Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hmmm ik had het topic iets realistischer bedoeld… Sommige dingen zullen we nooit kunnen realiseren. Een 3 liter 6 cilinder is niet echt realistisch vinnik zelf, ook gezien de wetgeving.
Tja als geld geen rol speelt…
... dan zou zo’n 1600 HDI met automaat ook wel leuk zijn.
Pit en toch zuinig.
DIRAVI zou prachtig zijn ik geloof alleen nooit dat het zou passen, hydractief werkt alleen als iemand die computer kan herprogrammeren.
Update van mijn eerste post: Cruise Control! was ik vergeten.
Mijn niet realistische droomlijst: speciale uitlaat om het geluid van een 1965 mustang te benaderen OF V8 met LPI, TFT dashboard a la Star Trek, elektronische as onafhankelijke wagenhoogte keuze, ik kan vast nog wel iets verzinnen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Hmmm ik had het topic iets realistischer bedoeld… Sommige dingen zullen we nooit kunnen realiseren. Een 3 liter 6 cilinder is niet echt realistisch vinnik zelf, ook gezien de wetgeving.
Ben ik niet met je eens. Een v6 benzine behoort zeker wel tot de mogelijkheden. Meja, er is al genoeg over geluld natuurlijk en er is maar 1 iemand voorzichtig mee bezig
mpostma schreef:Alcyone schreef:Hmmm ik had het topic iets realistischer bedoeld… Sommige dingen zullen we nooit kunnen realiseren. Een 3 liter 6 cilinder is niet echt realistisch vinnik zelf, ook gezien de wetgeving.
Ben ik niet met je eens. Een v6 benzine behoort zeker wel tot de mogelijkheden. Meja, er is al genoeg over geluld natuurlijk en er is maar 1 iemand voorzichtig mee bezig
Is haalbaar….Kost wel een hooop tijd…. Enne, er zijn 2 iemanden voorzichtig mee bezig.
Test
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
pytric en jij?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
205 v6 behoort voor meerdere mensen al tot de catogerie “been there, done that”. Meja, dat gold voor de turbo D12 ook al toen ik er aan begon.
Citroenbx schreef:pytric en jij?
Yep.
mpostma schreef:205 v6 behoort voor meerdere mensen al tot de catogerie “been there, done that”. Meja, dat gold voor de turbo D12 ook al toen ik er aan begon.
Juist, en toch zul je elke keer tegen andere probs aanlopen. De één doet iets anders dan de ander.
Test
Harm schreef:al zou voor de gti een origineel open dak wel mooi zijn, en airco ook.
Kun je me jouw fascinatie met de combinatie van zonnedak en airco verklaren?
Ik snap sowie so mensen die een zonnedak in hun auto willen hebben niet echt of echt niet - maar als je al airco hebt, dan heb je zo’n roestend en lekkend gat boven je hoofd toch ook niet meer nodig voor de frisserigheid?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Harm schreef:al zou voor de gti een origineel open dak wel mooi zijn, en airco ook.
Kun je me jouw fascinatie met de combinatie van zonnedak en airco verklaren?
Ik snap sowie so mensen die een zonnedak in hun auto willen hebben niet echt of echt niet - maar als je al airco hebt, dan heb je zo’n roestend en lekkend gat boven je hoofd toch ook niet meer nodig voor de frisserigheid?
mijn zwarte heeft dat ook. lekker met open dak rijden en als het te warm wordt, dan dak dicht en airco aan. rijden met open dak is heerlijk (tenzij je een kater hebt, dan is airco handiger) ik snap het dus wel.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
BX break type 1 die er uit ziet alsof hij rechtstreeks van de sloop gehaald is (deuken, deuren in verschillende kleuren, her en der een randje roest, bumpers die scheef hangen, enzovoorts). Maar techisch helemaal 100% tiptop in orde en 1 of andere giga-motor er in waarbij de turbo D12 van Marten verbleekt. Natuurlijk ook 4x4 aandrijving en een leuke bullbar voorop (natuurlijk wel in de stijl van de rest van de wagen ).
Stel je dit voor: voor het stoplicht staan met een gigant van een caravan er achter (dus ook een trekhaak onder de BX). 1 of andere amerikaanse bak met een soepersjarsjed vie-eet komt naast je staan. En dat lijk van een BX is al een kilometer of 2 verder (met caravan en al!) terwijl die figuur in z’n amerikaan nog halverwege het kruispunt staat te zoeken naar z’n 2e versnelling.
Schijt aan originaliteit.
mijn ideale BX is een MK3 16V uit ‘93, helemaal origineel.
Helemaal strippen, zandstralen, conserveren en compleet opnieuw opbouwen.
- Daarna een gebroken wit/Zwart leren stoelen en bank, dito deur panelen met links BX en rechts 16V erin gestikt.
- Zwart lederen hemel bekleding
- Mooie 17” velgen. Welke precies zou ik zo niet weten, dan moet ik eerst de auto klaar hebben
- 16V moet kat-loos zijn met dan een turbo, of nog beter een 3.0 V6 Bi-Turbo erin lepelen. Blok uiteraard kompleet opnieuw opgebouwd.
- Mooie velourse tapijt in de auto
- Bronzen ramen rondom.
- RVS uitlaat van EPS.
- Diep zwart dashbord, met leer bekleden delen en paar houten details, zoals stuur, pook en handrem.
- Uitklapbaar TFT scherm in midden van dashboard waar nu het klokje zit, met DVD speler in dashboard kastje opgeborgen.
- Goeie geluidsinstallatie met Clifford Alarm
- Verlagen
- Veersysteem/Hydrauliek kompleet nieuw, en als het mogelijk is het Activa systeem erin plaatsen.
- Remmen voorkant Peugeot 406 Coupe V6, en achter van een Xantia Break HDi.
- Als kleur een mooie Zwart Parelmoer
Van buiten moet de auto zo origineel mogelijk lijken, maar verder….
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 27897
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
opzich mag die van mij vrij orgineel zijn.
dan nemen we als basis een type 3 GTi.
wat moet erin komen :
ABS, + betere remmen
Climate Control
Airbags
hoogte verstelbaar stuur
goede audio
evt. snellere motor die uiteraard erg zuinig is
wat moet er veranderd worden :
14” orgineel naar 15” en minimaal 195 banden
isolatie sterk verbeteren
beter bak verhoudingen, minder toeren op de snelweg
hoewel de GTi standaard al goede stoelen heb, mag de hoofdsteun wel stuk hoger
dashboard kastje zo geplaatst dat deze open kan zonder direct op de knieën van de bijrijden te komen
AB met een groter bereik
oftewel een orgineel uitziende BX GTi, met de gemakken betrouwbaarheid en veiligheid van de auto’s van nu.
Ik ga Alcyone achterna….gewoon een goede BX-berline (waar alle HP systemen net van vernieuwd zijn) met een 1.6 HDIF 16V diesel van 110 pk…airco en cruise control.
Kleur : lichtblauw metallic (die *oude* kleur dus)
Dan ben ik wel tevreden.
Oh ja…..en de 16V stoelen natuurlijk, maar met gewone GTI stoelen ben ik ook al blij.
Mijn ideale bx:
Lichtblauwe type 3 break body
Type 1 bumperts
Donkerblauw dashboard en plastic delen (type 1)
Zelfgemaakt instrumentarium of dat van een GT
1.8 16V Xantia blok, met LPI
Xantia remmerij
ABS
BX 16v bekleding
Blauw getint glas
Elektrische ramen rondom
CV met RF ab (en motortjes die geen lawaai maken)
Mistlampen geel (net als koplampen)
Middenarmsteun
Fabrieks dakraam
GTI of TZD motor isolatie
Extra isolatie in de deuren, en onder de achterbank
4 goede luidsprekers + bass ding (netjes weggewerkt)
met goede CD/mp3 speler. (eventueel dvd met klapscherm of zo)
mocht er dan nog geld over zijn, ga ik voor de 4x4 installatie.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
mijn ideale BX:
een Pontiac Trans AM (a la knight rider ) met HP vering..
Nee, even serieus.. ik heb niet veel eisen, een Gris Dolmen BX GTi (misschien automaat), daar zou ik al erg tevreden mee zijn..
karel schreef:Harm schreef:al zou voor de gti een origineel open dak wel mooi zijn, en airco ook.
Kun je me jouw fascinatie met de combinatie van zonnedak en airco verklaren?
Ik snap sowie so mensen die een zonnedak in hun auto willen hebben niet echt of echt niet - maar als je al airco hebt, dan heb je zo’n roestend en lekkend gat boven je hoofd toch ook niet meer nodig voor de frisserigheid?
Inderdaad. Een zonnedak, zeker indien origineel, kán extreem bekoorlijk zijn. Dit hangt echter af van de berijder van de BX, want lichaamslengte speelt hier een grote rol in. Jij bent nu eenmaal lang en dan heb je last van het iets lagere dak (i.v.m. de rails voor het schuifraam).
Ik heb persoonlijk enorm genoten van mijn electrisch schuif-/kanteldak , welke ik zeker mis in mijn Digit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX