2 weken geleden moest ik op onderhoud (20000km) en de garage vond een diesellek op een retourleiding van een ejector. Deze werd in garantie gemaakt. Een week later rij ik met mijn C2 en zie ik een witte pluim onder mijn auto vandaan komen. Ik bel naar de garage en zij zeiden tegen mij dat zolang het niet teveel rook is of teveel lawaai maakt ik maar moest wachten tot maandag en gewoon mocht verder rijden (het was vrijdag). De volgende dag rij ik naar het werk en na een +/- 50 km is er een redelijk scherpe bocht. Ik rij elke dag langs hier en ken deze bocht van buiten. Ik rem een beetje af en ik schoof volledig weg. Gelukkig enkel mijn achterbumper tegen de betonblokken geschuurt. Toen ik aan de kant ging zag ik dat mijn volledige auto onder de diesel hing. De dieselleiding die ze hadden vervangen was eraf gesprongen. Dit werd door hen terug hersteld, maar de schade niet. Ik heb wel een omnium verzekering, maar ik vind dit eigenlijk de kost voor de garage. Nog iemand zoiets meegemaakt??
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het betreft zeker gevolgschade van en niet goed geklaarde klus. Ik verwacht dat je juridisch behoorlijk sterk zal staan.
Echter zal een garagebedrijf niet zomaar de verantwoordelijkheid nemen over alle gevallen dat zij een advies hebben uitgebracht. (in dit geval doorrijden).
Succes met de afhandeling. Heb je overigens ook met hun hierover gesproken? Wellicht is er een schappelijke oplossing voorhanden waarbij alle partijen tevreden kunnen zijn, zonder juridiche rompslomp. Want daar zit niemand op te wachten.
Re: Diesellek Retourleiding
kaart dit aan bij je omnium verzekering, zij zullen de verantwoordelijke partij wel vinden.