6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
hoogste km stand
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 28 juni 2009 11:34 PM
  [ # 76 ]
boukewerff schreef:

Ik vervang elke 10.000km de bakolie, dat heeft de vorige eigenaar ook altijd gedaan. Verder rijd ik de auto altijd netjes warm en dan met het verkeer mee. Af en toe heb ik haast, en dan is het regelmatig plank gas. Of met de vouwwagen er achter door de Ardennen, gewoon het gas erop. Je mag daar 120 en de berg op moet die dan best zijn best doen!
De vorige eigenaar had meerdere xm’s in de familie, allemaal automaat. Zijn broer had er een met 5 ton op de teller, een v6. Hij reed wekelijks met aanhangers van 1500kg rond. Ook gewoon de eerste bak. Ik weet alleen niet of dit een 4hp18 of een 4hp20 was.
Je moet dus geluk hebben denk ik, en olie verversen!

Dank je wel. Het vervangen van de bakolie is dan enkel de niveau plug eruit, of vervang je de volle 7 liter?
Excuus maar op dit gebied ben ik een debutant.
Hoi
Winus 4HP18

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 juni 2009 12:58 AM
  [ # 77 ]
citrohanxm schreef:
boukewerff schreef:

Ik vervang elke 10.000km de bakolie, dat heeft de vorige eigenaar ook altijd gedaan. Verder rijd ik de auto altijd netjes warm en dan met het verkeer mee. Af en toe heb ik haast, en dan is het regelmatig plank gas. Of met de vouwwagen er achter door de Ardennen, gewoon het gas erop. Je mag daar 120 en de berg op moet die dan best zijn best doen!
De vorige eigenaar had meerdere xm’s in de familie, allemaal automaat. Zijn broer had er een met 5 ton op de teller, een v6. Hij reed wekelijks met aanhangers van 1500kg rond. Ook gewoon de eerste bak. Ik weet alleen niet of dit een 4hp18 of een 4hp20 was.
Je moet dus geluk hebben denk ik, en olie verversen!

Dank je wel. Het vervangen van de bakolie is dan enkel de niveau plug eruit, of vervang je de volle 7 liter?
Excuus maar op dit gebied ben ik een debutant.
Hoi
Winus 4HP18

Bakolie verversen is iets gecompliceerder. Bak moet goed warm zijn, auto helemaal horizontaal, olie er uit en dan precies de goede hoeveelheid er weer in. Je vervangt dan nog niet de helft, ik meen 3 1/2 liter van de 8. In de Haynes staat het allemaal beschreven.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 30 juni 2009 02:36 AM
  [ # 78 ]

Wat Brian zegt klopt helemaal. Ik krijg er alleen nooit meer dan 3 liter uit.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 juli 2009 02:32 AM
  [ # 79 ]

net terug van vakantie: 409k met mn 2.1TD. op naar de 5 ton Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 06 juli 2009 02:27 PM
  [ # 80 ]

xm v6 exclusive 1993 299678 km

binnenkort de 3 ton voorbij, best wel mooi moment….....betekent dat dan ook dat ik mn ketting moet vervangen ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 06 juli 2009 10:54 PM
  [ # 81 ]

Die ketting hoeft in principe niet vervangen te worden…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 07 juli 2009 12:12 AM
  [ # 82 ]

Volgens mij wel hoor, die dingen verslijten ook wel een keer, en anders die kettingspanner wel

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juli 2009 12:23 AM
  [ # 83 ]
Matthijs309 schreef:

Volgens mij wel hoor, die dingen verslijten ook wel een keer, en anders die kettingspanner wel

Vast wel een keer, maar wanneer? is de vraag. Na 3 ton al?  Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 07 juli 2009 12:44 AM
  [ # 84 ]

Als je ‘m hoort rammelen heb ik mij laten vertellen. De officiële interval is 3 1/2 ton. Maar als het zover is, is het waarschijnlijk ook tijd voor een algehele revisie.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook