mijn 16 Trs Automatic
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 29 juni 2006 07:16 PM

Hier maar eens een nieuw topic…..

Vandaag , Eigenlijk gisteren, maar goed… Wink  de 16 TRS Automatic gekocht, en tevens gereanimeerd…...

Alcyone was zo vriendelijk om helemaal uit sliedrecht te komen om de reanimatie gestalte te geven in de vorm van een nieuwe leiding….. Laughing

Beetje lhm met erik gaan halen in Soesterberg, en voila, hij is weer rijdende, en zodoende heeft ondergetekende een tweede Bix voor een mooie prijs om eens goed aan te gaan klussen….. :brug

Er moeten nogal wat zaken aan gebeuren willen we hem goed krijgen…., maar een van de belangrijkste zaken is toch wel een nieuwe achteras, zoals erik aangaf uit een 14….. dus daar gaan we eerst maar eens naar kijken.

Alcyone kan waarschijnlijk een beter overzicht geven van de technise zaken en staat van de auto, ik weet meer van de buitenkant. Wink

Hij moet eerst maar eens goed gepoetst worden en van binnen eens onderhanden worden genomen met het door Ijs reeds eerder geshowde poets setje Very Happy alsmede een stofzuiger
*ander asje eronder
*hmmm, toch een scheurtje in de achterklep
*alcyone mag de rest invullen als hij dat wil Cool

wanneer hij gepoetst is en er ween beetje toonbaar uitziet komen er foto’s, tot die tijd, kijk maar even op aangeboden, daar staat nog een foto van marktplaats,..... :coolrol

was trouwens een leuke mini meeting met 4 Bix-en…..

een mooie rooie…..., van Erik
een mooie witte…...., van mij
een ietwat grijze, maar wel een DIGIT…....., van alex
en een Bleu iris…....., nu ook van mij

Helaas helaas niemand een camera bij, dus deze meeting is niet vereeuwigd Crying or Very sad

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 29 juni 2006 09:04 PM
  [ # 1 ]

Was iig erg gezellig Very Happy
Met een achteras van een 14 bedoelde ik natuurlijk een late bx die op de sloop staat met gecoate leidingen. Veel Cannes/deauville hebben dat en is meestal niet zo duur.
Gewoon achteras kompleet eronderuit en kompleet onder de trs en gaan voor een paar jaar!!

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 juni 2006 02:15 AM
  [ # 2 ]

Ik heb er niet in gereden dus m’n kennis is ook maar beperkt. Jammer genoeg zit er nog zo’n verschrikkelijke automatische choke op. Het geluid bij optrekken is leuk herkenbaar, doet me denken aan m’n eigen 19 TRS die ik had. Zo’n 1600 klinkt overigens wel totaal anders dan de 1900, veel meer als een Peugeot IMHO.

Zo te zien was er niets mis met het subframe zelf dus dat zou wellicht naar het BX club magazijn kunnen. Als je een subframe onder een auto vandaan haalt, zorg dan dat je ALLE leidingen super netjes demonteert en liefst aan de voorkant nummert met beschrijving. gelukkig zijn het maar vier stalen(of koperen) leidingen maar fout is fout. Pas ook op met rukwerk aan de retourslangen, je wil niet de octopus om zeep helpen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 01 juli 2006 03:55 AM
  [ # 3 ]
Alcyone schreef:

Ik heb er niet in gereden dus m’n kennis is ook maar beperkt. Jammer genoeg zit er nog zo’n verschrikkelijke automatische choke op. Het geluid bij optrekken is leuk herkenbaar, doet me denken aan m’n eigen 19 TRS die ik had. Zo’n 1600 klinkt overigens wel totaal anders dan de 1900, veel meer als een Peugeot IMHO.

Zo te zien was er niets mis met het subframe zelf dus dat zou wellicht naar het BX club magazijn kunnen. Als je een subframe onder een auto vandaan haalt, zorg dan dat je ALLE leidingen super netjes demonteert en liefst aan de voorkant nummert met beschrijving. gelukkig zijn het maar vier stalen(of koperen) leidingen maar fout is fout. Pas ook op met rukwerk aan de retourslangen, je wil niet de octopus om zeep helpen.

Lijkt me nogal een vrij dapper plan; best vaak zijn ook gecoate leidingen onder de achterbank al krokant aan het worden. Hoe je dat er in hemelsnaam heel onder uit denkt te kunnen krijgen….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 juli 2006 11:24 AM
  [ # 4 ]

Lijkt me nogal een vrij dapper plan; best vaak zijn ook gecoate leidingen onder de achterbank al krokant aan het worden. Hoe je dat er in hemelsnaam heel onder uit denkt te kunnen krijgen….

Achteras in 1 keer en zover ik ze gezien heb zijn de late leidingen meestal nog in super conditie!!
Bij mij komt er ook een latere achteras onder(de bx sport 2.0 16v)

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 juli 2006 01:47 PM
  [ # 5 ]
Erik Hannewijk schreef:

Achteras in 1 keer en zover ik ze gezien heb zijn de late leidingen meestal nog in super conditie!!
Bij mij komt er ook een latere achteras onder(de bx sport 2.0 16v)

Kijk dan nog maar eens erg goed; het zal je vies tegenvallen hoe goed gecoate leidingen kunnen rotten. Het verschil in levensduur tussen goed behandelde ongecoate   en aandachtsvrij niet-gecoate leidingen valt in de praktijk toch een beetje tegen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 01 juli 2006 03:07 PM
  [ # 6 ]

Helemaal met Karel eens. Dat truukje dat stoterstangen altijd uithaalde is inmiddels door de tijd ingehaald. Echt nette / goede achterbruggen worden ook op de latere types zeldzaam. De meeste leidingen hebben beginnende roest, tenzij de leidingen vervangen zijn. Ik vind het ook flink tegenvallen hoeveel gecoate leidingen het langer uithouden. Je zit toch met steenslag e.d.

Het is volgens mij niet veel duurder en ook niet veel meer werk om de leidingen te vervangen door b.v. koper. Maar wel veel bedrijfzekerder EN langduriger.

Het lijkt me verstandig om de leidingen direct na montage (nieuw of tweedehands maakt in dit geval niet uit) uit voorzorg alsnog te tectyleren, tenzij je gebruik maakt van koper. Al zou ik dat weer tectyleren om het een beetje een normaal kleurtje te geven. Wink

Je kunt trouwens ook mooi de ophangrubbers van het achtersubframe meenemen bij dit klusje.

Groeten,
Jan

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 juli 2006 04:02 PM
  [ # 7 ]

IK heb iig al een zeer nette achteas gevonden voor onder mijn sport 2.0 16v en moet nog onder de andere gaan liggen maar die is nog jonger dus zal ook wel goed zijn maar uiteraard eerst kijken en die as neem ik dan gelijk op voorraad.
Ik zal hem zo en zo ook nog tectyl geven omdat dat beter tegen steenslag etc kan, maar de as die ik nu onder een tzi vandaan ga halen is werkelijk in nieuwstaat, maar goed hele auto was ook altijd goed onderhouden. Zitten ook nog nieuwe adalen dacht ik, maar dat zal ik wel ff zien.

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 juli 2006 11:12 PM
  [ # 8 ]

en daar hebben we het eerste hikje van de trs…...., afslaan bij het verkeerslicht…...., of moet je deze dingen nog in neutraal zetten als je stil gaat staan???? nee toch?

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 juli 2006 12:11 AM
  [ # 9 ]
bxbressers schreef:

en daar hebben we het eerste hikje van de trs…...., afslaan bij het verkeerslicht…...., of moet je deze dingen nog in neutraal zetten als je stil gaat staan???? nee toch?

Was de motor koud of warm?
Moet trouwens gewoon in de drive stand kunnen.

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 02 juli 2006 12:12 AM
  [ # 10 ]
Erik Hannewijk schreef:
bxbressers schreef:

Was de motor koud of warm?
Moet trouwens gewoon in de drive stand kunnen.

Was even toen hij koud was, maar ook nog een keer in huizen zelf….., mot ie toch aardig warm zijn niet???

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 02 juli 2006 03:48 AM
  [ # 11 ]
Erik Hannewijk schreef:

IK heb iig al een zeer nette achteas gevonden voor onder mijn sport 2.0 16v en moet nog onder de andere gaan liggen maar die is nog jonger dus zal ook wel goed zijn maar uiteraard eerst kijken en die as neem ik dan gelijk op voorraad.
Ik zal hem zo en zo ook nog tectyl geven omdat dat beter tegen steenslag etc kan, maar de as die ik nu onder een tzi vandaan ga halen is werkelijk in nieuwstaat, maar goed hele auto was ook altijd goed onderhouden. Zitten ook nog nieuwe adalen dacht ik, maar dat zal ik wel ff zien.

Vergeet het concept “tectyl”; het helpt je niks en dat is ook aangetoond, en je moet het ook om de zoveel jaar vervangen. Niet handig voor iets waar je niet meer zomaar bij komt. Alleen invetten (desnoods met speciaal anticorrosievet) werkt, volgens Duits onderzoek.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 juli 2006 07:24 PM
  [ # 12 ]

Ik ben inderdaad fan geworden van koperen leidingen. Heb bij de GT ook 2 leidingen vanaf remservo/octopus naar achteren, vervangen door koperen leidingen die eerder op m’n 19 TRS zaten. Super spul!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juli 2006 07:37 PM
  [ # 13 ]

lekkerrrr buigzaam

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook