Je ziet soms radio-speakers gemonteerd in de ‘balk’ onder de stoelen. Ik hoor daar verschillende meningen over, de een zegt dat je dat niet in dragende delen als die kokers moet doen, de ander ziet er geen probleem in. Meningen?
Volgens mij moet het kunnen, maar ik zou het zelf niet zo snel doen.
Want onder die “balk” zit het hitteschild van de uitlaatdemper, en daaronder de demper zelf.
Kweenie of het dan nog een strak plan is….
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die balk is dubbel. Onder de tweede laag ijzer zit past het hitte schild. Je kan deze doos dus prima gebruiken voor je speakers.
Waar ik ze NOOIT in zou maken zijn de balken aan de zijkant!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb een aantal jaren geleden speakers in de hoedenplank gemaakt.
Een kwestie van een 2-tal gaten zagen met een ijzerzaagje in de decooupeerzaag. Een gedeelte van de speakers staat op de hoedenplank, een gedeelte hangt er onder. Geeft prima geluid. Wellicht is dit een idee?
Of heb je specifieke redenen om de boxen onder de stoel te monteren?
Gerrie
Opbouwspeakers kun je ook goed ondersteboven plaatsen onder het dashbord. Als je niet al te grote speakers neemt ziet het er nog redelijk netjes uit.
Citroen DS23 Break ‘71
Eelko schreef:Opbouwspeakers kun je ook goed ondersteboven plaatsen onder het dashbord. Als je niet al te grote speakers neemt ziet het er nog redelijk netjes uit.
Dat had ik nou net klaar staan om op ‘t forum te zetten. Inderdaad lijkt mij dit de beste oplossing.
Succes,
Roel
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
furriegurrie schreef:Ik heb een aantal jaren geleden speakers in de hoedenplank gemaakt.
Een kwestie van een 2-tal gaten zagen met een ijzerzaagje in de decooupeerzaag. Een gedeelte van de speakers staat op de hoedenplank, een gedeelte hangt er onder. Geeft prima geluid. Wellicht is dit een idee?
Of heb je specifieke redenen om de boxen onder de stoel te monteren?Gerrie
Sommige mensen vinden het zonde om gaten in de hoedenplank te zagen en het uiterlijk zo te verstoren. Die in de balk onder je stoel zie je niet of nauwelijks zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Die balk is dubbel. Onder de tweede laag ijzer zit past het hitte schild. Je kan deze doos dus prima gebruiken voor je speakers.
Waar ik ze NOOIT in zou maken zijn de balken aan de zijkant!
De traverse waar de stoelen op staan is ook een dragend deel. Het heeft een essentiele functie voor de torsie stijfheid van de auto. Ik zou het niet doen.
zie foto: http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/1/page/image65.html
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Egbert schreef:bogaard77 schreef:Die balk is dubbel. Onder de tweede laag ijzer zit past het hitte schild. Je kan deze doos dus prima gebruiken voor je speakers.
Waar ik ze NOOIT in zou maken zijn de balken aan de zijkant!
De traverse waar de stoelen op staan is ook een dragend deel. Het heeft een essentiele functie voor de torsie stijfheid van de auto. Ik zou het niet doen.
zie foto: http://www.xs4all.nl/~meeter/dscabrio/1/page/image65.html
Ja maar die is dubbel. De langs balk is enkel en daar komen grotere krachten op.
Maar je hebt gelijk. Het verzwakt altijd!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
furriegurrie schreef:Ik heb een aantal jaren geleden speakers in de hoedenplank gemaakt.
Een kwestie van een 2-tal gaten zagen met een ijzerzaagje in de decooupeerzaag. Een gedeelte van de speakers staat op de hoedenplank, een gedeelte hangt er onder. Geeft prima geluid.Of heb je specifieke redenen om de boxen onder de stoel te monteren?
Gerrie
Ik heb al speakers achterin, maar dan zit het geluid vooral bij de oren van de kinderen en niet voorin. Ik wil daarin kunnen selecteren. Sprookjes en K3 achterin en onze muziek achterin
r van de wal schreef:Eelko schreef:Opbouwspeakers kun je ook goed ondersteboven plaatsen onder het dashbord. Als je niet al te grote speakers neemt ziet het er nog redelijk netjes uit.
Dat had ik nou net klaar staan om op ‘t forum te zetten. Inderdaad lijkt mij dit de beste oplossing.
Succes,
Roel
Ik heb al 10cm speakers uitgezocht die ik graag wil gebruiken (Pioneer). Weet iemand waar ik aan losse opbouwkastjes kan krijgen?
Het volgende werkt ook goed, isolatie achter de achterbank weghalen en een MDF plaat met een aantal speakers ingebouwd erachter hangen.
De achterbank zelf houd wel wat geluid tegen maar als de speakers + versterker zwaar genoeg zijn dan is dat ook te verwaarlozen.
Het mooiste van alles is dat je er niks van ziet, mijn radio heb ik in het dashboardkastje ingebouwd. De klassieke look van de DS gaat niet verloren en het belangrijkste, ze zullen niet zo snel in je snoek inbreken.
In de hoeken van traverse en langsbalk
Ik was helemaal vergeten om te melde hoe het in onze DS is opgelost. De voorspeakers zijn in kleine opbouwvorm gemonteerd in de hoek van traverse en langsbalk. Onder ht dashboard krijg je toch ruzie met je voeten (ik wel). Op deze plek niet. En het is niet-destructief: alle versterkende delen zijn niet aangetast.