Gas probleem AG DGI
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 19 juni 2006 11:46 PM

Het zit zo ik heb een Xsara met een AG DGI installatie. Sinds vorige week wil de auto niet meer op gas rijden.

Na wat proberen voelde ik de magneet-gas klep (die boven op de verdamper zit) niet aanslaan als de auto op gas overging. Ik een nieuwe magneet spoel gehaald maar helaas dat was het probeem niet.

Na wat experimenteren ben ik erachter gekomen dat de magnetspoel gewoon netjes zijn werk doet als ik heb in de hand hou en de klep rechtstreeks aan de accu ansluit. Dan wordt de spoel bekrachtigd en de gas klep geopend, en gesoten en geopend enz.

Maar zodra ik dit weer in de auto bouwde wilde de auto niet op gas, starten, auto slaat over naar gas en vervolgens slaat de auto af.  Nu dacht meerdere mensen aan de verdamper. Die is vandaag opgemaakt maar die ziet er nog goed uit, er zit 1 groot rubbermebraam in (rubber) en die is nog helemaal goed, zag er verder heel schoon en goed uit.

Omdat we de verdamper toch los hadden hebben we de magneet klep er opgezet en vervolgens met de compressor druk op de verdamper gezet(evenveel als normaal uit de gastank komt), nu blijkt dus dat als er aan de uitgaande kant van de verdamper geen druk zit de gasklep 1 keer opengaat en daarna niks meer doet.
Als de uitgaande kant van de verdamper dicht wordt gehouden dan werkt de magneetklep gewoon zoals het hoort, open, dicht, open, dicht maar zodra ik mijn vinger van de uitgang haal dan doet de magneet klep niks meer.

Nu is mijn vraag wie weet hoe zo’n verdamper + injector werkt? Als het nu zo is dat een verdamper op deze manier werkt dan zou dat kunnen betekenen dat er iets met de injector is (die verdeelt 1 gas kabel naar 4 enz.) dat die druk verliest op niet goed aangestuurd wordt, maar omdat ik (wij) niet weet hoe het precies hoor te werken kan ik dit niet goed uitproberen en aangezien ik net 350 euro besteed heb aan een andere versnellingsbak is “even"naar de lpg specialist op dit moment niet echt wat ik wil.

Wie weet raad?

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook