Hallo luitjes,
Inmiddels is het van dromen werkelijkheid geworden: de nieuwe voorbumper zit erop! Dus met chromen gril en mistlampen in de bumper. Gelijk ook een achterklepspoiler erop en nieuwe (en grotere) banden. De Continentals (195/45r16) zijn te koop, ik rij weer op echte Michelin Pilot Primacy!
Voor foto’s: www.solcon.nl/jdrenth
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: Facelift voor onze Saar
Chinco schreef:Hallo luitjes,
Inmiddels is het van dromen werkelijkheid geworden: de nieuwe voorbumper zit erop! Dus met chromen gril en mistlampen in de bumper. Gelijk ook een achterklepspoiler erop en nieuwe (en grotere) banden. De Continentals (195/45r16) zijn te koop, ik rij weer op echte Michelin Pilot Primacy!
Voor foto’s: www.solcon.nl/jdrenthGroeten,
Jan
Ziet er erg chique uit zo´n bumper met breedstralers en chrome!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
goed werk
werken die mistlampen ook?
zo ja, hoe zit dat dan met de mistlampen die al in de koplampunits verwerkt zitten?
hoe heb je dat gedaan met die chrome strips :
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
citroenc2 schreef:hoe heb je dat gedaan met die chrome strips :
Ja dat ziet er erg stoer uit ......
r.kerstens schreef:citroenc2 schreef:hoe heb je dat gedaan met die chrome strips :
Ja dat ziet er erg stoer uit ......
xantia verbouwing
arjan_verkade schreef:goed werk
werken die mistlampen ook?
zo ja, hoe zit dat dan met de mistlampen die al in de koplampunits verwerkt zitten?
Die rotzooi in de koplampen doen juist het tegenovergestelde van hun werk, dus de draden zijn verlengd en sturen nu de mistlampen in de bumper aan. Nu nog een beetje sneeuw (weinig kans;) ) of mist om het te testen.
citroenc2 schreef:hoe heb je dat gedaan met die chrome strips :
Dat is dit type bumper! Van 2003 tot 2005 geleverd. Toen ik deze bumper zat op een andere wagen was ik ook op slag verliefd.
Helaas hebben ze de hoogte achter nog niet bijgesteld. Ik twijfel eigenlijk ook nog om toch maar hulpveren te plaatsen. Is er iemand met hulpveren waar ik een stukje mee mag rijden?
Groeten,
Jan
Geweldig! Zit hier ook al bijna een jaar over na te denken. Hoe ben je aan de bumper gekomen? Gespoten en al of laten spuiten en de chromen strips afgeplakt?
En wat heeft dit geintje je ongeveer gekost? Mag ook pm hoor…
Tijd voor een Xsara Break club
Timski schreef:Geweldig! Zit hier ook al bijna een jaar over na te denken. Hoe ben je aan de bumper gekomen? Gespoten en al of laten spuiten en de chromen strips afgeplakt?
En wat heeft dit geintje je ongeveer gekost? Mag ook pm hoor…
Gewoon via marktplaats, 35 euro voor de bumper. Met heel iets schaafschade.Overige kosten hoor je nog. Ik heb em mee laten doen met de achterklep en de spoiler, ik geloof iets van 200 euro per deel ex. montage. Maar dat hoor je nog van me.
Ik had trouwens mijn kameraad al gezegd: als je een andere auto koopt moet je zo snel mogelijk de dingen uit (laten) voeren die je er graag op / aan wilt hebben, dan heb je er het langst plezier van.
Eigenlijk wil ik het blokje nog wat kietelen, maar er wordt al behoorlijk wat uit die 1600 cctjes geperst.
Groeten,
Jan
Zit regelmatig op marktplaats/speurders te kijken naar deze bumpert, maar is lastig aan te komen.
Voor wat betreft dat kietelen: we mogen natuurlijk niet klagen met een sprintje van 0-100 in 9,9 seconden, maar ik zou een wat rappere acceleratie ook niet vies vinden. Met een ander uitlaatje en een luchtfiltertje win je hooguit een paar PK en chiptunen is voor deze motor niet interessant. Een turbo erop zou leuk zijn, maar kost iets in de range van 5K. Iets teveel dus. Wel leuk…. met een Xsara break een Porsche het leven zuur maken
We blijven dromen. Ga je er nog 17 inch onder gooien? Ben er wel serieus naar aan het kijken. Zijn dat Dezent velgen trouwens?
Groeten Tim
Timski schreef:Zit regelmatig op marktplaats/speurders te kijken naar deze bumpert, maar is lastig aan te komen.
Voor wat betreft dat kietelen: we mogen natuurlijk niet klagen met een sprintje van 0-100 in 9,9 seconden, maar ik zou een wat rappere acceleratie ook niet vies vinden. Met een ander uitlaatje en een luchtfiltertje win je hooguit een paar PK en chiptunen is voor deze motor niet interessant. Een turbo erop zou leuk zijn, maar kost iets in de range van 5K. Iets teveel dus. Wel leuk…. met een Xsara break een Porsche het leven zuur maken
We blijven dromen. Ga je er nog 17 inch onder gooien? Ben er wel serieus naar aan het kijken. Zijn dat Dezent velgen trouwens?
Groeten Tim
Klopt, moeilijk aan te komen. Ik hoefde ook niet lang na te denken om die bumper over te nemen. Ik geloof trouwens dat de bumper nieuw niet zo heel duur is, imitatie kostte ongeveer 150 euro oid.
Op marktplaats stond vorige maand een Saxo 1.6 16V met 150 pk, dat is wel errug interessant. Turbo is trouwens geen optie, hoor, dat hoef ik niet. Ik zou vooral vanaf stationair tot 2500 tpm wat meer willen hebben. Vooral stationair mag het wel wat sterker, ik wil op de koppeling weg kunnen rijden. Vanwege de milieueisen lukt dat niet meer… :S
Ik heb er 16 inch Dezent velgen onder, jah. Groter hoef van mij niet, dit is al erg bruut. Ik heb er 195/55r16 bandjes om zitten, dus een inch meer in doorsnee, maar wel met dezelfde wanghoogte als orgineel. Voordeel: iets stabieler door de grotere velg, net zo soepel als de orginele band. Nadeel: doordat ie iets groter is voelt de auto iets trager aan, maar dat is minimaal. Bijkomend voordeel: de banden beginnen later te slippen, je hebt meer grip.
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Chinco schreef:
Voor wat betreft dat kietelen: we mogen natuurlijk niet klagen met een sprintje van 0-100 in 9,9 seconden, maar ik zou een wat rappere acceleratie ook niet vies vinden.
We blijven dromen. Ga je er nog 17 inch onder gooien? Ben er wel serieus naar aan het kijken. Zijn dat Dezent velgen trouwens?
Groeten Tim
Ik heb er 16 inch Dezent velgen onder, jah. Groter hoef van mij niet, dit is al erg bruut. Ik heb er 195/55r16 bandjes om zitten, dus een inch meer in doorsnee, maar wel met dezelfde wanghoogte als orgineel. Voordeel: iets stabieler door de grotere velg, net zo soepel als de orginele band. Nadeel: doordat ie iets groter is voelt de auto iets trager aan, maar dat is minimaal. Bijkomend voordeel: de banden beginnen later te slippen, je hebt meer grip.
Groeten,
Jan
17 inch wordt echt stuiteren ben ik bang. 16 inch is prima te doen en als je een beetje wanghoogte neemt (195/55 of 205/50) dan rijdt dat heerlijk comfortabel (mijn nieuwe 205/50R16 zijn stiller dan de oude 195/55R15!) Jammer is alleen dat het niet helemaal past bij mij maar daar wordt aan gewerkt.
Ik baal er trouwens wel van dat ik met 200 cc meer ongeveer 0.6 seconde langzamer ben naar de 100… dit zal overigens wel met versnellingsbakverhoudingen te maken hebben want een sprint van 0-160 tegen een 206 1.6 16V win ik met twee lengtes :8 geholpen door de brul uit het open luchtfilter
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Netjes….die wielen….wat mooooooi
Toch maar die bandjes eraf gegooid….
René van Maren schreef:Netjes….die wielen….wat mooooooi
Toch maar die bandjes eraf gegooid….
Ja, ik moet nog een keer die gast waar ik ze van heb bedanken voor de goeie deal. Hij blij, ik blij.
Die bandjes gelukkig eraf, veel te plat en brandhout. Maargoed, sommige zweren bij Continental, dus die gaan wel weer op mp.
@digidaan: waarom past die maat banden niet bij jou?
Groeten,
Jan
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Timski schreef:Tijd voor een Xsara Break club
kunnen binnen de Xsara Picasso club een break afdeling maken…
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.