1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX verwarming
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 27 juni 2006 12:24 AM

De motor van de verwarming die je moet horen als je hem van min op max zet schakelt niet in. Hoe kan ik die vervangen en waar zit die ergens?

En verder hoe moet ik de hemel losmaken van een cx met schuifdak?

Alvast bedankt!

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 27 juni 2006 12:31 AM
  [ # 1 ]

Dat wordt een gezellig klusje, de ventialatormotor zit namelijk in de inlaattoren tussen je subframe en schutbord! Maar weet je zeker dat de ventilator stuk is ?? kan ook de snelheidregelaar zijn, die zit in je interieur. Bij de serie 2 rechst in het voetenkompartiment van de passagier, of de regelknop zelf.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 27 juni 2006 12:35 AM
  [ # 2 ]

CX verwarming

Volgens mij heb ik het fout beschreven ik bedoelde de klep die open moet gaan om warme lucht te krijgen die is elektrisch gestuurd maar waar zit die? de aanjager zelf werkt perfect!

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 27 juni 2006 12:55 AM
  [ # 3 ]

Re: CX verwarming

CX Lover schreef:

Volgens mij heb ik het fout beschreven ik bedoelde de klep die open moet gaan om warme lucht te krijgen die is elektrisch gestuurd maar waar zit die? de aanjager zelf werkt perfect!

Ik neem aan dat je een serie 2 hebt, als ik het goed heb zit ie achter het zijschot van je middenconsole aan de passagierskant en anders aan de andere kant.


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 27 juni 2006 12:57 AM
  [ # 4 ]

CX

ja klopt heb een serie 2. Ik ga op onderzoek uit!!!

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 27 juni 2006 01:03 AM
  [ # 5 ]

Re: CX

CX Lover schreef:

ja klopt heb een serie 2. Ik ga op onderzoek uit!!!

Groeten Tom

Als je het niet kan vinden, dan maak ik morgen even een foto, heb een gestripte serie 2 hier staan.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 23-05-2006

Gepost: 27 juni 2006 01:26 AM
  [ # 6 ]

CX verwarming

ok !! dankje!!

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 07 maart 2010 10:32 AM
  [ # 7 ]

hallo,

ik ben wel benieuwd hoe dit draadje is afgelopen, ik heb net de electronica van de aanjager vervangen, en kom tot mijn verbazing een voortdurend draaiend motortje tegen linksonder bij de passagiersvoeten.  suprise Dit is dus het motortje van de verwarmingsklep. Het witte wieletje zit er niet meer in… Heeft het zin dit te monteren, of draait die motor het dan direct kapot(het motortje heeft een metalen kranswiel, das natuurlijk veel harder dan dat plastic..  search Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe komt het dat dat motortje voortdurend staat te draaien als de electra aan staat? De verwarming deed het gewoon goed bij mijn weten. Hooguit wat veel lawaai in vegrelijking tot de geleverde lucht, maar da’s wel bekend bij de CX geloof ik, en heeft volgens mij niks met die kleppen te maken toch?  sleepy

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 maart 2010 11:36 AM
  [ # 8 ]

Als dat wieltje er niet op zit komt de klep niet in de stand die bij de gekozen temperatuur hoort.
Het systeem “denkt” dan dat de klep verder moet. Daarom blijft het motortje draaien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 07 maart 2010 01:25 PM
  [ # 9 ]

Dat is niet helemaal waar.
Het motortje staat de hele tijd onder spanning (als het contact aan staat). Ook als de kleppen helemaal open of dicht zijn. Er zit alleen een stukje electronica voor die ervoor zorgt dat het motortje niet meer stroom kan vragen/krijgen, zodat de hele handel niet kapot draait. Het is een beetje een vreemde constructie, maar het werkt.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 maart 2010 03:14 PM
  [ # 10 ]

Zo bedoelde ik het ook te zeggen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 07 maart 2010 05:43 PM
  [ # 11 ]

Bij mij zat het hemeltje tegen de constructie van het schuifdak aangeplakt,ik kon het er dus niet heel uithalen(zie mijn draadje vervangen schuifdak),bij reguliere auto’s zonder schuifdak zit er een soort kartonnenplaat in waar het hemeltje opgeplakt is…..

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 07 maart 2010 05:50 PM
  [ # 12 ]

Ik weet niet of de TS nog op het antoord zit te wachten.. het draadje is uit 2006 Wink verder is alle info natuurlijk goeie info!

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 07 maart 2010 06:01 PM
  [ # 13 ]

Jantje en Venzo,

dank voor de info. Ik had al zitten denken om met het contact af er een wieltje in te monteren en dan te kijken wat er zou gebeuren. Begrijp ik goed dat wanneer het motortje dan te veel weerstand ontmoet dat ie dan stopt door die electronica die er voor zit? Bij een andere CX is er in stilstand geen beweging in de combinatie te krijgen, dus dan zit het stevig.

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
thiep00
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007

- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Gepost: 13 mei 2010 02:08 PM
  [ # 14 ]
Venzo schreef:

Dat is niet helemaal waar.
Het motortje staat de hele tijd onder spanning (als het contact aan staat). Ook als de kleppen helemaal open of dicht zijn. Er zit alleen een stukje electronica voor die ervoor zorgt dat het motortje niet meer stroom kan vragen/krijgen, zodat de hele handel niet kapot draait. Het is een beetje een vreemde constructie, maar het werkt.

Ik heb hetzelfde probleem. Het motortje van de verwarmingsklepbediening dat rechts onder het middenconsole zit aan de passagierskant, blijft draaien. Dit geeft een hard tikkend geluid.
Als ik op het knopje met groen lampje druk op het middenconsole draait het motortje de andere kant op.
Zowel naar de ene als naar de andere kant blijft het draaien. De automatische afslag lijkt niet te werken. Wat moet ik doen om het weer goed te laten werken?

Profiel  
 
Gepost: 13 mei 2010 05:29 PM
  [ # 15 ]
thiep00 schreef:

Ik heb hetzelfde probleem. Het motortje van de verwarmingsklepbediening dat rechts onder het middenconsole zit aan de passagierskant, blijft draaien. Dit geeft een hard tikkend geluid.
Als ik op het knopje met groen lampje druk op het middenconsole draait het motortje de andere kant op.
Zowel naar de ene als naar de andere kant blijft het draaien. De automatische afslag lijkt niet te werken. Wat moet ik doen om het weer goed te laten werken?

Kan ook zijn dat de tandjes op het wieltje versleten zijn en dat de tandjes van het motortje er loos overheen draaien -> het tikkende geluid. Hij komt dan dus ook nooit in z’n eindstand zodat het motortje inderdaad ‘denkt’ dat het verder moet draaien.

CX-Basis heeft dit wieltje daarom in aluminium laten reproduceren, zodat het nooit meer slijt.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook