2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

19 GTI 16v MkI, "Sophié", nu nog bij 2Black
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 19 juni 2006 04:04 AM
  [ # 16 ]

Zo, d’r hangt een nieuwe uitlaat onder Sophié!
Hoewel de oude niet helemaal rot was maakt het toch een heel verschil, ze is nu vrijwel geruisloos.
En we zijn blij met haar verbruik, dat na de grote beurt alleen maar beter kan worden vermoed ik, want we hebben 1:14 (ongeveer) gehaald.

Ze verbruikt dus officiëel minder dan Brockje de AX GT (injection), maar die heeft een sportnokkenas die roet in het eten gooit.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 19 juni 2006 04:10 AM
  [ # 17 ]

Zoals bekend is hier haalde ik dezelfde verbruikscijfers… dat het beter kan durf ik met een gerust hart te zeggen…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 juni 2006 03:10 PM
  [ # 18 ]

De groot onderhoudslijst voor Sophié als ze donderdag naar ReNard gaat:

distributieriem
alle andere riemen
waterpomp (tip van WYD; kennelijk bij 209.000 km niet onverstandig)
verdelerkap
bollen (worden zo hard mogelijk gemaakt)
hydrauliek schoon, blauwe olie erin
complete voorwielophanging controleren
vloeistoffen/filters
voorwielen balanceren
slotenset monteren

én uitzoeken of, en zo ja hoe, je een Xantia stuur met radiobediening in een BX kunt krijgen….

Nu nog een bestuurdersportier….

En dan hebben we hopelijk ergens volgende week een technisch helemaal tip-top BX GTi 16v MkI achter het huis staan.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 juni 2006 03:20 PM
  [ # 19 ]

Mja, tot nu toe valt het nog mee… Very Happy
Waterpomp wordt inderdaad altijd aangeraden bij het wisselen van de D.riem… tenslotte draait die dan ook al een tijd mee en als je je waterpomp dan moet vervangen dan moet de D riem er weer af… vandaar Wink

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 juni 2006 07:55 PM
  [ # 20 ]

Nou, Sophié vanmorgen naar Renard gebracht….

“heb je een stoel?”, zei René toen hij me belde voor zijn bevindingen en schatting…

Dat gaat een forse bom duiten worden…

1.: 2 achterbanden - 1 was sowieso afkeur vanwege scheef afgesleten
2.: distributie, waterpomp, spanrollen, oliekeerringen etc. stond op de lijst
3.: grote beurt stond op de lijst
4.: Fuseekogels links en rechts zijn slecht, moeten vervangen!! Dat was nieuw voor me.
5.: Stabilisator stangen en alles wat eraanvast zit is slecht, vermoedde ik al
6.: verdelerkap was al bekend
7.:er ontbreekt een of andere afsluiting tussen motorcompartiment en binnenruimte waardoor er af en toe een gore walm binnenkomt, die walm kende ik al maar niet waar het aan lag.
8.: koppeling moet afgesteld

9.: verder heeft Profile het voor elkaar gekregen om m’n nieuwe tussendemper er op z’n kop in te hangen. Sukkels!!

Maar de bollen zijn goed, René was zowaar zeer te spreken over hoe Sophié reed (normaal gesproken vindt Renard alles waarmee ik aankom niks), ging als de brandweer.
Verder zijn, en tegenstelling tot wat SZ dacht, de achterstedraagarmlagers prima, links zelfs redelijk recent.
Naar René‘s mening was er in de loop der jaren aardig wat “gehobbiet” aan deze auto, en waren de remleidingen achter “interessant” maar wel deugdelijk gemonteerd.

Dan komt er ook nog een complete slotenset op en dan kan/moet Sophié er weer 100.000 Confused  kilometer tegen kunnen.

Kosten naar ruwe bruto schatting: €1800, geeft een totaal in 2 maanden inclusief aanschaf van €3000 en dat maakt Sophié met stip onze duurste auto van allemaal! Cool
Maar dan is ze, op de bestuurdersportier na, ook wel weer als nieuw. Very Happy

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 22 juni 2006 08:03 PM
  [ # 21 ]

Fusee kogels had ik een vermoede, echter werd hier op het forum verteld dat dat knakken niet van de fusee’s maar van de remklauwen af komen…
Koppeling zat inderdaad een beetje hoog, maar slipt niet…

Verder is het geintje veel duurder dan ik verwacht had. Ben ik toch wel benieuwd waarom de achterbanden dan schuin afslijten als de ADALS in orde zijn.. Confused

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27940

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juni 2006 09:01 PM
  [ # 22 ]
2Black schreef:

9.: verder heeft Profile het voor elkaar gekregen om m’n nieuwe tussendemper er op z’n kop in te hangen. Sukkels!!

:schater

overigens is die reclame van Profile met “tjakka” wel erg gaaf Very Happy Cool

@SZ
misschien waren de banden al schuin afgesleten voordat de adals waren vervangen? (zeker als er 1 redelijk nieuw is)

Profiel  

citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 22 juni 2006 09:25 PM
  [ # 23 ]

Op het bxsportief forum bied iemand onderdelen van een rode gti aan, ook de deuren, volgens mij zijn die nog netjes.
betreffende topic

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 22 juni 2006 09:35 PM
  [ # 24 ]
citrofiel!ik? schreef:

Op het bxsportief forum bied iemand onderdelen van een rode gti aan, ook de deuren, volgens mij zijn die nog netjes.
betreffende topic

Dat is een andere kleur.
Die kleur is veeeeel feller, zit meer de oranjetint doorheen.
De EJX is wat donkerder/dieper rood.

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 juni 2006 10:05 PM
  [ # 25 ]
WYD schreef:

Dat is een andere kleur.
Die kleur is veeeeel feller, zit meer de oranjetint doorheen.
De EJX is wat donkerder/dieper rood.

Was al met die auto bezig geweest via marktplaats.. was inderdaad andere kleur.

@ADALS & Banden; René‘s bevinding was dat de ADALS oké ware en links (geloof ik) redelijk recent vervangen.
Op zich zegt dat weinig over de banden, zitten sowieso verschillende voor en achter dus die slijtage kan héél oud zijn.

Probleem met BX’en (en andere hydraupneumatische citroëns) is natuurlijk dat er heel veel dingen lastig te vinden zijn vanuit het rijgedrag of de geluidjes die je hoort. Die vering verdoezeld heel veel en zeker de kwaliteit van fuseekogels, die stabistangetjes kun je i.d.d. horen maar dan houd het snel op.

Maar goed, na de vakantie van Nard en René gaat de reparatie plaats hebben dus over een week of 5 is Sophié herboren.
Kunnen we mooi nog even doorsparen…. en dan te bedenken dat onze CX Break ook nog bij de lasser staat.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 22 juni 2006 10:35 PM
  [ # 26 ]

Mja, ik hoop maar dat jullie nog steeds blij zijn met Sofie Cool

Ondertussen laat Lisa me nog steeds niet in de steek, maar ik ben toch wel bezig om wat dingen kort te sluiten.

Remmen moeten een keer grondig schoongemaakt worden, heb vandaag de wielen eraf gehad maar geen gekke dingen kunnen vinden. Of het moet de remklauw linksvoor zijn, die lijkt nogal te zweten.
Verder heb ik alweer een auto met 3Fulda banden en 1 ander merk… Confused
En ook het verhaal met het K lampje(zoals de K van .ut) dat af en toe voor moeilijkheden zocht…
En ook de AX heeftt last van de knakken bij het achteruit rijden…vrees dus ook voor een setje fusee’s.

maargoed, we pakken de puntjes gewoon aan en doen alsof onze neus bloed Wink

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 juni 2006 01:02 AM
  [ # 27 ]

We zijn hardstikke blij met Sophié!

We moeten nu alleen wel met spoed de rest van ons wagenpark een beetje rationaliseren want anders lopen de kosten dusdanig de pan uit dat het lastig wordt om alle plannen uit te voeren.

Maar zoals gezegd, na deze enorme inhaalslag qua onderhoud moet Sophié er weer héél veel kilometers tegenaan kunnen.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 23 juni 2006 03:39 AM
  [ # 28 ]
2Black schreef:

We moeten nu alleen wel met spoed de rest van ons wagenpark een beetje rationaliseren want anders lopen de kosten dusdanig de pan uit dat het lastig wordt om alle plannen uit te voeren.

Maar zoals gezegd, na deze enorme inhaalslag qua onderhoud moet Sophié er weer héél veel kilometers tegenaan kunnen.

Ik gun het jullie van harte Very Happy

Moet zeggen dat hoe meer KM’s ik met Lisa maak hoe meer ik Sofie ga missen Crying or Very sad

Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 juni 2006 12:45 PM
  [ # 29 ]
Simpele Ziel schreef:

Moet zeggen dat hoe meer KM’s ik met Lisa maak hoe meer ik Sofie ga missen Crying or Very sad

Tja Nico, ik weet niet of die ene mooie grijze GTi 16v MkI nog te koop staat…
En persoonlijk vind ik ook dat een AX GT(i) genaakt is om meters mee te maken, geen kilometers… Smile

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 23 juni 2006 03:55 PM
  [ # 30 ]
Simpele Ziel schreef:
2Black schreef:

Sja, zelfs in de XM miste ik de bx enorm, en nu als student-chauffeur moet ik regelmatig in dikke bakken rijden zoals saabs, volvo’s bmw’s zelfs vaak een cayenne, en ik ben altijd zoo blij dat ik weer in de BX zit, blijft toch een apart fijne auto. alleen saabs vind ik ook heel erg fijn rijden en zitten, allerergst zijn wel die bmw’s vaak krijg ik een 530d mee, leuk hoor, alle goodies zitten er op, maar een stoel gemaakt van hout met leer overspannen, vering die ieder hobbeltje of kuiltje in de weg perfect weergeeft Confused  en dan zo’n idiote hoepel als stuur, ding hangt ongeveer in het plafond, zo hoog moet je je armen houden, en verstellen kan wel, maar dat ding is ZO groot dat ie toch al tegen je knieen zit, dus lager komt ie echt niet. wel weer fijn is het dat je de sleutel in zo’n bak omdraait, en je ook echt binnen 10 seconden de gewenste temperatuur hebt….... maar het blijft een k#tbak Very Happy

BX RULES!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook