Oriëntatie voor een AX GTi, waar moet ik op letten?
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 juni 2006 02:09 PM

Hoi,

Ik ben me aan het orienteren of ik een AX GTi wil. Waar moet ik op letten als ik er een bezichtig?
Want heeft zo’n AX specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld:
- roestprobleemen, zo ja waar dan?
- olielekkages?
- koeling?
- elektra?

Ik hoor graag van j(ulli)e!

dICK

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 juni 2006 02:12 PM
  [ # 1 ]

P.S.: Wanneer ik een AX heb, gaat de Visa en/of LNA Cannelle weg…

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 23 juni 2006 02:12 PM
  [ # 2 ]

Op   vind je een PDF met punten waarop je moet letten bij de aanschaf.

Kijk ook eens bij de AX club op het forum. Hier is erg veel informatie te vinden.

Profiel  
 
Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 23 juni 2006 02:30 PM
  [ # 3 ]

De multipoint GTI (met 95 pk) of de monopoint GT(i) (met 75 pk)??

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 04:19 PM
  [ # 4 ]

Ik zou trouwens gaan voor een type 2 GT Injection, makkelijker aan onderdelen te komen en doet niets onder voor een GTI

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 05:35 PM
  [ # 5 ]

Jij bent ook 1 in x helemaal GTI fan geworden he Wink

En ja, ik ben van mening dat een GTI niet zoveel meer is dan een GT, zeker nu ik zelf een GTI heb…
Heb nog wel ergens een schema van tussensprintjes met een GT en een GTI, je zal zien,  tot de 4e versnelling is een GT waarschijnlijk zelfs sneller Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 juni 2006 05:45 PM
  [ # 6 ]

Bedankt voor de pdf! Ik ga denk ik voor de GT. Het lijkt me dat die iets goedkoper is en degelijker(?), want ik zoek vooral een betrouwbare redelijk vlotte AX. Bloedsnel hoeft niet…

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 06:01 PM
  [ # 7 ]

Tsja, ,bij een GTI kom je al gauw weer uit bij Saxo onderdelen, en de saxo is wat nieuwer en dus iets duurder nog in onderdelen…

Maar ach, een GT phase 2 is ook erg gaaf hoor Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 23 juni 2006 06:51 PM
  [ # 8 ]

Waar vind ik (in het woud van websites) specificaties van deze auto’s? En dan specifiek de verschillen tussen GT 1e en 2e type (ik ken het verschil niet) en de GTi?

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 23 juni 2006 06:58 PM
  [ # 9 ]
Simpele Ziel schreef:

Jij bent ook 1 in x helemaal GTI fan geworden he Wink

En ja, ik ben van mening dat een GTI niet zoveel meer is dan een GT, zeker nu ik zelf een GTI heb…
Heb nog wel ergens een schema van tussensprintjes met een GT en een GTI, je zal zien,  tot de 4e versnelling is een GT waarschijnlijk zelfs sneller Wink

Heb je eigenlijk wel eens in een GT gereden?
Een GTI rijdt veel leuker! Stuurt veel lekkerder… remt veel beter… zit veel beter…  Rolling Eyes

Jij wilde per sé geen GT Rolling Eyes

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 juni 2006 07:37 PM
  [ # 10 ]
Rob GT schreef:

Jij wilde per sé geen GT Rolling Eyes

Nee, omdat ik dat zo’n net niet auto vond net zoals de BX GTI i.t.t. de 16v

Sowieso al vanwege dat 3 gats onderstel Confused

Maarja, komt erop neer, kvind de stoelen in de GTI nog steeds maar matig(ben verwend, ik weet het), stuur gaat wel lekker als je eenmaal vaart hebt en remmen… is in mijn geval ook nog steed cudt met peren dus laten we het daar alsjeblieft maar niet meer over hebben Surprisedops:


@ Dick:

type 1 en 2 kan je uitelkaar houden door de witte knipperlichtjes en het niet hebben van een vak rondom de kentekenplaat achterop.
Daarnaast heeft een type 1 een wit achteruitrijlicht en een vierkant dashboard(beter bekend als het duplo dashboard)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 24 juni 2006 02:51 AM
  [ # 11 ]

Dick, anders moet je misschien ‘s kijken naar een AX furio.
Zo noemde Citroen de GT de laatste twee jaar dat ze de AX nog maakte.
Ook wel de ‘type 3 GT’ genoemd.
Onderstel en remmerij is daarvan wel een stuk sterker en deze zijn ook wat jonger Wink

Groet, Rogier

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 27 juni 2006 04:08 PM
  [ # 12 ]

Ik heb een AX GT gekocht.

AX GT injection U9 1.4i
DL-GZ-60 (1992)
188.000
grijs
prijs: 800 euro

- verse APK
- nieuwe uitlaatdemper
- schijven en blokken vervangen
- net interieur
- alles origineel (van binnen en buiten)
- beetje bodemroest (wordt gelast)
- achterbumper hangt scheef (ophanging verroest)
- vooralsnog geen olie- of koelvloeistoflekkage (wordt helemaal nagekeken)
- alles origineel
- alles werkt
- ontsteking niet helemaal lekker bij koude start (lambda sensor?)

De auto is nu weg voor een grote beurt waarbij ook bovenstaande zaken worden aangepast.

Is de auto toevallig bekend bij jullie?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juni 2006 03:43 AM
  [ # 13 ]

Zwarte GTI’tjes roeleren Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook