Ik kan de auto niet strak op een bepaalde snelheid laten lopen zonder lichtelijke schokjes.
Ook voel ik in het stuur als de pomp wat doet.
Dit is m’n eerste citroen dus kan maar zo zijn dat dit normaal is maar dan zou ik dat toch graag even willen horen.
Ook wil ik graag weten hoe lang het zou moeten duren voordat hij bij koude motor omhoog komt.
Op dit moment is dat ongeveer 30sec tot 1 minuut.
Kan je de auto omhoog en omlaag brengen wanneer je maar wilt of is dit niet echt goed voor het systeem. Tis wel eens leuk om even te laten zien hoe hoog hij kan. Alleen wil ik het liever niet doen omdat ik bang ben dat het niet goed is.
Zijn de strips rondom de auto makkelijk te vervangen (zijn bobbelig en erg lelijk geworden.
Hmm beetje veel vragen in 1 keer maar lijkt me beter dan tig topics te maken.
thx.
C4 Cactus 1.2
Tip: gebruik de zoekfunctie en je vindt alle antwoorden
Groet.
btw, schokken is niet normaal voor een citroen
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Welkom!
Schokkend rijden kan verschillende oorzaken hebben: bougies (en kabels),brandstofpomp, filter of elektronische probs.
En je zwever zou bij een koude motor wel wat sneller kunnen stijgen, wellicht voorraadbolletje even (laten) vervangen, of LHM verversen.
Spit het forum idd maar eens door, vind je vanzelf een hoop antwoorden!
Wat voor wagen is het eigenlijk???
Suc6!
Groets Ruben
See, buy, fly C5 V6
Wel zo makkelijk om wat meer info over je Citroen te vertellen, motor, uitvoering, staat van onderhoud, etc.
dat lichte schokken heb ik ook, maar alleen als ik van constante snelheid af het gas een heel klein beetje laat zakken. Dan voel je duidelijk schokken.
Ik heb de bougies en kabels recentelijk vervangen en de benzine filter nog niet, dus ik ga het daar in zoeken. Wellicht een tip inderdaad om dat allemaal even te vervangen en het resultaat te bekijken. Bougies en kabels tezamen kost om en nabij 50,-, een filter 20,- dus dat kost niets.
Succes en ben benieuwd naar het resultaat!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bij mijn bx had ik ook last van schokjes, een potje injectiereiniger heeft het euvel volledig weggenomen.
Welkom op het forum en veel plezier met je Xant!
Dankje. Ik zal vanavond na voetbal even gaan zoeken door het forum heen. Voor de andere vragen.
Ik zal die injectie reiniging maar eens gaan proberen.
En Benzine filter zal ook geen overbodige optie zijn om te doen. Kan nooit kwaad.
C4 Cactus 1.2
Injectie reiniger geprobeert mocht niet baten.
slecht zal het vast niet geweest zijn
wel lucht filter bekeken en die was nog aardig schoon.
hier en daar wat gezelschapsdiertjes maar goed.
Toen ik de filter terug plaatste zag ik dat de toevoer los zat op de Carburateur deze aangedraait en het lijkt er op dat het veel beter is nu.
alleen…... nu pompt de pomp in een keer om de 2 sec.
En toen ik hem in de hoogste stand wilde zetten pompte hij wel heeeel vaak achter elkaar….
Heb ik weer.
C4 Cactus 1.2
injectiereiniger op een carburatiemotor zal ook inderdaad weinig uithalen…
misschien kun je iets meer vertellen over de auto. welk type? welke motor? bouwjaar?
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZXfurore schreef:injectiereiniger op een carburatiemotor zal ook inderdaad weinig uithalen…
Da’s niet waar. Je kan met afwasmiddel ook je handen wassen. Dus alleen op de naam van het product af gaan is niet handig.
Net als bij injectie kan een carb natuurlijk ook vervuilen. En natuurlijk is het het beste om het gewoon te reinigen, maar het gebruik van injectiereiniger is gewoon gemakkelijk en soms erg effectief. En dat heb ik zelf ondervonden in mijn carburatie-BX.