Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hoe krijg ik de startonderbreker uit?
Heel vroeger had ik ook een V6 (type1) en daarmee kon dat door de code op 0000 te zetten.
Het paneeltje komt niet overeen met het instructieboekje. Mijn paneeltje heeft 1 tot/met 9, een C en verder twee streepjes.
Het instructieboekje heeft het over een paneeltje met 0 t/ 9, c en D/N.
De instructies zijn niet op mijn paneel uit te voeren.
Wie weet raad?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
De onderbreker eruit ?
Of een reset van de code. ?
Eeeh en eigenlijk weet ik beiden niet.
0000 is meen ik de fabrieks code die je in eerste
instantie hebt.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
KlaasBaas schreef:De onderbreker eruit ?
Of een reset van de code. ?Eeeh en eigenlijk weet ik beiden niet.
0000 is meen ik de fabrieks code die je in eerste
instantie hebt.
Niet de onderbreker eruit, dan start hij niet meer. Wel zo instellen dat je nooit meer een code hoeft in te toetsen. Het kan, maar hoe?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Welkom jan,
Kijk hier ook even: klikkerdeklik
Joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Om maar even een oud draadje uit de sloot te vissen:
Ik wil ook tijdelijk mijn startblokkering uitschakelen zodat de garage mijn code niet hoeft te weten, maar ik heb ook dat paneeltje zonder de ‘0’ en de ‘D/N’ toetsen.
In plaats daarvan staan er 2 toetsen met een ‘-’ en ze reageren niet als ik ze indruk. En mijn wagen is een type 2 van ‘95. De ‘C1C’ code werkt dus ook niet (pas vanaf eind ‘96), en code ‘1111’ om de blokkering met de remote mee te laten gaan, heb ik niet geprobeerd - lijkt me ook niet handig, als de garagehouder de remote niet gebruikt, of te lang wacht met starten, heeft die alsnog de code nodig.
Ik heb het instructieboekje, maar daar staat het ‘oude’ paneeltje in beschreven.
Wat nu? Is er geen subtielere manier dan de code intoetsen en vervolgens dat paneeltje lostrekken? Of kan ik een ander (type-1) paneeltje van de sloop erin zetten die wel die toetsen heeft?
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Re: Startcode XM V6 aut ‘95 type II
JanSr schreef:Hoe krijg ik de startonderbreker uit?
Heel vroeger had ik ook een V6 (type1) en daarmee kon dat door de code op 0000 te zetten.Het paneeltje komt niet overeen met het instructieboekje. Mijn paneeltje heeft 1 tot/met 9, een C en verder twee streepjes.
Het instructieboekje heeft het over een paneeltje met 0 t/ 9, c en D/N.
De instructies zijn niet op mijn paneel uit te voeren.Wie weet raad?
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de startonderbreker helemaal niet meer wilt gebruiken.
Als ik het me goed herinner, maar pin me er niet op vast, moet je de code invoeren en de auto starten en terwijl hij loopt de kabels losnemen die onder aan het paneeltje zitten. Paneeltje er dus even uitrukken.
Als het goed is kun je dan de volgende keer de boel starten zonder de code in te moeten toetsen.
Ik had inderdaad ook dat paneeltje met de 2 streepjes, waarvan nergens genoemd staat hoe je ‘t bedient. Mijn oplossing was om er een paneeltje in te zetten dat wel die D/N had, en toen kon ik ‘m uitzetten
Idd wat Ries zegt; starten, motor lopen, stekkers uit het paneeltje, klaar.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik moet ook binnen een minuut starten nadat de deuren van slot zijn gegaan. Heeft iemand een idee of dit ook omzeild wordt op de bovenstaande manier?
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
volgens mij is de standaard code niet 0000 maar 1111, tenminste bij mijn xm 3.0 v6 type 2 van mrt ‘96.
gr, Martijn
Lampie schreef:Om maar even een oud draadje uit de sloot te vissen:
Ik wil ook tijdelijk mijn startblokkering uitschakelen zodat de garage mijn code niet hoeft te weten, maar ik heb ook dat paneeltje zonder de ‘0’ en de ‘D/N’ toetsen.
In plaats daarvan staan er 2 toetsen met een ‘-’ en ze reageren niet als ik ze indruk. En mijn wagen is een type 2 van ‘95. De ‘C1C’ code werkt dus ook niet (pas vanaf eind ‘96), en code ‘1111’ om de blokkering met de remote mee te laten gaan, heb ik niet geprobeerd - lijkt me ook niet handig, als de garagehouder de remote niet gebruikt, of te lang wacht met starten, heeft die alsnog de code nodig.
Ik heb het instructieboekje, maar daar staat het ‘oude’ paneeltje in beschreven.Wat nu? Is er geen subtielere manier dan de code intoetsen en vervolgens dat paneeltje lostrekken? Of kan ik een ander (type-1) paneeltje van de sloop erin zetten die wel die toetsen heeft?
IN mijn instructie boekje staat dat je een 2e code kan opgeven, die tijdelijk is. Juist voor garage doeleinden Of zeg jij dat nu maar begrijp ik dat niet
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Lampie schreef:Ik wil ook tijdelijk mijn startblokkering uitschakelen zodat de garage mijn code niet hoeft te weten
welke garage is dat, dat je ze niet vertrouwd? Dan zijn we vast gewaarschuwd…!
Matthijs309 schreef:
In mijn instructie boekje staat dat je een 2e code kan opgeven, die tijdelijk is. Juist voor garage doeleinden Of zeg jij dat nu maar begrijp ik dat niet
Die 2e code wordt permanent zodra je ‘m intoetst.
Dat is ook een mogelijkheid hoor, dat ik de code verander voordat ik de auto inlever, en dan weer terugzet.
Uitschakelen was mooier geweest, en las dat Harm idd het paneeltje vervangen had, dus wat dat betreft zijn mijn vermoedens juist. Dan weet ik alleen niet of ik er nog verschil zit tussen een Type 1 en 2 paneeltje.
Ik denk dat ik daar maar voor ga. Bedankt voor de reacties, lieve mensen!
Oh, op zich vertrouw ik de garage wel - Albatros IJmuiden, een soort Kwik-Fit maar dan zonder al die narigheid - maar ik vind gewoon dat ze mijn code niet hoeven te weten.
Groetjes Erik!
Dan weet ik alleen niet of ik er nog verschil zit tussen een Type 1 en 2 paneeltje
Vooral qua uiterlijk volgens mij… type 1 heeft rechthoekige knopjes, type 2 die rubberen bolletjes. De stekker is wel hetzelfde, dus ik zou er wel op durven gokken dat een type 1 paneeltje ook past. Ik heb er hier nog een liggen trouwens
Harm schreef:Vooral qua uiterlijk volgens mij… type 1 heeft rechthoekige knopjes, type 2 die rubberen bolletjes. De stekker is wel hetzelfde, dus ik zou er wel op durven gokken dat een type 1 paneeltje ook past. Ik heb er hier nog een liggen trouwens
Hmm, da’s jammer van die vierkante knopjes. En ook niet verlicht zeker? Die rubberen type 2 knopjes zijn transparant, tenzij…
Openmaken? Knippen en plakken?
Groetjes Erik!
De knopjes zelf zijn niet verlicht, maar de cijfers die erbij staan wel. Ook best mooi hoor
Edit: net even gekeken, het is een paneeltje met C, D en 0 (nul) in de rechtse kolom