Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
McDean schreef:jeroentje schreef:Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.
Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.
waar kan ik de lekstroom meten???
Bv tussen de minpool en het chassis bv. Stroom meet je in serie en niet parallel. Dus de meter tussen de pool en het chassis.
jeroentje schreef:McDean schreef:jeroentje schreef:Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.
Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.
waar kan ik de lekstroom meten???
Bv tussen de minpool en het chassis bv. Stroom meet je in serie en niet parallel. Dus de meter tussen de pool en het chassis.
Waarschuwing voor je de multimeter opblaast. De meeste multimeters zijn helemaal niet in staat hoge stromen te meten. Gebruik aub eerst een lampje in serie om te kijken of er lekstroom is. Als het lampje niet zichtbaar brandt, kun je aan de gang gaan met een multimeter.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:McDean schreef:jeroentje schreef:Als je de beschikking over een multimeter hebt, even de lekstroom meten met de sleutels uit het contactslot. Dan kun je in ieder geval een evt gebrek aan de dynamo of accu uitsluiten. Of juist bevestigen.
Als de lekstroom hoog is, 1 voor 1 zekeringen trekken tot je weet waar de hoge lekstroom ong vandaan komt. Dan kun je in dat gebied verder gaan zoeken.
waar kan ik de lekstroom meten???
mijn accu zat met niet draaiende motor op: 12,4 volt
met draaiende motor 13,2 a 13,4de auto heeft hiervoor een uur gereden.
Ik had net zelf ook dat de auto bleef lopen
toen ik de auto liet afslaan door hem in de versnelling te zetten en zette toen contact uit liep de ventilator nog doorlijkt me contactslot dus
laadstroom is trouwens ook flut. Ik vraag me af of de dynamo wel goed genoeg bekrachtigd wordt. Edit: dat kan mogelijk door een niet goed functionerend contactslot.
Je kan het contactslot demonteren in 2 stukken waarbij je alleen het schakelaargedeelte (plastic blokje) vervangt, zodat je de originele sleutel kan behouden.
Ik ga hem vervagnen dus dit is een handige tip
tanx
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb contact slot vervangen…. KWW (kieken wat ut wordt )
de volts met draaiende motor waren nu wel gestegen naar: 13,6 volt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
update:
even afwachten of die morgen start…
auto gaat nu wel weer uit maar soms met een krrrrrt met DT
als wel goed is haal ik wel nieuw snoertje bij dealer weet ik zeker dat die goed is
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
mpostma schreef:Je kan het contactslot demonteren in 2 stukken waarbij je alleen het schakelaargedeelte (plastic blokje) vervangt, zodat je de originele sleutel kan behouden.
Is dit enkel voor een BX of ook andere Citroenen???
Ik dacht namelijk dat je dat niet uit elkaar kon halen
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Je kan het contactslot demonteren in 2 stukken waarbij je alleen het schakelaargedeelte (plastic blokje) vervangt, zodat je de originele sleutel kan behouden.
Is dit enkel voor een BX of ook andere Citroenen???
Ik dacht namelijk dat je dat niet uit elkaar kon halen
Weet niet hoe het zit bij andere types. Bij de BX heb ik het wel eens gedaan, dus daar weet ik dat het kon.
Bij de Xantia dacht ik niet….heb er onlangs met mijn neus bovenop gestaan toen Johan Oldenhage er bij de Xantia van Renz een nieuw slot in heeft gezet.
Is 1 geheel volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Het probleem blijft
Vanmorgen was de accu een stuk leger (aan de startmotor te horen)
Gister avond weigerde de auto ook weer om uit te gaan.
Maar toen ik hem toen weer op contact zette en weer uit ging die ook daadwerkelijk uit.
Is contactslot van sloop mischien ook kapot (dat zou wel HEEL erg toeval zijn) het is wel beter maar nu wel een KRRRRRRDT geluid af en toe met afzetten.
mischien toch mijn accu die toch langzaam leeg loopt?? (vanmiddag pleur ik er mijn andere in die een hogere voltage heeft (standaard al 13 volt)
en een stuk nieuwer is.)(maar het blijven lopen dan???)
Is het de dynamo die mijn accu langzaam leeg trekt??? (maar het blijven lopen dan???)
Is het een relais die blijft hangen????? (hoe kan ik dit controleren)
Vanmiddag ga ik ook even meten of er sprake is van lekstroom….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Door het blijven lopen probleem denk ik toch echt dat je nu twee kapotte contactsloten hebt. Het lijkt me sterk dat de ontsteking via een relais loopt..
Of is het zo’n geintegreerd ding dat door de compu gestuurd wordt? Dan zou ik idd een relais verdenken dat blijft ‘plakken’. Zoek de relais op en geef er een klap op als de auto aan blijft..
Een auto van het zelfde bouwjaar die op de sloop staat kan heel goed ook een slect contact slot hebben. Hij is immers even oud!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bogaard77 schreef:Door het blijven lopen probleem denk ik toch echt dat je nu twee kapotte contactsloten hebt. Het lijkt me sterk dat de ontsteking via een relais loopt..
Of is het zo’n geintegreerd ding dat door de compu gestuurd wordt? Dan zou ik idd een relais verdenken dat blijft ‘plakken’. Zoek de relais op en geef er een klap op als de auto aan blijft..Een auto van het zelfde bouwjaar die op de sloop staat kan heel goed ook een slect contact slot hebben. Hij is immers even oud!
- kwam uit het schap van demontage bedrijf
En ik heb geen computer is een carbje
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
P1800 schreef:je hebt toch wel het contactblokje vervangen en niet het slot, want dat heeft niets met het probleem te maken.
grapjas
tuurlijk heb ik het contactblokje (met de snoeren tot in het zekeringen kastje) vervangen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
sloop contactslot tijdelijk uit mijn bx. weet je tenminste zeker dat je een goede hebt! en dan zet je die er gewoon in 1 geheel in die van jou.
als het dan beter gaat, of niet, weet je tenminste meer.
mijn contact slot is nog goed!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
EvelienBX schreef:sloop contactslot tijdelijk uit mijn bx. weet je tenminste zeker dat je een goede hebt! en dan zet je die er gewoon in 1 geheel in die van jou.
als het dan beter gaat, of niet, weet je tenminste meer.
mijn contact slot is nog goed!
Good thinking Evelien!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het is niet:
- dynamo
- accu
- contacslot
wat is het dan wel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!