2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Pollenfilter/interieurfilter
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 maart 2007 09:50 PM
  [ # 16 ]

Mijn XM bleek wel een of ander pollenfilter te hebben. Leek erg mooi erin geknutseld. Maar was compleet verstopt, waardoor er amper lucht doorheen kwam. Weg met het ding dus.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 maart 2007 09:57 PM
  [ # 17 ]
Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 11 maart 2007 10:10 PM
  [ # 18 ]
Harm schreef:

Mijn XM bleek wel een of ander pollenfilter te hebben. Leek erg mooi erin geknutseld. Maar was compleet verstopt, waardoor er amper lucht doorheen kwam. Weg met het ding dus.

Ik heb vroeger wel eens zelf een pollenfilter gemaakt in mijn bx, gewoon een panty om de luchtinlaat spannen en vastzetten met elastiek.

Hield best veel troep buiten eigenlijk.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 11 maart 2007 11:46 PM
  [ # 19 ]
Ries schreef:

Mijn airco doet het, dus dat zal ik eens gaan bekijken.
Als je niets ziet is er iets mis dus of werkt je airco dan ook niet?

Hallo Ries,als je door dat kijkglaasje niets ziet of geen bubbeltjes, wil zeggen dat A:de aircopomp o.i.d. niet goed werkt.
of B: je hebt te weinig koudemiddel in de airco-condensor.
Groetjes.Regino

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 12 maart 2007 02:10 AM
  [ # 20 ]

Pollenfilter/interieurfilter

Inderdaad, standaard heeft een XM ook met airco geen pollenfilter/interieurfilter maar na vandaag bij Harm z’n nieuwe XM de parafanplaat (tussen ruit en motorkap) te hebben verwijderd zat er een heel mooi passen filter over de inlaatopening van het ventilatorhuis. Er zijn in het verleden als accesoire voor een BX ook pollenfilters geleverd deze zijn ZEER zeldzaam maar ze zijn er dus misschien zijn die als accesoire ook wel ooit voor een XM geleverd, wie weet.

Groeten Gijs

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 12 maart 2007 04:12 PM
  [ # 21 ]
Regino schreef:
Ries schreef:

Mijn airco doet het, dus dat zal ik eens gaan bekijken.
Als je niets ziet is er iets mis dus of werkt je airco dan ook niet?

Hallo Ries,als je door dat kijkglaasje niets ziet of geen bubbeltjes, wil zeggen dat A:de aircopomp o.i.d. niet goed werkt.
of B: je hebt te weinig koudemiddel in de airco-condensor.
Groetjes.Regino

Nou, de airco koelt wel maar ik zag geen gebubbel   Rolling Eyes

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 14 maart 2007 05:39 PM
  [ # 22 ]
Harm schreef:

Mijn XM bleek wel een of ander pollenfilter te hebben. Leek erg mooi erin geknutseld. Maar was compleet verstopt, waardoor er amper lucht doorheen kwam. Weg met het ding dus.

Heb al lange tijd last van dat de hoeveelheid lucht dmv de ventilator erg weinig was en ook altijd beslagen ruiten met regenweer,kan dmv de airco het interieur weer droog maken/houden doch verbruikt de wagen weer ietsjes meer.
dus nu met het droge knutselweer de inlaat van de ventilator bekeken en warempel mijn XM van 1991 blijkt ook een pollenfilter o.i.d. te hebben,die compleet dicht geslipt is met bladeren insecten etc.Ben hem nu aan het reinigen en gaat weer terug:is m.i. toch niet voor niets erin gezet?

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 maart 2007 05:43 PM
  [ # 23 ]

Zo’n pollenfilter zit er volgens mij vooral om te voorkomen dan er veel stof je interieur in komt. Aangezien de meeste XM’s er geen hebben, zal ‘t wel niet heel veel kwaad kunnen om ‘m weg te laten.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 maart 2007 05:51 PM
  [ # 24 ]
Regino schreef:
Harm schreef:

Mijn XM bleek wel een of ander pollenfilter te hebben. Leek erg mooi erin geknutseld. Maar was compleet verstopt, waardoor er amper lucht doorheen kwam. Weg met het ding dus.

Heb al lange tijd last van dat de hoeveelheid lucht dmv de ventilator erg weinig was en ook altijd beslagen ruiten met regenweer,kan dmv de airco het interieur weer droog maken/houden doch verbruikt de wagen weer ietsjes meer.
dus nu met het droge knutselweer de inlaat van de ventilator bekeken en warempel mijn XM van 1991 blijkt ook een pollenfilter o.i.d. te hebben,die compleet dicht geslipt is met bladeren insecten etc.Ben hem nu aan het reinigen en gaat weer terug:is m.i. toch niet voor niets erin gezet?weet niet hoe ik een foto van dat ding hier kan plaatsen? Confused:

Regino, ben je al van je dak af? (inside joke ), je kunt je foto’tjes bij een host onderbrengen, bijvoorbeeld bij deze   en dan de link hier plaatsen.
Dat lijkt me het gemakkelijkst.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 15 maart 2007 05:05 AM
  [ # 25 ]

Nou, de airco koelt wel maar ik zag geen gebubbel

Dat is juist. Je moet geen bubbeltjes zien. Als je die wel ziet wil dat zeggen dat er niet voldoende gas in het systeem zit. Bij het opstarten van de compressor kan je even een bel zien en daarna niets meer en als dan de slang aan de zuigkant van de compressor snel koud wordt is alles tof.
De volgende link geeft in de specifikaties voor de 1998 XM aan dat er anti pollen filters zijn. Het fijne weet ik er ook nog niet van, zodra ik meer weet post ik het, tenzij iemand me voor is Smile
http://www.myweb.com.au/citroen/xm_specs.htm

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 15 maart 2007 05:28 AM
  [ # 26 ]

mijn XM van 1991 blijkt ook een pollenfilter o.i.d. te hebben,die compleet dicht geslipt is met bladeren insecten etc.Ben hem nu aan het reinigen en gaat weer terug:is m.i. toch niet voor niets erin gezet?

Dit krijg je nooit meer goed schoon en denk ook eens aan al die bacterien en potentieel gevaarlijke fijne stofddeeltjes die er in zitten. Ik zou hem maar vervangen. Na 16 jaar lijkt me dat geen slecht idee!

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2007 05:10 PM
  [ # 27 ]

Waar zou ik dat filter moeten kunnen vinden, indien aanwezig, in een Xm uit 1998?

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 maart 2007 05:17 PM
  [ # 28 ]

Dan moet je het paravanrooster eraf halen, daaronder zit een zwarte doos ofzo dat de luchtinlaat is.

Paravanrooster eraf:

De kleine stukjes aan de zijkant (voor de spiegels) eraf klikken; eerst aan de bovenkant je vingers ertussen, dan komt ie los.
Rooster zelf zit met 3 schroeven vast; 2 aan de zijkant, eentje in het midden.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 15 maart 2007 05:54 PM
  [ # 29 ]
Harm schreef:

Dan moet je het paravanrooster eraf halen, daaronder zit een zwarte doos ofzo dat de luchtinlaat is.

Paravanrooster eraf:

De kleine stukjes aan de zijkant (voor de spiegels) eraf klikken; eerst aan de bovenkant je vingers ertussen, dan komt ie los.
Rooster zelf zit met 3 schroeven vast; 2 aan de zijkant, eentje in het midden.

Voor dat je de boel losmaakt,met kans op breuk van de kunstofdelen,kan je ook eerst met je hand door het gat achter de R-bol en dan voelen of je een filter tegenkomt.merk je vanzelf als je hand IN het opstekend gedeelte steekt daar waar de luchtinlaat zit.O ja,Ries bedankt voor de tip het is gelukt zoals je gezien hebt.
Regino Smile

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 15 maart 2007 07:07 PM
  [ # 30 ]

Breken die kunstof deeltjes zo makkelijk dan ??

Misschien eerst ff in de zon zetten. Ik neem aan des te kouder
des te makkelijker krak.

En waar vind ik het kijkglaasje ? (XM nov’96 TCT ClimateControl) 

Ik heb het idee dat de climate control wel werkt. Maar lang zo
hard niet als die in mijn Skoda Octavia (2004). Wellicht nieuwe
techniek, wellicht iets met mijn XM climate control mis.
Al doet de XM Climate Control het wel gelijkmatiger en dat
is wel zo prettig.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook