Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Je kan er nog een sportdemper onder leggen, dan wordt dat nog een beetje versterkt
Maar waarom is dat een rare eigenschap?
Ik zit van dat ‘BopBopBopbopbopbop’ bij gas los altijd zwaar te genieten.
Maaarrr, dan is waarschijnlijk de uitlaat voorin niet helemaal luchtdicht.
En bij carbjes heb je wat vaker onverbrande benzine in de uitlaat….
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mmm….xal eens kijken.
‘Spirit of avant-garde’
vacuumvervroeging kan je testen door het slangetje eraf te halen
knallen in de uitlaat heeft mijn 1.4 ook, alles is dicht en goed afgesteld
nu ja bij mij is het meer roffelen dan echt knallen
je kan ook eens proberen om de carb af te stellen met de regelschroef aan de voet van de carb, ik zou beginnen met de schroef dicht te draaien, beetje bij beetje
als je het gas bruut open gooit moet hij volgen
ga dan wat snelweg rijden, uitlaat mag daarna niet zwart zien (teveel benzine)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Denk zelf ook dat het een CO-verhaal is,daar heb ik hem nog niet op getest.
Ik heb de sloopcarb schoongemaakt en doorgeblazen en er zó opgezet,zonder de CO af te stellen.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
UPDATE-JE:
ik zit nu nèt onder een kwart tank met 376 kilometertjes…niet slecht!
De dip blijft een beetje,maar dat wordt een stuk minder wanneer de motor goed op temperatuur is.
@Paso: “schroef aan de voet van de carb” ; aan welke kant?
Links (vanuit voorkant gezien) onder de gasschuif zit een schroef voor stationair,rechts zit de CO.
Verder kan ik aan de voet van de carb geen schroef ontwaren…
Karretje loopt goed,ik heb er maar efkes nieuwe voorbandjes op laten gooien (waren bietsjie kaal).
Verder hoor ik wat gerammel in’t vooronder bij een bocht naar links -> aandrijfassen?
Zal de wereld wel niet kosten -> 35 euri op de sloop leerde navraag,maar met inruil oude as (?,wat moeten zij daar nu weer mee?..)
Voorlopig rijden,de ID verdwijnt de garage in voor een cosmetische opknapbeurt.
In het voorjaar doen we de wisseltruc en knap ik de AX naar behoren op.
Oh ja; na checken van het ORGA-nummer blijkt mijn ‘Pino’ op 16-03-‘87 geproduceerd te zijn…
‘Spirit of avant-garde’
vooraan links op de hoek (links is bestuurderszijde), schroefje zit naast watertube (slip voor de schroevendraaier staat excentrisch)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ah,je bedoelt de CO-stelschroef.
Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik deze nog niet verdraaid,ik heb namelijk niet de beschikking over CO-apparatuur.
Is er een globale afstelling,zoiets als 2-2,5 slag open (720-900 graden)?
‘Spirit of avant-garde’
ik heb ook geen CO meter, maar doe het gewoon op gevoel
ik probeer steeds eerst met de schroef in te draaien (je wil hem zo zuinig mogelijk hebben), kan zijn dat je het stationair even iets hoger moet schroeven
beetje schroeven en dan de carb vol open gooien, de motor moet direct en zonder haperen volgen, doe het met kleine verdraaiingen per keer
als je denkt dat hij goed volgt schroef dan het stationair op ongeveer 800 rpm (kan ook op gevoel, zorg gewoon dat hij niet te snel draait)
doe nu nog een paar keer de test met hem open te gooien
als hij nu stationair draait mag hij niet gelijk in toeren blijven, motor gaat telkens zo een 50 rpm op en neer zweven, dan staat je CO haast zeker goed
als je een beetje een goede neus hebt kan je ook ruiken of de CO goed staat (mag niet ruiken naar eentje dat op choke staat de draaien)
ik heb m’n C15 ook zo geregeld en bij de garage even laten testen voor ik naar de technische controle ging, bleek goed te staan en moest niets betalen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Oude thread, maar steeds on-date:
‘Pino’ leeft nog steeds, inmiddels dik 170K op de klok en we gaan gewoon door.
AX-en worden nu toch echt een schaars straatbeeld…
Mijn CX (‘Maya’) is gedoneerd aan het clubmagazijn; sinds ze afgelopen maart total loss gereden werd (motorrijder achterin) was ze gedoemd tot het donorbestaan.
Adieu ma cherie,dat je mag doorleven in andere CX-en..
‘Spirit of avant-garde’