Vervangen flexibele pijp
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 280

Gepost: 25 juni 2006 06:09 PM

Hallo,

Het flexibele deel van mijn uitlaat moet nu echt vervangen worden. De vervanging moet ik liggend onder de auto uitvoeren, daarom wil ik zo weinig mogelijk demonteren. Kan ik de flexibele pijp vervangen zonder de hoofddemper los te maken? Alle tips zijn welkom!

Jeroen

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 juni 2006 06:21 PM
  [ # 1 ]

dat is mogelijk mits je de ophang bevestiging van je hoofddemper losmaakt.

als je de ophang (links en rechts) van je hoofddemper losmaakt en hem er dan voorzichtig uithaalt cq laat zakken dan moet het lukken Very Happy

zo doe ik het teminste altijd Wink

maar als die flex pijp goed vastzit zul je alsnog moeten flexen/zagen of heet moeten stoken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 juni 2006 06:33 PM
  [ # 2 ]

Zoals aangegeven kan het,zolang alles meewerkt.
De laatste keer moest ik ook de middendemper demonteren omdat het middenstuk vastgerot zat.
Ik vind het middenstuk wat aan de korte kant: bij mij staat alles wat onder spanning gemonteerd en daar hou ik niet van.
Vandaar waarschijnlijk ook dat er in het flexibele stuk al een scheurtje vormt.
Vandaag of morgen haal ik hem eronder weg en las er een stukje aan en las de scheur dicht,dat scheelt wat licht gebrom.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 juni 2006 12:40 AM
  [ # 3 ]

Hallo,
Ik heb eveneens sinds kort geleden mijn flexibel vervangen op de Ds,en kan er van zeggen dat het geen lachertje was!!
Ik heb het dus ook al liggend moeten doen mits de wagen op hoogte te hebben geplaatst met de hydrauliek en dan een paar bakstenen onder de wielen geplaatst (nu heb ik bokken ,welke ik toen nog niet had).
Kant van de motor ging het er nogal vlug af,zonder problemen,maar aan de demper zijde heb ik een stuk van de buis van de demper moeten wegzagen!!
Het stuk flexibel was er niet uit te krijgen ,ook niet middels warm te stoken!!
En volgens mij is dit voorzien om er een stukje af te zagen ,want de nieuwe gevlochten flexibel is een eind langer dan de originele harde flexibel!!
Dan heb ik alles kunnen monteren zonder de demper te demonteren,wel heb ik met een slijptolletje 4 nieuwe gleufjes gezaagd in het overblijvende deel van de demperbuis en de flexibel met uitlaatkit gemonteerd,en nu is mijn DS volkomen geruisloos,voor zover het geruisloos te noemen valt Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook