Vaag hè, dat verbruik bij een AX. Ik kan er ook echt geen peil op trekken.
De ene keer scheur ik en heb ik een net verbruik…
De andere keer rij ik netjes 100 met rustig rijden en scheelt het verbruik nauwelijks…
Ook al heb jij een 1.4 en ik een 1.1, het blijft elke keer weer anders met dat verbruik…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
met m’n C15 van een vlotte stijl naar de volgende bak op z’n nieuwe rijden leverde me 20 km extra op, dacht dat….......
je kan er dus kop nog staart aan krijgen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:Vaag hè, dat verbruik bij een AX. Ik kan er ook echt geen peil op trekken.
De ene keer scheur ik en heb ik een net verbruik…
De andere keer rij ik netjes 100 met rustig rijden en scheelt het verbruik nauwelijks…Ook al heb jij een 1.4 en ik een 1.1, het blijft elke keer weer anders met dat verbruik…
dat had ik bij de Saxo ook altijd.
kon er nooit echt een peil op trekken, maar goed ik was ook meestal niet de enige die erin reed
ik weet wel dat ik met de Xsara net zo zuinig rijdt
Mja, ik sta er bij mijn vrienden bekend om dat ik altijd heel rustig aan rijdt. Immers, ik wil altijd een net verbruik scoren.
Nu weet ik dat ik als een bezetene iedereen voor kan blijven en toch niet vaker naar de pomp hoef…
Kan ik nog meer plezier hebben van mijn Green Filter
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Zo, na een paar tankjes rond de 1 op 10 te hebben gezeten schrok ik gister heel erg.
404km en nog een kwart tank over.
Gedachte van een vastzittende benzine meter, kapotte vlotter e.d. vlogen al rond in mijn hoofd.
Vandaag na 535km maar getankt en er ging slechts 37 liter in de tank wat betekend dat ik nu dus 1 op 14,45 heb gereden en dat terwijl dat ik nu eens niet voorzichtig heb gedaan…
Ik heb echt nog nooit beter gereden dan 1 op 13,7 (in de zomer) en nu met bijna alleen maar snelweg (120 Km/h) doet ie krap 1 op 12… (toegegeven voordat ik op mijn werk ben kom ik bijna 30 verkeerslichten tegen) 1 op 14,5 is mij echt niet mogelijk terwijl ik ook niet altijd het gas diep intrap… Mijn verbruik is trouwens wel redelijk constant.
Jij zal dan zeker wel onder ideale omstandigheden hebben gereden, dus weinig extra gewicht, weinig verkeer en veel snelweg…?
Heb trouwens pas mijn auto uitgeleend aan een goede vriend. Had expres al een stuk tuinslang om de gaskabel gemonteerd zodat ie niet het gaspedaal helemaal kon vloeren. (Ik ken hem) Rijdt ie nog 1 op 10… ops: (auto was wel traag trouwens, had ie niet eens gemerkt )
Mijn vebruik is alles behalve constant, maar dat zijn mijn ritten over het algemeen ook
Maar voor die 1 op 14.5 heb ik niet eens zo mijn best gedaan..
Denk dat het ong. 70% snelweg was.
Heb nu weer een tank 1 op 10 gereden, 330km op 33 liter.
Moet bekennen dat ik nu ook echt als een debiel het gas had ingetrapt. ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Is je ax inmiddels verlaagd? Aan de foto bij je naam te zien issie namenlijk vlink gezakt? .. heb ik ergens iets gemist? foto?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
haha, het valt dus wel op
Nee, dit is een uitknipsel van een foto.
Op het moment van de foto was de AX beladen, zoals altijd eigenlijk
Momenteel staat de AX er zo bij:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
haha, jah ... zwaar beladen is misschien wel de goedkoopste manier om te verlagen jah
Hij staat er wel mooi voor op die foto moet ik zeggen
Momenteel wordt mijn auto ook aardig opgeknapt, ik denk ergens volgende week ook zo’n topic te gaan openenen voor mijn eigen auto. Zien jullie die ook eens, want zoals het nu lijkt is dit mijn eerste blijver (deze, m’n 4e auto, kocht ik precies een jaar na het halen van het rijbewijs)
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ach, ik heb ook geroepen dat ik de BX alleen weg zou doen voor een Mini Cooper.
Nou, Mini is de AX imiddels wel geworden
Maargoed, heb de ruimte dus blijkbaar harder nodig dan ik dacht.
Rij dan ook altijd met een volgeladen kofferbak en achterbank..
Overigens, heb ik wel het idee dat de auto iets mist, of dat er iets niet klopt aan de auto, zouden het dan toch de velgen zijn die er niet bij passen?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ziet er wat “kaal” uit zo bij de velgen heel raar terwijl het wel mooie velgen zijn. Ik zou zeggen verlagen die hap en remtrommels + klauwen verfen. Verder zwarte ax’en blijven het mooist
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Remklauwen verkleuren hoorde inderdaad bij mijn ideeën maar tijdgebrek maakte daar even korte metten me
Verder was ik nog niet uit de kleur.
Zat zelf te denken aan goudkleurig, om het niet zo aggresief maar eerder elegant te maken. Alhoewel goud opzich natuurlijk al vrij patserig is…
Maar dat is volgens mij wel de kleur die je krijgt als je de orginele remklauwe opborsteld met een staalborstel.
Maar ik wilde jullie even dit laten lezen en om reactie’s vragen
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ben je vanavond toevallig vergeten je pilletje te nemen?
Nee, mooi verwoord hoor!
Xsara_Coupe
Het is nog een beetje te vroeg op de avond voor pilletjes
Nee, ik heb zo mijn gekke momenten en heb er dan ook lang aan getwijfeld of ik dit moment openbaar moest maken
Maar ach, wat zou het ook
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Van mij mag je met Lisa; niks te gek, je schrijft nog eens verdomd grappig ook.
Verkocht, helaas schade gereden!