Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
bxbressers schreef:puur voor je werk zo’n 12000 km per jaar zou net een twijfel zijn, je zit volgens mij net op de grens, maar dan wordt een benzine net een dure hobby…..., en als je dan ook nog eens alle meetings in den lande gaat afrijden….......
Blijft lastig, komt dan eigenlijk neer denk ik op rij comfort…..., en aangezien ik een dieselrijder ben…...
jacques
Rijcomfort vind ik absoluut lager met dat lelijke gerammel in het vooronder. Wat dat betreft scoort een benzinebak veel beter.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mechuccio schreef:Ik moet zeggen dat ik de dieselmotortjes wel altijd prettig vind, heb nu een zx diesel staan die ruim over de 4 ton is
Maar LPG is ook wel erg fijn, het belastingverschil heb je met ongeveer 9000 kilometer per jaar wel terug verdient, dus een auto kopen met lpg is natuurlijk wel prettig. ik heb trouwens een adresje dat goedkoop lpg installaties inbouwt, ik zal hem eens vragen of ie niet een dealtje wilt sluiten een group-lpg-inbouw-actie
maar het blijft idd zonde dat je niet bij de aldi mag tanken, en kijken ze niet naar de kilometerstand om met terugwerkende kracht de accijns na te heffen (mocht je zo idioot ongelukkig zijn om ermee gesnapt te worden)
Blijft die LPG installatie onder de 700 euro? Das namelijk de prijs voor het zelf inbouwen
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mechuccio schreef:Simpele Ziel schreef:FRIETVET!!!!
...
brandend motormanagment lampjes ) en rijdt het veel lekkerder
heb ik anders geen last van hoor
Nou je het zegt, ik heb niet eens een motormanagementlampje
Carburateurauto’s rijden altijd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Behalve als het een paar graden warmer of kouder wordt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Simpele Ziel schreef:Behalve als het een paar graden warmer of kouder wordt…
:
Ik snap de grap niet en kloppen doet het ook niet
Help me ff, ben traag deze vroege middag.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
De carb’s waar ik mee gewerkt heb vonden het niet zo tof als ze af werden gesteld en het de volgende dag 10 graden kouder was, dan gingen ze 1 op 6 verbruiken enzo
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Alcyone schreef:Mechuccio schreef:Simpele Ziel schreef:FRIETVET!!!!
...
brandend motormanagment lampjes ) en rijdt het veel lekkerder
heb ik anders geen last van hoor
Nou je het zegt, ik heb niet eens een motormanagementlampje
Carburateurauto’s rijden altijd.
Niet om het een of ander maar jij wilde toch juist injectie in je digit bouwen?
Let wel, ,voor een BX heb je geen last meer van afschrijving. Daarnaast, als je verzekerd via biojv. Emerpark maakt het ook niet uit of je Benzine of diesel rijdt.
Ik maak een voorbeeld:
Een BX benzine met een gewicht tussen de 951 en de 1050
(Dus 1.6, 1.9 en 16vmk1)
In de provincie Utrecht:
tarief per kwartaal: € 78
tarief per jaar: € 300
Een BX Diesel met een gewicht tussen de 951 en de 1050
Bijv. een 19TD
In de provincie Utrecht:
tarief per kwartaal: € 171
tarief per jaar: € 672
Op jaar basis ben je dus 372 Euro duurder uit.
En dan nu de brandstof kostprijs per km
Laten we zeggen dat de gemiddelde benzine BX 1 op 14 rijdt.
Een liter euro95 kost op het moment E1.48
dus 148 cent gedeeld door 14 is 10.6 cent per kilomter
Een Diesel BX rijdt gemiddeld 1 op 18 a E1.11
dus 111cent gedeeld door 18= 6.16 cent, rond het af op 6.2 cent…
Een diesel is dus per gereden km 4.4 cent goedkoper…
37200cent gedeeld door 4.4cent is een omslagpunt van 8454km’s
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Rijcomfort vind ik absoluut lager met dat lelijke gerammel in het vooronder. Wat dat betreft scoort een benzinebak veel beter.
ok, er zit wel eens een rammel, maar bij de mijne nu een heel stuk minder dan in de oude deauville…....
en mijn radio staat harder zou het daar ook iets mee te maken hebben?????
jacques
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
renz schreef:Daar gaat dit draadje niet over heren
IMHO ligt het omslagpunt van een diesel rond de 12 á 15.000 km per jaar, het ligt ook aan het feit WAT voor diesel je koopt i.v.m de wegenbelasting, als je 12.000 per jaar rijdt dan zou ik een diesel kiezen! Dan zal je ook wat sneller de auto kiezen als je eens een verre rit buiten je werk om hebt.
Zoonlief heeft het helemaal goed.
(niet zo vreemd trouwens, hmm ?)
Kijk verder maar eens naar het staatje van SZ hierboven….heeft hij mooi uitgerekend.
Alhoewel je je moet afvragen of een benzineauto wel gemiddeld 1 op 14 haalt, maar toch.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
True het lijkt of ik de carburateur probeer op te hemelen maar ik weet ook dat injectie veel efficienter werkt. Blijft alleen wel zo dat multipoint injectie icm een goedkoop, ongeregeld LPG systeem klote werkt, bij een monopoint of carburateur is het veel simpeler.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hallo, wat een reacties, Thijs heeft wel gelijk, ik kan wel diesel blijven rijden, echter is mijn auto momenteel bijna aan het eind van z’n latijn, dit heb ik beschreven in het “gevraagd"topic.
Een andere turbodiesel kopen kan wel maar ik moet dan een auto vinden waar ik weinig meer aan hoef te doen, ik heb me namelijk ernstig verkeken op mijn “gratis” turbodiesel en het werk wat er nog aan zit, ik heb het momenteel zo druk met klussen aan m’n nieuwe huis dat ik komende maanden er niet aan toe kom om hem geheel te repareren.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Alcyone schreef:
Rijcomfort vind ik absoluut lager met dat lelijke gerammel in het vooronder.
Als je al iets hoort…... uit het vooronder. Al eens in een Xantia D gereden?? Dat zijn hele warme sonore geruststellende klanken.
Maar zonder dollen, zoals SZ het uitrekent kan je dus ook snel op die site doen die ik meezond. In het geval van een oude auto reken je geen meerprijs voor een dieseluitvoering en klaar is kees.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik geef dit topic toch nog even een klein kickje..
Ik snap niet helemaal waarom mensen dit vragen, aangezien het toch heel makkelijk uit te rekenen is
Waar is die 15/20- 000 omslag punt op gebasseerd? (Afgezien van nieuwe auto of afschrijving)
Wat ik mij afvraag, zijn mensen die benzine rijden… :
1. Ergens afgehaakt bij hoofdrekenen op de basisschool?
2. Zo weinig rijden dat ze eigenlijk niet beseffen dat het prima op de fiets kan ?
3. Je een ontiegelijke benzine liefhebber bent en graag te veel betaald ?
Ik ga hier even in een voorbeeld uit van TZD versus TZI (1.9)
Wegenbelasting per Jaar(Friesland):
TZD: 652 Euro
TZI: 280 Euro
Verschil 372 Euro
TZD rijd 1 op 18,5 (in mijn geval)
TZI rijd 1 op 12
6000 KM
TZD: 18,5 = 324,32 Liter X 1,05 Euro 340,54 Euro
TZI: 12 = 500 Liter x 1,40 Euro = 700 Euro
TZD: 652 + 340,54 Euro = 992,54 Euro
TZI: 280 Euro + 700 Euro = 980 Euro
Omslag punt ligt dus net boven de 6000 Km, dit is eigenlijk niets…
tsja, enige voordeel van benzine is dat de vaste lasten laag zijn…
ergens weg gaan kost geld, laten staan niet…
Ik heb het omslag punt inderdaad ook al eens uitgerekend in dit topic, ,kwam tot dezelfde conclusie al ging ik uit van een BX14 en een 19D geloof ik..
Bovendien, een diesel rijdt lekker rustig, met een TZI of GTI kun je andere auto’s pesten wat ook heel vermakelijk is… een soort van amusument dus…daaar mag je dus toch voor betalen?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI