Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
mpostma schreef:Abyssion schreef:Sorry hoor maar ik zie dat sommige mensen zeggen dat er sommige dingen niet kunnen in een bx…maar deze topic is toch meer om van te dromen en niet voor de realiteit
Precies: Trouwens, er is heel veel mogelijk als je maar wil.
én geld hebt
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:
én geld hebt
Je moet het geld ervoor wel willen verdienen en eraan uitgeven natuurlijk. Nu ligt dat als student wellicht wat moeilijker, maar dan nog. Er zijn genoeg studenten die met flink wat bijverdienen er wel in slagen genoeg geld te genereren voor een leuk autootje erbij.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
mpostma schreef:Citroenbx schreef:
én geld hebt
Je moet het geld ervoor wel willen verdienen en eraan uitgeven natuurlijk. Nu ligt dat als student wellicht wat moeilijker, maar dan nog. Er zijn genoeg studenten die met flink wat bijverdienen er wel in slagen genoeg geld te genereren voor een leuk autootje erbij.
Die auto is eral maar de verzekering en taks daar moet ik nog ff mee wachten
Ik werk dan ook niet hé...
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Ik werk bijvoorbeeld elk weekend de ballen van onder mijn lijf om auto te kunnen rijden… maar dat terzake.
Mijn droom bx hebbek ik reeds uit de doeken gedaan, maar was natuurlijk vergeten bij te zetten :
* een vette radio/cd/mp3 van Alpine met versterker enzo… mmm zalig
Mvg
c’est fantastique
Marino schreef:Ik werk bijvoorbeeld elk weekend de ballen van onder mijn lijf om auto te kunnen rijden… maar dat terzake.
Mijn droom bx hebbek ik reeds uit de doeken gedaan, maar was natuurlijk vergeten bij te zetten :
* een vette radio/cd/mp3 van Alpine met versterker enzo… mmm zalig
Mvg
Wat voor werk doe je dan?
Emiel
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Ik sta in de keuken van een Brasserie/Restaurant hier in de buurt, ja hoor meestal aan de afwas!
greetz
c’est fantastique
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
toch machinaal
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
BX19trs schreef:Marino schreef:Ik werk bijvoorbeeld elk weekend de ballen van onder mijn lijf om auto te kunnen rijden… maar dat terzake.
Mijn droom bx hebbek ik reeds uit de doeken gedaan, maar was natuurlijk vergeten bij te zetten :
* een vette radio/cd/mp3 van Alpine met versterker enzo… mmm zalig
Mvg
Wat voor werk doe je dan?
Emiel
Vermoed ik niet letterlijk bedoel
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Oh een 6bak is ook wel een hebbedingetje. Zal wel prijzig zijn. Is er een 306GTI forum?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Als ik het geld had
BX 3.0 24v bi-Turbo
Motor achterin, achterwiel aan gedreven…
verder 100% circuit bak, dus geen luxe… GT1 stijl.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
vortex schreef:nee, daar heb ik niemand over gehoord. het was een kwestie van gewoon bak wisselen en gaan met die banaan. Schakelstangen schenen ook zo te kunnen worden over gezet
Je weet het makkelijk te vertellen, heb je al een 6-bak onder je Gti hangen?
Denk het niet, want zo simpel is het niet
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als het niet moeilijk is is het geen uitdaging
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Alcyone schreef:Is er een 306GTI forum?
Volgens mij valt dat onder de 306club en de PeugeotGTI club…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
kakanox schreef:vind zo’n 6-bak (mits met een ander differentieel) eigenlijk echt wel de missing link voor Martens TurboD12
Haha: onzin.
Je schakelt je suf met een 6 bak. Bovendien begint te de turbo pas echt goed te sleuren als ie op stoom komt. Als je nog vaker moet schakelen krijgt die turbo daar de kans nauwelijks meer toe.
Verder: die 6bak zal wslk maar in een paar beperkte verhoudingen geleverd zijn. Als ik er nu een ander differentieel inzet, moet ik ook de uitgaande as vervangen (tandwiel zit er in een stuk aan vast gesmeed) en het lijkt me sterk dat je veel keus hebt in 6 bak uitgaande assen.
Kortom: leuke luchtfietserij, maar ik zie nog wat praktische probleempjes.
Trouwens, wat op transmissie gebied WEL een zinvolle aanvulling is voor een stevige motor achter een BE3 versnellingsbak:een Quaife limited sperdifferentiee. Want nu is het differentieel eigenlijk niet opgewassen tegen de aandrijfkrachten. Althans, niet als je die aandrijfkrachten hufterig toepast.
mpostma schreef:kakanox schreef:vind zo’n 6-bak (mits met een ander differentieel) eigenlijk echt wel de missing link voor Martens TurboD12
Haha: onzin.
Je schakelt je suf met een 6 bak. Bovendien begint te de turbo pas echt goed te sleuren als ie op stoom komt. Als je nog vaker moet schakelen krijgt die turbo daar de kans nauwelijks meer toe.
Je ziet juist dat bij de huidige turbodiesels de 6 bak schering en inslag wordt. Logisch, want door de beperkt bruikbare toerenband van een diesel kom je anders niet boven de 200 km/u. Met een 5 bak zou de spreiding te ver uit elkaar gaan liggen.
In de dieselpraktijk betekent dat dat de 6e bijna altijd een versnelling die gespatieerd is boven de normale ‘5’ qua verhouding. M.a.w.: er gebeurt niet heel veel met de spreiding van de 1e 5 versnelllingen, hoogstens wordt een iets korter einddiff gemonteerd zodat ‘1’ t/m ‘5’ dichter bij elkaar liggen.
Bij die 306-6 bak is de 6e qua verhouding juist i.p.v de 5 gekomen en is er een versnelling over in het gebied daartussen. Je zult dus flink moeten moodificeren qua verhoudingen en eindoverbrenging om ‘m diesel-geschikt te maken. Als je dan niet gebruik kunt maken van de beschikbare verhoudingen + eindtrap van een BE3-5bak, zoals mpostma stelt, is het dus zinloos om ‘m aan een TurboD te hangen (m.u.v. een diesel-rallyespecial…).
mpostma schreef:Trouwens, wat op transmissie gebied WEL een zinvolle aanvulling is voor een stevige motor achter een BE3 versnellingsbak:een Quaife limited sperdifferentieel. Want nu is het differentieel eigenlijk niet opgewassen tegen de aandrijfkrachten. Althans, niet als je die aandrijfkrachten hufterig toepast.
We wachten in spanning af op de volgende TD12 verbetering .