vooral tussen de oren.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Harm schreef:Maar waar zit die EGR klep dan….? die moet namelijk dus dicht
Dat EGR is meer dan een klep… er zit een groot metalen dinges achter het blok, en verder allemaal enge slangetjes en dingetjes waarvan ik niet eens wil weten wat ze doen. Ik vind ‘t wel best eigenlijk, die paar pk’s maken me eigenlijk niet uit.
Die EGR discussie komt te pas en te onpas weer boven drijven. Ik heb die paar pk’s nooit gemist, het koppel is gelijk, emissie is beter met EGR en zuiniger heb ik ws niet kunnen rijden zonder EGR. Volgens mij zit de E(r)G(e)R(nis) vooral tussen de oren.
Patrick
Bij de vorige auto van me vader (110pk TDI blok) hebben we hem dicht gezet en we konden het zeker wel merken…
Maar hebben de normale diesels ook een EGR klep!?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Superdave schreef:
Maar hebben de normale diesels ook een EGR klep!?
Yeps, ZX en Xantia hebben die ook.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar hebben de normale diesels ook een EGR klep!?
BX-diesels gewoonlijk niet, maar de mijne komt uit Duitsland waar dat blijkbaar wel gebruikelijk was.
Harm schreef:
BXen zonder trekhaak bestaan toch niet?
ben je de mijne dan vergeten??
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:Harm schreef:
BXen zonder trekhaak bestaan toch niet?
ben je de mijne dan vergeten??
En mijn grijze prul!
Superdave schreef:Maar hebben de normale diesels ook een EGR klep!?
Ik ben ze tegen gekomen op een 88’er (ingevoerde) BX RD break uit Zwitserland, die ik ooit heb gehad…en op een ZX 1.9 D reflex, maar nog nooit op een Xantia 1.9 D !
Zal wel komen omdat die 1200 kg zware Xantia die 71 pk hard nodig heeft.
De BX en de ZX hebben met hun gewicht rond de 1000 kg net genoeg aan die 65 pk, met EGR.
Ik denk dat die filosofie er achter zat, toendertijd bij Citroen (PSA)
misschien eens een meeting met alleen trekhaakloze bx-en? (lekker rustig)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:misschien eens een meeting met alleen trekhaakloze bx-en? (lekker rustig)
Haha, open anders maar eens een polletje voor een datum