V strom schreef:Wel grappig dat Oldenhage nu niet reageert….................
Grappig? hoezo?
Uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat hij het razend druk heeft…
áls hij al op het forum zit, leest hij lang niet alles….
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
CitrofielNL schreef:Blijkt dus ook bij Berlines voor te komen, vrees dat het om een structureel fouje gaat, in ieder geval in de eerste twee jaren. Controle is dus inderdaad van belang wanneer de auto ongeveer 4 jaar is, om ook daarna zonder gezuer aanspraak te kunnen maken op garantie.
gr CitrofielNL
Even voor de goede orde. Het gaat dus om roest aan het normale plaatwerk in de buurt van de chrome strip waar handgreep (Berline) en kentekenplaatverlichting in zitten. Begrijp ik dat goed ?
Bij mijn 2 Berlines van 4 jaar oud niets te zien.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Heeft iemand daar een fotootje van ?
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Ik zie niks…
Ik heb hem even kunnen zien, maar nu weer een rood kruisje.
:kruisje
Nav dit topic heb ik bij mijn C5 (2001/2002) ook een klein roestplekje ontdekt boven de kentekenplaat waar de chroomstrip eindigt, bij mij aan de linkerkant. Je kunt daar ook een las zien, kennelijk is deze onvoldoend beschermd. As vrijdag gaat mijn auto naar de garage voor een aantal garantiepuntjes, ik heb ze gevraagd er naar te kijken.
Hoe weet ik of de juiste inspecties mbt plaatwerk hebben plaatsgevonden? Moet dat ergens aangetekend zijn?
Groet,
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef:Hoe weet ik of de juiste inspecties mbt plaatwerk hebben plaatsgevonden? Moet dat ergens aangetekend zijn?
Groet,
Frank
Achteraan in het onderhoudsboekje vind je een hoofdstukje over de anticorrosiegarantie. Daar zou in principe moeten aangeduid staan of de vereiste inspectie heeft plaatsgevonden.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ondanks dat mijn wagen 2 dagen bij de dealer heeft gestaan in september voor groot onderhoud hebben ze verzuimd de anti-corrosie controle uit te voeren.
Je zal daar gewoon opdracht voor moeten geven. De controle is nl. niet gratis. Maar dat zijn van die dingen die je als eigenaar gewoon vergeet.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ga door met je klacht. Schakel een consumentenorganisatie in als je daar lid van bent. Roestschade als dit is echt niet meer van deze tijd.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
c5breakhdi schreef:Ga door met je klacht. Schakel een consumentenorganisatie in als je daar lid van bent. Roestschade als dit is echt niet meer van deze tijd.
juist wel
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/19/1486
of
http://www.rtl.nl/(/actueel/editienl/)/components/actueel/editienl/2005/week32/autoroest.xml
(lastige url met () erin)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
oldenhage schreef:Ondanks dat mijn wagen 2 dagen bij de dealer heeft gestaan in september voor groot onderhoud hebben ze verzuimd de anti-corrosie controle uit te voeren.
Je zal daar gewoon opdracht voor moeten geven. De controle is nl. niet gratis. Maar dat zijn van die dingen die je als eigenaar gewoon vergeet.
Nee, de dealer zal volgens de door de organisatie opgestelde beurt moeten bespreken en uitvoeren
Kom je voor een twee jaarlijkse beurt bijvoorbeeld dan moet dit gewoon meegenomen worden.
Bij een 120000km beurt laat je de aandrijfriem toch ook niet zitten.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
roland schreef:oldenhage schreef:Ondanks dat mijn wagen 2 dagen bij de dealer heeft gestaan in september voor groot onderhoud hebben ze verzuimd de anti-corrosie controle uit te voeren.
Je zal daar gewoon opdracht voor moeten geven. De controle is nl. niet gratis. Maar dat zijn van die dingen die je als eigenaar gewoon vergeet.
Nee, de dealer zal volgens de door de organisatie opgestelde beurt moeten bespreken en uitvoeren
Kom je voor een twee jaarlijkse beurt bijvoorbeeld dan moet dit gewoon meegenomen worden.
Bij een 120000km beurt laat je de aandrijfriem toch ook niet zitten.
Het zou service zijn als de dealer de klant hierop zou wijzen. Hoewel het juridisch gezien waarschijnlijk totaal niet verwijtbaar is, moreel gezien vind ik het absoluut verwerpelijk als een dealer het willens en wetens voorbij laat gaan totdat het te laat is.
Dat heeft niets met service te maken, en klantvriendelijk is het ook niet.
In deze kwestie zie ik dan ook de meerwaarde van “de dealer”. En ik begrijp het ook niet, de dealer verdient toch ook aan zo’n check? Of is het soms een hele klus om eventuele gevallen van roest te melden bij Citroën om zo een garantie-reparatie te regelen voor de klant?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
We hebben te maken met een luxe probleem. Het komt te weinig voor. Ok hier een verzameling van mensen die er wel last van hebben, maar afgezet tegen het aantal verkochte Citroens is dat niets. Natuurlijk zouden wij de klanten er op kunnen attenderen.. maar het is niet zo, althans bij mij in het bedrijf, dat we moetens en willens de controle verzwijgen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
We hebben te maken met een luxe probleem. Het komt te weinig voor.
Roest een luxe probleem? Dat begrijp ik niet.
Ok hier een verzameling van mensen die er wel last van hebben, maar afgezet tegen het aantal verkochte Citroens is dat niets.
Je moet het natuurlijk afzetten tegen het aantal C5’s wat hier op dit forum deelneemt. Zo op het eerste gezicht vind ik dat relatief wel een groot aantal eigenlijk.
Natuurlijk zouden wij de klanten er op kunnen attenderen..
Ik vind het eigenlijk wel een verplichting. Ben het ook wel eens met Patje. Dat zou juist de meerwaarde qua service zijn om naar een dealer te gaan.
Ik vind dat Johan Oldenhage het roestprobleem wel een beetje bagateliseert.
Jeroen