Er zit een Vialle type F verdamper in m’n wijffie en daarvan wil ik de stationair eens afstellen. Nu ben ik hier al een aantal zeer waardevolle berichten tegen gekomen hoe je dit moet aanpakken, maar er wordt altijd gepraat over ‘1’ stelschroef op de verdamper. Die van mij heeft er 2; een brede platte, die direct het huis in gaat en een lange dunne die in een soort busje zit. Kan iemand mij n.a.v. dit verhaal vertellen welke schroef waarvoor is?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik dacht dat die brede het stationair doet en die dunne de ‘tussenlast’ of transitie van stationair naar gasgeven om van het bekende dodepunt af te zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jij vermoedt dus ook dat die dikke voor de stationair is. Dat idee had ik ook al. Waarvoor die dunne is had ik dan weer geen flauw benul…
Ik ga vanavond maar eens kijken of de vermoedens juist zijn.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Geen idee welk merk en type verdamper ik in de auto heb zitten,wel weet ik dat er ook twee stelschroefjes onder elkaar op het dingesten zitten.
Bij zowel in- als uitdraaien van de dikke stelschroef wordt:
-het stationair hoger en,
-pakt ze slechter op / komt ze slecht op toeren alsof ze inhoudt..
Mmmm….
Er is me bij de laatste APK wel meegedeeld dat de verdamper de volgende APK er waarschijnlijk niet meer doorkomt; ze heeft blijkbaar teveel lekkage.
Er is toen wat geschroefd en gedraaid aan allerlei stelschroefjes (ook degene in de slang), om mijn Dame wat rustiger (minder bonkiger) te laten lopen.
Resultaat: iets verhoogt stationair en inderdaad wat minder ‘rukkerig’.
Geen idee of het ook invloed op het verbruik heeft gehad eigenlijk..
‘Spirit of avant-garde’
Ik heb er vanavond geen tijd voor gehad Maar de lekzak is nu wel vervangen
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pascal schreef:Geen idee welk merk en type verdamper ik in de auto heb zitten,wel weet ik dat er ook twee stelschroefjes onder elkaar op het dingesten zitten.
Bij zowel in- als uitdraaien van de dikke stelschroef wordt:
-het stationair hoger en,
-pakt ze slechter op / komt ze slecht op toeren alsof ze inhoudt..Mmmm….
Er is me bij de laatste APK wel meegedeeld dat de verdamper de volgende APK er waarschijnlijk niet meer doorkomt; ze heeft blijkbaar teveel lekkage.
Er is toen wat geschroefd en gedraaid aan allerlei stelschroefjes (ook degene in de slang), om mijn Dame wat rustiger (minder bonkiger) te laten lopen.
Resultaat: iets verhoogt stationair en inderdaad wat minder ‘rukkerig’.
Geen idee of het ook invloed op het verbruik heeft gehad eigenlijk..
Koop een nieuwe verdamper en je weet niet wat je meemaakt Bijvoorbeel die van Groot motorGas systemen in alkmaar ( voorheen de landihartog JH verdamper.)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat mag zoiets kosten eigenlijk?
Aangezien ik toch ‘aan de beurt ben’ voor de komende APK…
En is het raadzaam zo’n dingesten nieuw te kopen,of kan een gebruikte (bijvoorbeeld via MP) ook?
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Wat mag zoiets kosten eigenlijk?
Aangezien ik toch ‘aan de beurt ben’ voor de komende APK…
En is het raadzaam zo’n dingesten nieuw te kopen,of kan een gebruikte (bijvoorbeeld via MP) ook?
Verdampers altijd nieuw kopen!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)