3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De GT die een Digit achtige werd: rot subframe
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 24 juni 2006 10:30 PM
  [ # 31 ]

nog maar eens een foto van de GT van alcyone, nu met mijn DIGIT er voor en het neusje van mijn DS er achter.

ps, lx, wanneer heb jij tijd voor d’n ombouw?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 29 juni 2006 02:45 PM
  [ # 32 ]

zoals het er nu naar uit ziet gaat dit verhaal vrijdag plaatsvinden, en waarschijnlijk ook nog zaterdag. Gelukkig voor alex hebben wij een prettige slaapbank.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 juli 2006 02:50 AM
  [ # 33 ]

Very Happy THE STORY SO FAR: Very Happy
                        (met foto’s)

Op vrijdag 30 juni ben ik met Alex Verwaijen (Alcyone) en Wouter Smits te huize Smits begonnen aan een behoorlijk klus:

De GT voorzien van een Digit-kabelboom.

Allereerst de GT en de Digit geheel kaal gemaakt om de beide kabelbomen eruit te kunnen halen. Daarna uitzoeken welke stukjes draad overeenkomen bij beide auto’s (bijna niets dus…., ook al is de Digit gebaseerd op de BX 19 GT). Daarna alles weer terug monteren in de GT en tevens voorzien van het zwart interieur van de Digit (met Sport-stoelen, -achterbank en -deurpanelen).

Dat is in het kort wat we met z’n drieën hebben gedaan dit weekend. Het is echter een ongelooflijke klus werk gebleken, die soms erg langzaam ging. Dan zat alles weer even tegen omdat er ook nog eens wat LHM-problematiek om de hoek kwam kijken. Diverse leidingen zijn inmiddels vervangen.

Ik kan hier echter een heel lang verhaal van gaan maken, maar de plaatjes spreken meer voor zich.

Vrijdag 30 juni 2006:
Foto 1 Bij aankomst lag Alex naast de Digit (demonteren van de uitlaatsteun)
Foto 2 De GT staat klaar in de garage om onder handen te worden genomen
Foto 3 Wouter leest even wat schema’s van de Digit door.
Foto 4 De GT heeft hier het “Licht” gezien… Laughing
Foto 5 En zo gingen we door tot in de vroege uurtjes…
Foto 6 ... terwijl de Digit steeds verder werd leeggeplukt.

Zaterdag 1 juli 2006:
Foto 7 Goedemorgen Digit! Mooi weertje om verder te sleutelen.
Foto 8 Alex en Wouter halen de bedrading uit de portieren.
Foto 9 Hier is Wouter bezig de kabelboom van de Digit los te halen.
Foto 10 Veel kaler kon de GT niet worden. Enkel de kabelboom eruit en dan die van de Digit terug erin.
Foto 11 De GT is helemaal leeg nu, tijd om de Digit-kabelboom erin te hangen.
Foto 12 idem
Foto 13 Tadaaaaa: een Digit-kabelboom Cool
Foto 14 Even uitpuffen van de hitte: op de voorgrond mijn Digit, rechts Wouter’s Digit, links Alex’ Digit en op de achtergrond in de garage staat de GT.
Foto 15 Wouter bestudeert eens hoe de kabelboom in de motorruimte moet komen te liggen.
Foto 16 Hier ligt de Digit-kabelboom al voor een groot gedeelte.
Foto 17 Ondertussen staat de Digit er maar triest bij….
Foto 18 In de nachtelijke uurtjes gaat Alex even hard door als overdag om de kabelboom goed aan te sluiten.
Foto 19 In de nachtelijke uurtjes gaat Alex even hard door als overdag om de kabelboom goed aan te sluiten.
Foto 20 JAAA!! Het dashboard werkt en de motor loopt Exclamation

Zondag 2 juli 2006:
Foto 21 De BX is in de vroegte al naar buiten gereden. Helaas bleek er toen een LHM-leiding gesprongen te zijn…
Foto 22 Het interieur kan weer worden ingebouwd…
Foto 23 ...terwijl Alex
een nieuwe LHM-leiding bevestigt.

Hierna ben ik naar de BX Dieselmeeting gegaan. Ik neem aan dat het allemaal wel goed is gekomen met de GT en dat ie rijdend is weg kunnen komen. Er volgen morgen nog wel wat foto’s over aparte dingen die me zo zijn opgevallen.

In ieder geval was dit een enorm leuke ervaring om bij te helpen. Daarnaast leer je een auto pas echt goed kennen als je op deze manier alles kaal haalt. Wouter en Alex, nogmaals bedankt voor een erg leuk weekend.  Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 juli 2006 02:57 AM
  [ # 34 ]

Wat een klus zeg Shocked

:thumbsup voor jullie.

Je vertelde me er al iets over op de meeting, maar als ik nu die foto’s zie ? Surprisedops:

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 juli 2006 03:04 AM
  [ # 35 ]
Bram schreef:

Wat een klus zeg Shocked

:thumbsup voor jullie.

Je vertelde me er al iets over op de meeting, maar als ik nu die foto’s zie ? Surprisedops:

Je wilt niet weten wat er allemaal kan tegenzitten. Al was het allemaal niet zo heel erg hoor, maar het duurt altijd langer dan je van tevoren had gehoopt.

Elke BX is weer anders, en ook elke Digit. Kleuren van stekkers kloppen niet altijd met wat er in de diverse werkplaatshandboeken staat. Ook is het soms lastig om even te spieken bij een van de andere Digits. Alles kan weer anders zitten namelijk…

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3838
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juli 2006 03:31 PM
  [ # 36 ]

en het is allemaal gelukt,
alex kwam zondag om 21.00 ongeveer bij mijn werk langs om de sleutel van mijn huis terug te geven. rijdend in de digt. ziet er nu al (nog niet helemaal af) veel beter en meer solide uit als zijn oude digit (die nog niet verder gesloopt is maar nu in mijn garage staat).
het was inderdaad nogal een erg flinke klus, groter dan ik en alex van te voren konden vermoeden. maar erg leuk en leerzaam.
daarnaast moest ik ook nog werken zaterdag avond en zondag de hele middag en avond….
blij dat ik vandaag lekker uit kon slapen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 juli 2006 03:32 PM
  [ # 37 ]

Ze is bijna klaar alleen doet de CV het nog niet en moet ze een grote onderhoudsbeurt krijgen.

De distririem moet vervangen worden bij 180K, heb er nu 172K op. Helaas is die sticker uit 1999 dus die riem moet nu echt wel!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 juli 2006 07:42 PM
  [ # 38 ]

Allee hop!

Net naar de APK geweest en goedgekeurd!
Het avontuur met de enige BX 19 GT op het Citroen Forum en de enige GT met Digit dashboard gaat nu weer verder. Wat gaat er allemaal gebeuren? Komt er een diesel in? Komt er een monopoint injectie of multispuiter in? Gaat de digitale toerenteller werken met zo’n configuratie? Hoe reageert de vriendin op zulke projecten?

Lees het verder de komende tijd in het topic van Alex met z’n unieke auto!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 07 juli 2006 08:22 PM
  [ # 39 ]

Ik las je smsje vanmiddag al dat ze weer gekeurd is…

Gefeliciteerd man!!

Test

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 07 juli 2006 09:15 PM
  [ # 40 ]

goed bezig Cool

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 07 juli 2006 10:55 PM
  [ # 41 ]

Allee hop!

Net naar de APK geweest en goedgekeurd!
Het avontuur met de enige BX 19 GT op het Citroen Forum en de enige GT met Digit dashboard gaat nu weer verder. Wat gaat er allemaal gebeuren? Komt er een diesel in? Komt er een monopoint injectie of multispuiter in? Gaat de digitale toerenteller werken met zo’n configuratie? Hoe reageert de vriendin op zulke projecten?

Leuk dat ze weer gekeurd is.
Wat een werk dat overzetten, maar wel leuk om te zien.
De enige GT maar wel al van de 3e forummer Very Happy

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 juli 2006 11:05 PM
  [ # 42 ]
Thijsvandebles schreef:

Ik las je smsje vanmiddag al dat ze weer gekeurd is…

Gefeliciteerd man!!

Daar sluit ik me bij aan. Ik had het al via de sms gelezen, maar bij deze dus mijn felicitaties!!

Waar heb je ‘m gekeurd?
Zei men daar nog iets over de niet-werkende CV?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 juli 2006 02:56 AM
  [ # 43 ]
kakanox schreef:

Ennuh, XBXG: Het zit altijd allemaal tegen met Citroenen.. de enige auto die logisch en snel in/uit elkaar te halen is is een jonge Honda - en dat rijdt dan weer voor geen meter.

Met de BX typen 2 en 3 is dit gelukkig verleden tijd. Daar kun je echt nog 2 autoos als 2 druppels water op elkaar zien lijken, ook qua kabels. De typen 1 zaten nogal “organisch” in elkaar, dat blijkt ook wel uit de uitermate brakke schemaas uit die tijd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 juli 2006 03:59 AM
  [ # 44 ]

Goed werk man! Gefeliciteerd!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 juli 2006 04:16 AM
  [ # 45 ]
XBXG schreef:
Thijsvandebles schreef:

Ik las je smsje vanmiddag al dat ze weer gekeurd is…

Gefeliciteerd man!!

Daar sluit ik me bij aan. Ik had het al via de sms gelezen, maar bij deze dus mijn felicitaties!!

Waar heb je ‘m gekeurd?
Zei men daar nog iets over de niet-werkende CV?

Waar ik altijd naar toe ga, C.G. Blom in Enspijk. Nu al 7de keer of zo… ze zeggen dat ik volgende keer taart moet meenemen Laughing

CV is geen probleem voor de APK, kijken ze nooit naar. Heb ik later vandaag zelf gedaan, het probleem was een afgebroken strip in de metalen beugel van de stekker, van de massaaansluiting op de CV module.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook