Totaal aantal Berichten: 448
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Leuk hoor!!!! Nou de mijne nog!
Wat dacht je, ik speel maar op zeker bij de keuze van de aanhanger?
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Er moest ook nog een Acadiane mee, vandaar de grote kar
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Leuke eend En zo aanhanger van Van De berg is wel handig he
Gefeliciteerd (laat maar toch.)
ik vind het kleurtje ook echt leuk
vooral die smalle achterlichtjes vind ik zo schattig lijken.
en wat ik vooral mooi vind is dat het 3e achterruitje ontbreekt en er een Knipperlicht?? zit.
echt leuk
zo’n type 2cv wil ik dus ook! allen dan met paperclip bumpertjes maar die zijn zo moeilijk te vinden…
op ebay.FR zijn ze nog wel veel alleen zo erg rot en verroest etc..
ik ben binnenkort ook van plan een 2cv te kopen
ik ben dan van plan een speciale lak erop aante brengen of tow tone iig wel iets origineels of leuks iemand nog wat tips??
hier is het topic over mijn eendje (eerder gestart toen ik een andere eend wou kopen maar dat was niks..)
Fijn dat de 2CV nu eindelijk in Nederland is. Het is nu zo’n anderhalf jaar na de opening van dit topic, dus ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk naar had toegeleefd.
Wat voor auto had je trouwens voor die enorme aanhanger hangen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ziet er erg leuk uit! gefeliciteerd
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
XBXG schreef:
Wat voor auto had je trouwens voor die enorme aanhanger hangen?
Zoiets als dit gebakkie. Vette Toyota landcruiser (ik heb niet gereden want geen rijbewijs BE).
Ik heb het gehele topic nog eens doorgelezen, maar heb nog niet de volgende informatie kunnen vinden:
- Toen je de eend anderhalf jaar geleden kocht, reed ie toen nog en was ie nog verzekerd? Of rijdt ze al jaren niet meer?
- Ga je ‘m helemaal opknappen of is de staat nog zodanig dat ie enkel een grote beurt nodig heeft en dan ingevoerd kan worden?
- Heb je al tijd gehad om te kijken wat de kleurcode is? Ik begin wel nieuwsgierig te worden of het inderdaad Jaune Pastis is.
Ami 8 Club (1970)
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
XBXG schreef:Ik heb het gehele topic nog eens doorgelezen, maar heb nog niet de volgende informatie kunnen vinden:
- Toen je de eend anderhalf jaar geleden kocht, reed ie toen nog en was ie nog verzekerd? Of rijdt ze al jaren niet meer?
- Ga je ‘m helemaal opknappen of is de staat nog zodanig dat ie enkel een grote beurt nodig heeft en dan ingevoerd kan worden?
- Heb je al tijd gehad om te kijken wat de kleurcode is? Ik begin wel nieuwsgierig te worden of het inderdaad dat Pastis-kleurtje is.
Ik heb de eend niet gekocht. Hij was van een vriend van mij die 10 jaar geleden in Frankrijk is gaan wonen. Ik heb de eend met hem geruild voor mijn oude Apple computer.
Hij heeft de eend 5 jaar geleden gekocht omdat ie uit hetzelfde bouwjaar is als hijzelf (1963 dus). Hij heeft er met veel plezier in gereden. Na verloop van tijd begon de centrifugaalkoppeling kuren te vertonen en heeft hij hem stilgezet. De auto had toen nog Controle Technique en was verzekerd. Dat was 3 jaar geleden.
Nu moet er naar verwachtig wel flink wat aan gebeuren. De motor loopt heel mooi, maar de uitlaat moet vervangen. Remmen wil ik nog nalopen. Er zitten wat plekjes op de carosserie, het dak is stuk. Het interieur is gaar en de centrifugaalkoppeling dus. Oh ja. De accu was ook verrot. De bodem en dorpels zijn niet al te best meer. Het chassis is goed. De eend wordt helemaal gestript nieuwe delen ingelast en opnieuw gespoten. Dat vind ik wel de moeite waard. De kleurcode weet ik niet. Dat ga ik nog uitzoeken. Pastis is toch ook een beetje groenig? Dat is het niet. Het is meer roomwit.
Hier staan nog wat meer plaatjes:
http://www.flickr.com/photos/michielstam/sets/72157594180715264/
Pastis is juist roomwit…
Ami 8 Club (1970)
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
XBXG schreef:Pastis is juist roomwit…
Oh. In dat geval: ja!
Je merkt het al. Als ik in Frankrijk ben, drink ik alleen wijn