Toe maar jongens, alleen al bij de eerste 3 reacties staan ITALDesign (Giugiaro) ontwerpen! Bravo. (En verderop wordt nog een Lancia Delta genoemd.En er rijdt iemand noodgedwongen in een Panda!)
Hmm… bljikt niet helemaal te kloppen. Menno verwijst naar een nieuwerwetse Ghibli ops:
Als het geen Xantia was geworden was het waarschijnlijk een Peugeot 405 geweest of een Laguna.
Als ik een onbeperkt budget zou hebben ging ik voor een Lamborghini Espada of Maserati Ghibli (De echte ).
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Met minder budget zou ik gaan voor de Porsche 924/944, dan nog wel budget overhouden om hem te onderhouden, als ik meer budget zou hebben dan komt er een knalgele Saab 93 sportcoupe/cabrio. en met een onuitputtelijk budget dan moet er toch echt wel een Ferrari komen te staan, bij voorkeur een Testarossa (de ultieme jongensdroom)
Wel een hoog ‘Need For Speed’ gehalte . Had ik niet van jou verwacht. Maar goed, die Sintra is echt NFS
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Citroën bestaat niet…..nou tot 3 weken geleden was dat ook zo voor mij
Maar was geen ramp hoor, ik reed in de auto die ik het mooist van allemaal vind (geen Ferrari, Masseratie, Rolls, Bentley of Aston) gewoon een simpele Jagauar XJ SIII. En zo gauw als ik er de tijd voor kan vinden komt die bak weer de weg op. Duur?? Ben je gek, onderdelen genoeg te vinden aan heel schappelijke prijzen (zolang ze maar niet in het orginele doosje zitten) en de aanschaf prijs, daar heb je nog geen boodschappenautootje voor.
Schokdempers rondom (t kreng heeft er 6!) ca. € 250 (orgineel meer dan € 1200)
Remblokken voor en achter ca. € 90 (orgineel ca. € 450 en komen uit dezelfde fabriek alleen een ander doosje )
Remschijven voor per 2 ca. € 75 (orgineel ongetwijfeld duurder)
Wat doe ik eigendlijk in `n XM????
Niks mis mee rijdt zeker zo lekker (en op sommige punten lekkerder) als `n Jag.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Mercedes Benz
Gewoon onverwoestbare auto’s ze kosten wel wat maar je hebt ook wat veel comfort( goed geen citroen comfort) stijl (geen citroen stijl) en veel kwaliteit.
Als ik toe was aan een auto dan zou ik een 200 serie (w124) 230e 260e automaat rijden. Mag zelfs een TE(station) zijn.
Peter
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nu al bijna onbereikbaar of onvindbaar:
NSU RO 80, Mazda 616 1973, Datsun 240Z, Renault 16, Tatra V8, Triumph Dolomite Sprint, en nog meer jaren 70 japannertjes.
De lijst is groter. Weet het ff niet meer.
Voor het echte dromen: Dodge Charger 1969 (met handbak, in zwart… wow)
Porsche 911 S 1967.
Moderne auto’s? Think not. Xantia/XM moet ik al niet. En dat zegt veel want deze jongens hebben wel bolletjesvering. De rest van het moderne wagenpark op deze planeet…. niet dus.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Op weg naar de motorbeurs parkeerde iek mn ieksEmmu in de buurt van deze…
... en ik vond m niet lelijk… ops:
heeft een beetje een SM neus
ieksEmmu schreef:
... en ik vond m niet lelijk… ops:
Ben het met je eens. Ik vind hem zelfs errugg mooi….....
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
PjotrBlom schreef:heeft een beetje een SM neus
Dát is het!
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ach tja, Ik ben opgegroeid met Volkswagens, dat vond ik niet beroerd op zich, maar toen ik zelf begon te rijden reed ik in eerste instantie een Volvo 340. later heb ik nog overwogen om een 440 te kopen, en das nog niet zo lang geleden.
Verder heb ik eens goedkoop een oude 72-er mercedes met 6 cylinder diesel kunnen kopen, maar toch maar niet gedaan.
Waarschijnlijk zou ik Renault of Volvo gereden hebben. maar dat is ook omdat we twee Renaults gehad hebben en er nu nog 1 rijden en de opvolger van de Twingo wordt of een Renault Clio of een Citroen C2, dus tja…
Maar Franse auto’s uberhaupt vind ik geweldig! Ik had ook zo een Peugeot kunnen rijden.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Praktisch gezien zou het waarschijnlijk een Renault worden. Vel Satis is best een mooie auto en de Laguna Break is ook niet lelijk (helaas niet zeldzaam ook). Peugeot is ronduit saai, prima auto’s maar saaaaaaai. Dat bedijf heeft zelden iets ontworpen wat ik de moeite van het kijken waard vind. Japanners of amerikanen zijn ausser frage. Volvo en Saab zijn zeer de moeite waard en ook leuk zijn een aantal modellen van Mercedes. Iets minder praktisch maar evenredig leuker is een XJS.
Animal triste post coitum
update:
een Nissan Patrol is ook wel leuk.
en wat een koppel…
Onze niet-Citroën is een Toyota Celica T-sport. Één van de weinige ‘scherp gesneden’ moderne auto’s (imho is een echte auto wél recht en hoekig). Verder snel (100-160 in 7 sec.) en redelijk betaalbaar.
Maar als geld en onderhoud geen rol zouden spelen:
Lancia Delta HF Integrale EVO II non-cat en Aston Martin DB9
@IeksEmmu: die Civic is idd zeker niet lelijk.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, als we praten over niet-Citroëns, dan blijft er bij mij nog een berg auto’s over die mijn waardering kunnen krijgen. (al zit er weinig nieuwerwets bij trouwens…)
Met stip op 1 staat de NSU RO80. (stiekum toch een heel klein beetje Cit)
Verder zou een Velorex mijn oprit ook wel mogen sieren. De iedeale combinatie tussen auto en motor. Helaas zijn ze te duur in aanschaf om er even bij te nemen.
En omdat ik niet vies ben van snelle bolides zal een Delorean mij ook wel kunnen bekoren natuurlijk.
Tja, eigenlijk te veel om op te noemen, maar mijn grootste liefde gaat toch wel naar Citroën.