koelvloeistof aflaten
philipke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

- BX 1.4 TGE
- AX 1.1
Gepost: 30 juni 2006 01:33 AM

ik ben van plan van menne bx is een onderhoud te geven.
nu wil ik men koelwater verversen, en heb al via ne goeie ziel van bij mij op’t school ontdekt dat ik rechts van de radiator een bout moet lossen, en nog op een T-stuk van wat slangskes ook.  Nu is de vraag: welke bout moet ik vanonder los draaien voor het koelwater dat in de moteur zit deruit te laten?

Heeft er iemand een duidelijk foto’ke van?

alvast merci!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 30 juni 2006 01:39 AM
  [ # 1 ]

Re: koelvloeistof aflaten

philipke schreef:

ik ben van plan van menne bx is een onderhoud te geven.
nu wil ik men koelwater verversen, en heb al via ne goeie ziel van bij mij op’t school ontdekt dat ik rechts van de radiator een bout moet lossen, en nog op een T-stuk van wat slangskes ook.  Nu is de vraag: welke bout moet ik vanonder los draaien voor het koelwater dat in de moteur zit deruit te laten?

Heeft er iemand een duidelijk foto’ke van?

alvast merci!

Onderaan de radiateur, beneden de linker koplamp, zit soms een kort stukje slang (een dopje eigenlijk) wat je eraf kunt halen met 1 slangenklem, daardoor loopt het geheel na openen van de ontluchting langzaam maar zeker leeg.
Fotoos heb ik daar niet van.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 30 juni 2006 01:39 AM
  [ # 2 ]

Die aftapplug op de radiateur zit heel tactisch op het laagste punt van het systeem. Draai dus de vuldop eraf, aftapplug open en het hele systeem loopt vanzelf leeg. Draai ook even de kachelkraan open.

Ik neem aan dat je weet dat je na ‘t bijvullen ook de boel weer moet ontluchten…

Profiel  

philipke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

- BX 1.4 TGE
- AX 1.1
Gepost: 30 juni 2006 01:43 AM
  [ # 3 ]

wat is- en waar vind ik de kachelkraan?

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 30 juni 2006 01:52 AM
  [ # 4 ]

De kachelkraan bedien je met de draaiknop op het dashboard, daar zet je de verwarming mee aan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook