Alure is idd reflex maar met veel mooiere bekleding, sportief stuurtje en idd de meegspoten bumpers. Geloof echter geen flankbeschermers, het ziet er in de verte uit als een Furio. Geleverd enkel als 1.4 en 2 kleuren, d.blauw en licht-groen achtig. Leuke auto’s.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Wanneer je een 1.4 gaat testrijden,neem ff de autosnelweg bij 110km/h begint de motor erg veel lawaai te produceren (diepe brom,die n.m. je iets harder rijdt iets hoger van toon wordt).
Verder,aandrijfassen en hoezen,koppakking en bak op letten.
Bij mij is de 1e versnelling niet altijd even makkelijk te vinden,dan moet ik ff “roeren”.
Kijk ook ff onder de kap aan de stuur kant tegen het raam zit een ruimte waar wel eens water zich kan ophopen (verstopte afvoer) en eventueel zich roest heeft gevormd.
Verder voor een ZX 1.4i met bijna 170d km is €1000 echt het maximum,maar dan moet ie wel als nieuw uitzien.
Mijn ZX heb ik 30.000km mee gereden,starten en rijden en 1 liter koelvloeistof per 2 maanden bijvullen,olie 0,5 liter per 7000 km,niks geks dus.
Succes.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
nou, daar gaat me auto..
ben naar die garage gegaan voor een proefrit.. maar ik vis nu al voor de 2e keer achter het net… verkocht dus!
ben zo langzamerhand al een half jaar bezig!
de wensen blijven hetzelfde. liefst een type van na 1995.. beetje sportieve look, dus een furio,allure e.d vaak herkenbaar aan de mistlampen.. mooie neus vind ik dat.. motor maakt me niet heel veel uit.. heb in nog geen 1 gereden. maar denk een lichte voorkeur voor 1.6 of 1.8 en die zijn dus moeilijker te vinden. 9 van de 10x is het een 1.4 daarom wil ik daar ook nog in rijden. luxe boeit me niet zo heel erg.. alle tips van jullie neem ik mee in me verdere zoektocht!
toch weer wat gevonden…bij de enigste garage in het dorp waar ik vandaan kom
niet het nieuwe type maar toch wel mooi,
graag jullie mening: even kopieren naar de adres balk…
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=3603903&sprid=37714983&position=43&records=48&cache=no
gezien jullie reacties kan deze ook goedkoper.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ze ziet er op de foto zeker niet slecht uit. Rood kan nog weleens verkrijten, maar dat kan je snel genoeg nagaan als de ZX gaat bekijken.
Verder staan op de ZX aankooplijst genoeg opmerkingen die je mee kan nemen als de auto gaat proefrijden.
De 1.8 is een lekkere motor (neem aan dat dit de 8 klepper is), met LPG kunnen die blokken problemen hebben, maar het is een benzine uitvoering.
Prijs kan wellicht nog zakken naar € 1000,-. Zeker wanneer je niets inruilt.
suc6
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik heb erin gereden! nu weet ik pas hoe lekker een zx rijd!
wat me opviel is dat bij rechtdoor het stuur wat vaag is in de middenstand..hoop dat ik het zo goed zeg!
kilometerteller zwabbert onder 80.
scheurtje in de bumper..
verder erg goede en mooie auto, geen kras of deuken. interieur als nieuw. en rijd verder prima ook zonder stuurbekrachtiging stuurt ie prima.. 1.8 is pittig. een 8v geloof ik inderdaad.
morgen wacht ik het oordeel van een expert af,, een goede vriend..want heb er zelf niet veel verstand van verder..
zwaberende teller ligt mogelijk aan de km kabel en dat het stuur rechtuit vaag is mogelijke uitlijning kijk ff naar de banden of deze scheef zijn afgesleten.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
alfiegrunn schreef:kilometerteller zwabbert onder 80.
Dat is een oud zeer van zowat alle ZX’en, denk ik…
Ik heb er 3 en allemaal lijden ze aan dezelfde kwaal.
ZX & CX 4 ever!
Ik heb ook 3 ZX’en gehad en die hadden het ook alle drie, maar een verse km-teller kabel doet zoals al gezegd is wonderen. Wat ben je gewend te rijden? Mijn ZX 1.4i vind ik, nu ik een ZX 16V rijd, ook wat vaag rechtuitrijden. Ik neem aan dat de wagen wel rechtuit gaat als je je handen van het stuur haalt, anders zou het idd aan de uitlijning of banden(verdroogd) kunnen liggen.
Signée schreef:alfiegrunn schreef:kilometerteller zwabbert onder 80.
Dat is een oud zeer van zowat alle ZX’en, denk ik…
Ik heb er 3 en allemaal lijden ze aan dezelfde kwaal.
Of ze doen het helemaal niet meer .....
Jos van der Voort
gewend ben ik eigenlijk niet veel.. heb heel veel gereden en rij heel veel in de ford fiesta uit 2003. of een volvo v70.. van beide ouders dus. met stuurbekrachtiging, maar die sturen niet te licht.. en dat is ook juist niet prettig…
vind de zx voor een auto zonder stuurbekrachtiging dus niet verkeerd sturen, vergt wat gewenning, maar verder prima.. niet heel zwaar.. als ik het stuur los laat rijd de auto wel recht uit.. ook met remmen blijft ie in rechte lijn..maar zal nog eens de banden bekijken. kortom ik ben enthousiast, nu er nog even naar laten kijken door een vriend die ook technisch gezien wat meer kan zien.
en over dat vaag in de middenstand, bij die auto’s waar ik in reed is dat niet het geval, stuurt best wel direct.. maar ik vind het in de zx geen groot nadeel, dat ie wat vaag is bij rechtuit
Je went eraan. Ik heb er nooit last van gehad, totdat ik ineens m’n 16V kocht. Stuurt ondanks zijn stuurbekrachtiging zwaarder op de snelweg dan een ZX zonder stuurbekrachtiging, die voelt licht zweverig en vaag aan.
je went er ook wel aan.. ik ben nu gewend om een bocht met een vingertop in te sturen zeg maar.. hier is toch meer kracht voor nodig, maar dat is niet erg… voor een 1e auto hoef je ook niet alle luxe te hebben, dan blijft er altijd nog eens wat te wensen over. op de snelweg is het inderdaad helemaal geen nadeel..
oke!
ikheb de auto gekocht! kon niks van de prijs afkrijgen, maar de staat van onderhoud, interieur,lak is echt tip top in orde, dus toch maar gedaan voor die 1150.. ik krijg hem waarschijnlijk zaterdag op me verjaardag, ik ga er dan foto’s van maken.!
groeten alfons