5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Stel je ideale BX samen
Gepost: 18 juni 2006 04:56 PM
  [ # 61 ]
mpostma schreef:
Abyssion schreef:

Sorry hoor maar ik zie dat sommige mensen zeggen dat er sommige dingen niet kunnen in een bx…maar deze topic is toch meer om van te dromen en niet voor de realiteit

Precies: Trouwens, er is heel veel mogelijk als je maar wil.

én geld hebt Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 juni 2006 05:05 PM
  [ # 62 ]
Citroenbx schreef:

én geld hebt Wink

Je moet het geld ervoor wel willen verdienen en eraan uitgeven natuurlijk. Nu ligt dat als student wellicht wat moeilijker, maar dan nog. Er zijn genoeg studenten die met flink wat bijverdienen er wel in slagen genoeg geld te genereren voor een leuk autootje erbij.

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2006 05:07 PM
  [ # 63 ]
mpostma schreef:
Citroenbx schreef:

én geld hebt Wink

Je moet het geld ervoor wel willen verdienen en eraan uitgeven natuurlijk. Nu ligt dat als student wellicht wat moeilijker, maar dan nog. Er zijn genoeg studenten die met flink wat bijverdienen er wel in slagen genoeg geld te genereren voor een leuk autootje erbij.

Die auto is eral maar de verzekering en taks daar moet ik nog ff mee wachten Laughing
Ik werk dan ook niet hé...

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 18 juni 2006 08:40 PM
  [ # 64 ]

Ik werk bijvoorbeeld elk weekend de ballen van onder mijn lijf om auto te kunnen rijden… maar dat terzake.

Mijn droom bx hebbek ik reeds uit de doeken gedaan, maar was natuurlijk vergeten bij te zetten :

* een vette radio/cd/mp3 van Alpine met versterker enzo… mmm zalig

Mvg

c’est fantastique

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 18 juni 2006 08:41 PM
  [ # 65 ]
Marino schreef:

Ik werk bijvoorbeeld elk weekend de ballen van onder mijn lijf om auto te kunnen rijden… maar dat terzake.

Mijn droom bx hebbek ik reeds uit de doeken gedaan, maar was natuurlijk vergeten bij te zetten :

* een vette radio/cd/mp3 van Alpine met versterker enzo… mmm zalig

Mvg

Wat voor werk doe je dan? Laughing  Shocked

Emiel

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 18 juni 2006 09:12 PM
  [ # 66 ]

Ik sta in de keuken van een Brasserie/Restaurant hier in de buurt, ja hoor meestal aan de afwas! Smile

greetz

c’est fantastique

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2006 10:33 PM
  [ # 67 ]

toch machinaal Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2006 10:34 PM
  [ # 68 ]
BX19trs schreef:
Marino schreef:

Ik werk bijvoorbeeld elk weekend de ballen van onder mijn lijf om auto te kunnen rijden… maar dat terzake.

Mijn droom bx hebbek ik reeds uit de doeken gedaan, maar was natuurlijk vergeten bij te zetten :

* een vette radio/cd/mp3 van Alpine met versterker enzo… mmm zalig

Mvg

Wat voor werk doe je dan? Laughing  Shocked

Emiel

Vermoed ik niet letterlijk bedoel Laughing  Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 juni 2006 12:32 PM
  [ # 69 ]

Oh een 6bak is ook wel een hebbedingetje. Zal wel prijzig zijn. Is er een 306GTI forum?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 19 juni 2006 08:30 PM
  [ # 70 ]

Als ik het geld had Twisted Evil

BX 3.0 24v bi-Turbo

Motor achterin, achterwiel aan gedreven…  Razz
verder 100% circuit bak, dus geen luxe… GT1 stijl.


XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 19 juni 2006 08:37 PM
  [ # 71 ]
vortex schreef:

nee, daar heb ik niemand over gehoord. het was een kwestie van gewoon bak wisselen en gaan met die banaan. Schakelstangen schenen ook zo te kunnen worden over gezet

Je weet het makkelijk te vertellen, heb je al een 6-bak onder je Gti hangen?
Denk het niet, want zo simpel is het niet Wink

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2006 10:42 PM
  [ # 72 ]

als het niet moeilijk is is het geen uitdaging Rolling Eyes

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juni 2006 04:13 AM
  [ # 73 ]
Alcyone schreef:

Is er een 306GTI forum?

Volgens mij valt dat onder de 306club en de PeugeotGTI club…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 juni 2006 12:00 PM
  [ # 74 ]
kakanox schreef:

vind zo’n 6-bak (mits met een ander differentieel) eigenlijk echt wel de missing link voor Martens TurboD12 Smile

Haha: onzin. Very Happy

Je schakelt je suf met een 6 bak. Bovendien begint te de turbo pas echt goed te sleuren als ie op stoom komt. Als je nog vaker moet schakelen krijgt die turbo daar de kans nauwelijks meer toe.

Verder: die 6bak zal wslk maar in een paar beperkte verhoudingen geleverd zijn. Als ik er nu een ander differentieel inzet, moet ik ook de uitgaande as vervangen (tandwiel zit er in een stuk aan vast gesmeed) en het lijkt me sterk dat je veel keus hebt in 6 bak uitgaande assen.

Kortom: leuke luchtfietserij, maar ik zie nog wat praktische probleempjes.

Trouwens, wat op transmissie gebied WEL een zinvolle aanvulling is voor een stevige motor achter een BE3 versnellingsbak:een Quaife limited sperdifferentiee. Want nu is het differentieel eigenlijk niet opgewassen tegen de aandrijfkrachten. Althans, niet als je die aandrijfkrachten hufterig toepast.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 juni 2006 01:34 PM
  [ # 75 ]
mpostma schreef:
kakanox schreef:

vind zo’n 6-bak (mits met een ander differentieel) eigenlijk echt wel de missing link voor Martens TurboD12 Smile

Haha: onzin. Very Happy

Je schakelt je suf met een 6 bak. Bovendien begint te de turbo pas echt goed te sleuren als ie op stoom komt. Als je nog vaker moet schakelen krijgt die turbo daar de kans nauwelijks meer toe.

Je ziet juist dat bij de huidige turbodiesels de 6 bak schering en inslag wordt. Logisch, want door de beperkt bruikbare toerenband van een diesel kom je anders niet boven de 200 km/u. Met een 5 bak zou de spreiding te ver uit elkaar gaan liggen.
In de dieselpraktijk betekent dat dat de 6e bijna altijd een versnelling die gespatieerd is boven de normale ‘5’ qua verhouding. M.a.w.: er gebeurt niet heel veel met de spreiding van de 1e 5 versnelllingen, hoogstens wordt een iets korter einddiff gemonteerd zodat ‘1’ t/m ‘5’ dichter bij elkaar liggen. 

Bij die 306-6 bak is de 6e qua verhouding juist i.p.v de 5 gekomen en is er een versnelling over in het gebied daartussen. Je zult dus flink moeten moodificeren qua verhoudingen en eindoverbrenging om ‘m diesel-geschikt te maken. Als je dan niet gebruik kunt maken van de beschikbare verhoudingen + eindtrap van een BE3-5bak, zoals mpostma stelt, is het dus zinloos om ‘m aan een TurboD te hangen (m.u.v. een diesel-rallyespecial…).

mpostma schreef:

Trouwens, wat op transmissie gebied WEL een zinvolle aanvulling is voor een stevige motor achter een BE3 versnellingsbak:een Quaife limited sperdifferentieel. Want nu is het differentieel eigenlijk niet opgewassen tegen de aandrijfkrachten. Althans, niet als je die aandrijfkrachten hufterig toepast.

We wachten in spanning af op de volgende TD12 verbetering Very Happy.

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook