rolgordel past niet :(
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 16 juni 2006 01:44 PM

Ik heb vandaag geprobeerd mijn normale driepuntsgordel (voor) te vervangen door een automatische oprolbare driepuntsgordel. De ‘nieuwe’ komt uit een pallas 2300 ie. Ik heb een Special uit 1971. Nu blijkt dat het bevestigingspunt (gat) voor het rolgordelhuis op de bodem zo dicht aan de zijkant zit dat ik de bout niet in het schroefgat krijg door de breedte van het rolgordelhuis. Het gat zou 1 á 2 cm verder van de zijkant af moeten zitten ( of ergens anders??).

Heeft iemand een tip hoe ik dit wel kan plaatsen?  klopt het dat de gaten op verschillende plaatsen kunnen zitten, of zit er mogelijk ergens anders nog een ‘voorgeboord’ gat?

gr. Peter

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 juni 2006 11:38 PM
  [ # 1 ]

Ik heb mijn originele tweepuntsgordel uit de ‘74 Super vervangen door een automatische rolgordel uit een 2CV en daarvoor het punt gebruikt onderaan de B-stijl in de longeron.
Past prima,alleen moest ik een hulpstuk maken voor de bevestiging tussen de twee voorstoelen in,omdat de gordel te kort bleek om het originele punt te halen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook