Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:kakanox schreef:
Ennuh, XBXG: Het zit altijd allemaal tegen met Citroenen.. de enige auto die logisch en snel in/uit elkaar te halen is is een jonge Honda - en dat rijdt dan weer voor geen meter.
Met de BX typen 2 en 3 is dit gelukkig verleden tijd. Daar kun je echt nog 2 autoos als 2 druppels water op elkaar zien lijken, ook qua kabels. De typen 1 zaten nogal “organisch” in elkaar, dat blijkt ook wel uit de uitermate brakke schemaas uit die tijd.
Grappig genoeg heb ik helemaal geen moeite met de schema’s lezen, zo heb ik een Digit schema wat beter werkt dan de Haynes of Vraagbaak versies omdat gewoon alles op A3 staat.
Verder heb ik de TRS kabelboom hier liggen en als ik die vergelijk met de GT kabelboom zie ik juist heel weinig verschillen tussen type 1 en 2. Motorbekabeling is hetzelfde, verlichting voor en achter, audio, CV & ramen… de verschillen zitten echt puur in het instrumentarium, schakelaars en ventilatie. In essentie is een type 3 GTI voor 80% hetzelfde als de eerste BX 16 TRS. Alleen die aircobedrading vind ik nog steeds irritant.
De verschillen tussen de Digit en de GT vallen op zich ook mee, het is gewoon mateloos irritant dat PSA bepaalde kostenbesparingen heeft gebruikt waardoor je echt moet gaan knippen en doorverbinden wil je er wat leuks mee doen. Ideaal zou zijn geweest als alles van het dashboard direkt zat geprikt in het zekeringenbord en niet verbonden met knopen die richting aanjager en ruitewissers + motorbekabeling gaan. En dat gebruik van die paar kleuren, echt stuitend! In plaats van de kleurtjes op de stekkerhoesjes, ga dan labelen! Yamaha doet het bijvoorbeeld goed, elke funktie eigen kleurcode.
Kijk, dat zekeringenbord vind ik echt fantastisch! Zo hoort het!
Alleen dan erg jammer dat die spaghetti zo er uit groeit. Geen gezicht en lastig werken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:karel schreef:kakanox schreef:
Ennuh, XBXG: Het zit altijd allemaal tegen met Citroenen.. de enige auto die logisch en snel in/uit elkaar te halen is is een jonge Honda - en dat rijdt dan weer voor geen meter.
Met de BX typen 2 en 3 is dit gelukkig verleden tijd. Daar kun je echt nog 2 autoos als 2 druppels water op elkaar zien lijken, ook qua kabels. De typen 1 zaten nogal “organisch” in elkaar, dat blijkt ook wel uit de uitermate brakke schemaas uit die tijd.
Grappig genoeg heb ik helemaal geen moeite met de schema’s lezen, zo heb ik een Digit schema wat beter werkt dan de Haynes of Vraagbaak versies omdat gewoon alles op A3 staat.
Verder heb ik de TRS kabelboom hier liggen en als ik die vergelijk met de GT kabelboom zie ik juist heel weinig verschillen tussen type 1 en 2. Motorbekabeling is hetzelfde, verlichting voor en achter, audio, CV & ramen… de verschillen zitten echt puur in het instrumentarium, schakelaars en ventilatie. In essentie is een type 3 GTI voor 80% hetzelfde als de eerste BX 16 TRS. Alleen die aircobedrading vind ik nog steeds irritant.
Even voor de duidelijkheid; Alex heeft het hier over de kabelboom van zijn gesloopte BX 19 TRS automatic.
Op zich is het ook wel logisch dat die enigszins op elkaar lijken, aangezien een 87’er 19TRS dezelfde techniek heeft als de GT (waar de Digit weer op is gebaseerd).
Al met al ben ik erg blij dat ik een steentje heb mogen bijdragen bij de totstandkoming van deze GTDigit! Het is gewoon een fantastisch mooie auto! Alex, proficiat ermee, je nieuwe wagen is echt mooier en beter dan je oude Digit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hulde!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:hulde!!
Ik heb eens uitgebeid naar de foto’s zitten kijken. Sjonge wat een klus. Respect!!! En fijn natuurlijk dat ie weer APK heeft.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dank jullie allemaal voor de complimenten voor Wouter-kwadraat en mij. Niet stoppen, gewoon doorgaan
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
zo, net terug uit bxarm en zo goed als ds en cx-loos frankrijk, meer dan 3000 berichten loop ik achter
maar ook hier: congrats met de apk!
wanneer gaan we het wrak slopen? ik dacht er aan om hem echt compleet te slopen, dus volledig in stukken! kenteken kan dan opgestuurd worden naar de rdw toch?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als ie geloopt word voer het kenteken uit, dan betaal je niets en heb je het chassisnummer nog…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Citroenbx schreef:als ie geloopt word voer het kenteken uit, dan betaal je niets en heb je het chassisnummer nog…
Gelukkig krijg ik er geld voor (voor een kale koets zonder subframes,ruiten,motor/bak etc. nog 25 euro!).
Kale koets op laten halen is verreweg de beste optie, scheelt werk etc.
Een chassisnummer is leuk om te hebben maar daar blijft het bij. Niemand gaat dit kenteken/chassisnummer in de toekomst gebruiken lijkt me.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
mmm 25 euro, das precies een cx stuur…....
meer zeg ik niet
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
zondag met alex en milan de restanten van de digit gesloopt:
alex en milan (onze inspirator en privé standup comedian):
als het goed is wordt ie morgen opgehaald en dan blijven de subframes met wielen en motor enz op straat staan.
laatste stap is alles bij het magazijn dumpen wat alex of ik niet willen hebben (veel grijs GT-spul)
Ho! Stop! Wacht!
Als je die plastic modderschermen voor aan de binnenkant van de voorwielkasten nog hebt liggen…. Zou je die apart willen houden voor mij? Ik mis ze aan beide kanten bij mijn Digit. Dit is bij een type 2/3 weer anders dus ik zoek ze echt van een type 1
Alvast bedankt
Oja, die roestgaten verbazen me niks. Die Digit was, helaas, echt rot…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
plastic modderschermen…. die liggen in de auto om mee te gaan naar de sloop…. maar alla, ik vis ze er wel uit. vanmorgen ook nog ff het kachelblok er uit gehaald. Ze, of iig 1, is niet meer helemaal goed.
OK, thanks. Ik kom binnenkort wel ff langs.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ben ik ff aan het zoeken naar een foto van de voorkant van een BX, kom ik dit tegen.
Eerste pagina, onderaan, 2de van rechts.
Nou moe!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Snap het niet….
Of bedoel je de BX diesel motorfiets??!!!
Alcyone schreef:Ben ik ff aan het zoeken naar een foto van de voorkant van een BX, kom ik dit tegen.
Eerste pagina, onderaan, 2de van rechts.
Nou moe!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”