3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
19 GTI 16v MkI, "Sophié", nu nog bij 2Black
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 03:57 PM
  [ # 31 ]

Mja,  met een XM zou ik ook geen problemen hebben hoor…

vrees alleen dat marten gelijk gaat krijgen, na AX, XM, C3 Xsara kom ik toch weer bij een BX terecht Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 23 juni 2006 04:02 PM
  [ # 32 ]
Simpele Ziel schreef:

Mja,  met een XM zou ik ook geen problemen hebben hoor…

vrees alleen dat marten gelijk gaat krijgen, na AX, XM, C3 Xsara kom ik toch weer bij een BX terecht Laughing

XM is gewoon een heerlijke auto, enikvind het een van de mooiste auto’s die rondrijden, maar toch heeft ie niet het karakter van de bx (moet je ook maar liefhebber van zijn, iedere maand plat onder je auto moeten liggen Laughing)
ik weet het niet, het beste is eigenlijk een bx én een xm, maar ik moet zeggen dat de 16V wel heel erg xmmerig aanvoelt vooral het schakelen ervan.
Heeft sophie trouwens ook verzwaarde deuren? mijn deuren zijn echt stukken zwaarder dan ik tot nog toe bij welke bx dan ook gevoeld heb, en daardoor is ie ook een heeel stuk stiller tijdens het rijden, ook daarin is het bijna xmmerig wat stilte betreft. ik vraag me af of dat bij iedere 16V zo is, of dat mijn deuren achteraf verzwaard zijn. en toch mis ik die kloink bij het dichtgooien van de deuren wel een beetje Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 04:04 PM
  [ # 33 ]

Volgens mij is dat iets van de mk2 of omdat het een import is.
In Duitsland wegen de XM’s bijna 100kg meer omdat ze verzwaarde deuren hebben.
En een MK2 weegt meen ik 50kg’tjes meer dan een MK1, het zou zomaar kunnen…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 23 juni 2006 04:14 PM
  [ # 34 ]
Simpele Ziel schreef:

Volgens mij is dat iets van de mk2 of omdat het een import is.
In Duitsland wegen de XM’s bijna 100kg meer omdat ze verzwaarde deuren hebben.
En een MK2 weegt meen ik 50kg’tjes meer dan een MK1, het zou zomaar kunnen…

XM’s in duitsland verzwaarde deuren? sjonge zeg, die dingen wegen samen al ongeveer de helft van de auto Laughing
was dat niet een van die dingen waar ze zo ongelooflijk lang mee bezig geweest zijn om het echt perfect te krigjen, die sympathieke plof van de deur als je ze dichtgooit Smile

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 04:16 PM
  [ # 35 ]

Zou goed kunnen ja, maar ik dacht dat het te maken had met veiligheids eisen… Zoals bekend zijn de franse beter met plastic dan met staal Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 23 juni 2006 07:11 PM
  [ # 36 ]

Gelukkig hebben wij dat XM etcetera probleem niet….

Met een keuze uit een CX break, BX GTi 16v MkI én een AX GT klopt onze alfabetische volgorde al aardig en is onze “comfortcurve” ook ruimschoots in orde Laughing

En voor het geval dat ook nog een CX 25 GTi automaat in stalling….

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 10 juli 2006 03:05 AM
  [ # 37 ]

Vandaag ging ik iemand ophalen en….

Nou wist ik wel dat het af en toe wat stonk in Sophié vanwege een ontbrekende afdichting tussen het motorcompartiment en het interieur maar dit was wat te….

En SZ had wel iets gezegd ergens over een drupje olie dat weleens op het uitlaatspruitstuk wil vallen…
Maar nu denk ik toch dat gewoon de hele koppakking vervangen moet worden, dit is niet te harden.
Motor was nog niet eens opgewarmd en dan doe je (motor uit) de motorkap open en dan zie je gewoon om de 10 seconden nog wat olie verbranden op de uitlaat hetgeen een flinke walm doet ontstaan.

Kan d’r ook nog wel bij….
Kost dat? Koppakking 1.9 GTi 16v MkI?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 juli 2006 03:11 AM
  [ # 38 ]

Het is volgens mij toch echt de kleppendekslepakking.
Ik heb ook eens zo gestaan, en het komt echt bij die pakking vandaan.
Verder: je ruikt het alleen als de motor koud is, eenmaal opgewarmd zet zetten de metalen zich uit en dicht de kleppendekselpakking wel goed…

Althans, lijkt me…. Confused

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 10 juli 2006 09:47 PM
  [ # 39 ]

even een nieuwe klepdekselpakking halen… als die dingen hard zijn lekken ze (net als de vorige op mijn tzd).

Zorg wel dat je de randjes goed schoonmaakt (ontvet)

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 juli 2006 03:35 PM
  [ # 40 ]

Dat had ik dus ook, echter als ik eenmaal 500 mtr gereden had was het over en kwam het niet meer voor…
Overigens zie ik hier gunstigere prijzen voor een kleppendeksel pakking..

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 11 juli 2006 07:41 PM
  [ # 41 ]

Het lijkt mij een vrij normale eigenschap van dit soort zaken dat ze steeds erger worden.
Lekken worden zelden kleiner….

En nou weet ik niet hoeveel kilometers jij per week maakt Nico….
maar in de eerste 2 weken van Sophié bij ons heeft ze er zeker 1000km bij gekregen…. en dat zal zo z’n consequenties hebben gehad qua olie zweten van die pakking.


Maar het staat nu gewoon extra op de lijst bij Renard, nog een paar weekjes wachten.
Gelukkig hebben we momenteel 1 goed rijdende auto, en als ik Nigels’s accu maar blijf opladen zelfs 2….

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 juli 2006 02:30 AM
  [ # 42 ]

Tsja, ik heb mede vanwege de duurdere 98 benzine de Bx geprobeerd te sparen, heb sinds aanschaf ook slechts zo’n 4000km gereden ermee…

wel heel afwisselend, zo stond ze dagen stil, en zo mocht ze 350km op een dag maken..

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 31 juli 2006 10:41 PM
  [ # 43 ]

Kogel door de kerk….

Vanwege de oplopende kosten van het laswerk aan onze CX break en de enorme kosten die het technisch weer up-to-date maken met zich mee zouden brengen hebben we zojuist besloten om de werkzaamheden aan Sophié te staken.
Ze gaat de schuur in, als we een schuur hebben gevonden, om als project doorgeschoven te worden naar beter tijden.
De geschatte €1800 aan technische reparaties en klein werk is teveel voor nu.
Wel zal ik alvast de rode deur gaan aanschaffen die ik (waarschijnlijk) inmiddels gevonden heb.

Jammer, of eigenlijk zonde, maar het is “to much to soon”.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 augustus 2006 02:18 AM
  [ # 44 ]

Jammer, maar ik ken het probleem wel van teveel auto’s hebben en dan ook nog eens financiële tegenvallers krijgen.  Rolling Eyes  Confused

PS: Het is “Sophie”, zonder ‘é’. Zoals het er nu staat spreek je het uit als Sophiejee…  Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 augustus 2006 02:21 AM
  [ # 45 ]
XBXG schreef:

Jammer, maar ik ken het probleem wel van teveel auto’s hebben en dan ook nog eens financiële tegenvallers krijgen.  Rolling Eyes  Confused

PS: Het is “Sophie”, zonder ‘é’. Zoals het er nu staat spreek je het uit als Sophiejee…  Rolling Eyes

Als we toch met een spelling check bezig zijn, het is too much too soon, na, lamaar….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
3 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook