11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 

19 GTI 16v MkI, "Sophié", nu nog bij 2Black
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 03 november 2007 08:07 PM
  [ # 151 ]

die aktieva heeft zeer lang te koop gestaan op mp was veel aan verbouwd en gedaan beginprijs 1 jaar geleden of zo was 5000euro en is gezakt tot zo’n 3250

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 03 november 2007 08:17 PM
  [ # 152 ]

Oh????

Dat is nieuw voor me.

Weet alleen dat’ie nu bij Renard staat en dat ‘ie kennelijk “in consignatie” te koop is.
Is dus niet van Renard, kwam afgelopen woensdag binnen samen met een C5 en een Xantia 1.8 16v…, en heeft bij mijn weten ook nog niet op de brug gestaan om te zien hoe de staat precies is.
Dat het Activa systeem wat lastig deed kan ook met langdurig stilstaan te maken hebben en dat er wat stangetjes een beetje vast zitten.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27940

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2007 08:59 PM
  [ # 153 ]

Als dat zo allemaal hoor geef je zelf genoeg redenen om het niet te doen Wink

Dan zou ik lekker het geld besteden om dat CX GTi aut weer op de weg te krijgen Wink
Xantia kan zal nooit tegen de looks van een CX opkunnen Cool

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 november 2007 09:09 PM
  [ # 154 ]

Geef ik redenen om het niet te doen?
Valt wel mee toch?
Zeg alleen maar dat die Activa nog niet op de brug geweest is…
Denk dat het allemaal wel meevalt eigenlijk, ben sowieso niet zo bang voor echte ellende.
Zou alleen bezorgt zijn over de staat van de uitlaat, de koppeling, remmen en banden enzo….

Ennuh… gelukkig hebben we nóg een CX Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 03 november 2007 09:14 PM
  [ # 155 ]

Ik nam de redenen dat je de rest van je auto’s ook moest verkopen ook mee Wink

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 november 2007 09:20 PM
  [ # 156 ]

ach ja… auto’s zijn er om te kopen, voor veel teveel geld op te (laten) knappen, te berijden en dan met verlies te verkopen….. Confused

En dan koop je weer iets wat je beter kon laten staan…. en dan moet dat weer gerepareerd… en dan rij je er even in… en dan blijkt het toch ook mindere kanten te hebben… en begint het liedje van voren af aan…

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 november 2007 11:03 PM
  [ # 157 ]

Heb dus net m’n AX én BX in de theoretische verkoopmogelijkheid gegooid mocht er iemand die niet zeurt en wel veel centjes heeft belangstelling hebben…. Laughing  Cool  Rolling Eyes

Dat Nigel in theorie voor een rijke koper beschikbaar is was voor mijzelf al langer een publiek geheim maar dat Sophié ook te verkrijgen is… dat is eigenlijk nieuw.

Zitten hier in het Wijchense met een aantal dilemma’s op vervoertechnisch gebied…
Het is objectief vaststelbaar dat we teveel auto’s hebben, en het is ook zo dat we momenteel teveel van de verkeerde auto’s hebben.

“Witje” blijft sowieso (hoewel ook dat rekbaar is… voor €6000 mag ze eruit mét de audio erin) omdat dat het werkpaard is, er wordt ca. 600km per week mee gereden en ze is dusdanig goed onderhouden inmiddels dat ze net eigenlijk belachelijk goedkoop is om in te rijden, al het onderhoud dat we eraan doen is of preventief of pure luxe…
“Nigel” is hardstikke leuk maar eigenlijk niet praktisch buiten hobby-matig semi-rally gebruik hier in de polder…, bovendien is er buiten het erin schroeven van een spaghetti-spruitstuk weinig meer aan te tunen.
Bovendien rij ik gewoon teveel kilometers voor zo’n auto, het is zonde van een 89’er AX GT carburateur.

En Sophié? Tja, dat is een BX…. Een bijzondere weliswaar… Cool
In alle eerlijkheid heb ik een jaar lang weinig rekening gehouden met haar wederopstanding, het duurde maar en duurde maar terwijl de wereld doordraaide en ik inmiddels rondracete in een héél erg snelle AX en Witje bijzonder betrouwbaar haar vele kilometers maakte.
En toen was het 4 weken geleden dan toch zover, Sophié in betere conditie dan ze in vele jaren moet zijn geweest, een jaar APK etc..
Hardstikke leuk, rammelvrij zelfs, moeiteloos naar de verboden snelheden, 4 nieuwe banden, bollen perfect op druk… heerlijk.
Maar toch, is het een auto die persé behouden moet blijven? Nee, niet dus.
Op de snelweg bij 120-140 is Witje nu eenmaal nóg comfortabeler en ik denk, weet het niet zeker, dat Nigel zelfs nóg sneller bij de 100 is… Cool .
En dan blijft staan dat ikzelf eigenlijk ook teveel kilometers maak voor een benzineauto, zeker als ik het gas niet in mag trappen om het verbruik behapbaar te houden.

Dus, vandaar….. onder voorbehoud van prijs te koop alhier op het forum.

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 november 2007 02:49 AM
  [ # 158 ]

Mooi man!

Absoluut echt herfstweer….
Alle polderwegen hier één en al modder… Sophietje van top tot teen onder de grijze drek….
Maar dan rij je dus in die shitzooi… met een gangetje van ca. 140 op een weggetje van amper 200cm breed…. met van die vage hobbels en kuilen.
En dan… is zelfs zo’n 16v nét een CX…. alles wordt gladgestreken..

Mooi man!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 09 november 2007 05:49 PM
  [ # 159 ]

Surprisedops:

Wat dan ook weer leuk is om dan daarna in de wasbox even de hogedrukspuit erop te zetten en weer een schitterende rode auto te zien Cool

Mooi dat je er plezier van hebt Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 199

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 09 november 2007 06:25 PM
  [ # 160 ]

Tsja, ik snap het wel. Nigel en Sophié zijn nu helemaal af, je rijdt er wat mee rond en alles is perfect. Je kunt niets meer verzinnen om er nog aan te verbeteren. En dan kijk je uit naar een nieuw project. Maar als je die twee dan verkocht hebt, stop dat geld dan niet in zo’n nieuwerwetse Xantia maar in de CX GTI die je nog hebt staan!

Groet,
Dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 november 2007 07:42 PM
  [ # 161 ]

Je dacht toch niet dat die gedachte bij mij niet is langsgekomen Dolf?

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 november 2007 05:41 PM
  [ # 162 ]

Goed, en weer een benzinetank leeg….

Heb deze tank lang echt kneiterhard m’n best gedaan om te zien of je ook zuiniger kunt rijden in een BX 19 GTi 16v MkI….
Dus rustig wegrijden ‘s ochtends, snel doorschakelen, nooit veel toeren, toegestane snelheden aanhouden (dat is niet makkelijk in een kanon)... gewoon een beetje rustig voortpruttelen in z’n 5 dus.

En wat blijkt?
Het helpt geen zier!
Ook deze tank met een gemiddelde van 1:12 leeggereden, de vorige was 1:11,5 terwijl ik toen flink doorplankte en een aantal keren de 190 heb aangetikt…

Confused  Crying or Very sad

Trouwens… kopen? Iemand?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 november 2007 07:01 PM
  [ # 163 ]

Hoelang zijn je ritten? Wink

Ik hoor hier toch regelmatig dat 1 op 14 mogelijk moet zijn…

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 november 2007 07:32 PM
  [ # 164 ]

Niet zo lang…km of 25 door de polder… meestal.
Het is overigens wel zo dat Sophié een tikkie rijk staat afgesteld, maar dat is een tikkie….
Zal nog een keer de 4-gastest sonde bij haar “inbrengen”...

Het geeft niet hoor, maar had met het extreme rijgedrag verschil (expres dus om te kunnen beoordelen) toch wel iets van resultaat verwacht.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 november 2007 07:35 PM
  [ # 165 ]

vergeet niet dat het deze week een stuk kouder is geweest Wink

Profiel  

11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook