BX komt niet meer omhoog
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 22 juni 2006 02:39 PM

Hallo

BX bouwjaar 1990 (1400) komt niet meer omhoog. Vorig jaar is er in Heerlen bij een specialist nog veel aan vervangen, incl bollen.
Bij het vullen van het LHM-reservoir en vervolgens starten komt wel de voorkant omhoog, de achterkant niet Evil or Very Mad
Onder de auto ligt na verloop van tijd een olievlek.
Aoto is niet van mij, zeg ik eerlijk, maar van een oudere heer, die nu overweegt een Matiz Evil or Very Mad  Evil or Very Mad te kopen. Ik weet dat de info karig is, maar wie weet raad. Misschien ga ik vanavond even kijken. Het is in de buurt.
Vast bedankt en misschien heb ik binnenkort meer info.

Ruud.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 22 juni 2006 04:54 PM
  [ # 1 ]

Waar ligt die olieplas?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 juni 2006 05:06 PM
  [ # 2 ]

Er vanuit gaande dat de lekkage niet ernstig is (even fixen of laten fixen bij b.v. een specialist) kan je ook proberen om de hoogteregelaar even heen en weer toe doen. Even joggen met de handel…

Maar goed, het is in ieder geval verstandig om een kritische blik op de hydraulica te (laten) werpen. En een LHM-verversing zou denk ik geen overbodige luxe zijn.

Succes!

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 23 juni 2006 12:04 PM
  [ # 3 ]

Het ziet er naar uit dat de man de BX gaat inruilen bij de dealer. En dus binnenkort met een Matiz wegrijd. Hij is het zat die ouwe BX Sad
Enigzins wel jammer, want hij had ‘m net APK laten keuren, kon er dus weer een heel jaar tegen. En vorige zomer nieuwe bollen bij een bedrijf in Heerlen. Nu krijgt ie geloof ik maar 250 euro bij de inruil. Maar anderzijds heeft ie bijna 2,5 ton gelopen Laughing
Tja, als ik geen auto had: Leiding maken en andere motor erin en tuffen maar weer.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 23 juni 2006 11:51 PM
  [ # 4 ]

andere motor was niet eens nodig geweest, hij was toch van een oude man Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 juni 2006 11:54 PM
  [ # 5 ]

waarom een andere motor de in Confused:

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 juni 2006 02:00 AM
  [ # 6 ]
V2 schreef:

Als het een groene plas olie is (kan haast niet anders) ... dan is er een of andere leiding gesprongen Smile Even onder de auto loeren dus waar de LHM uit komt zetten, daar zit dan duidelijk je probleem.

Vergis je niet, als LHM lekt uit de octopus dan is dat meestal al behoorlijk geel op straat. Groene plekken, mwah, erg klein kansje maar. Dan is het eerder koelvloeistof.
Als de LHM nog veel ouder is dan is het zelfs zó bruin dat het net lijkt alsof je een motorolie-lek hebt. (btw: die LHM-vlekken spoelen niét makkelijk weg, die van schone LHM wel)

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 26 juni 2006 05:39 PM
  [ # 7 ]

Er blijkt meer: Radiateur lekt, motor lekt. Auto bijna overleden Mad en de eigenaar kijkt uit naar een nieuwe auto….geen Citroen meer Evil or Very Mad

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 26 juni 2006 07:24 PM
  [ # 8 ]

Vind ik niet overleden, maar ja….
Lekke radiateur is kwestie van vervangen, lekke motor was bij mij krukaskeerring.

Zal ook wel een kwestie van uurloon zijn.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 juni 2006 12:33 AM
  [ # 9 ]
BX16TGI schreef:

Vind ik niet overleden, maar ja….
Lekke radiateur is kwestie van vervangen, lekke motor was bij mij krukaskeerring.

Zal ook wel een kwestie van uurloon zijn.

Uiteraard; best kans dat hier de koppakking (te erg) lekt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook