Demontage achterlicht-kast van ZX AURA i.v.m. mistachterlich
Nico1096
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 30 juni 2006 01:48 AM

Hallo,

wil jullie me helpen met het volgende:
vanaf 1 juli moet m’n vouwwagen een mistlamp hebben (wie niet Confused?)  Nu wil ik in m’n linkerachterlicht-kast van ZX AURA de draad van de mistlamp aftappen, om daarvandaan een draad richting stekkerdoos bij trekhaak en dus richting vouwwagen te maken.

Dus de vraag:
Na demontage van de rode lichtkast, hoe demonteer ik de dan zichtbare zilverkleurige reflectiekast, zodat ik bij de draden kan komen?

Of hoe demonteer ik onder het achterlicht dat kleine kunststof deel (dus net boven de bumper) want daarachter zie ik bedrading (met tape)?

Edit by ZX1.4i, Normale letters gebruiken svp, hoofdletters staan zo schreeuwerig.

Profiel  

Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267

Gepost: 30 juni 2006 02:02 AM
  [ # 1 ]

voor oplossing zie hier

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  

Nico1096
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 01 juli 2006 04:04 PM
  [ # 2 ]

DEMONTAGE OPGELOST!!!!

Hoe?

1) tuurlijk rode linkerachterlicht én lampjes demonteren

2) linkerdeel kofferbak"bekisting” losgemaakt (twee schroeven met TORX schroevendraaier)

3) aan binnenzijde vrijkomend boutje van het gehele achterlicht-unit losmaken en deze unit van auto afhalen

4) tweede zichtbare boutje losdraaien, zodat deze unit in 2 delen uiteen gehaald kan worden, nl. reflector-unit en bedradings-unit met stekkerblokje

5) in dit stekkerblokje betreffende mistlampdraad opzoeken en splitten met extra draad. Deze draad doorverbinden naar 7-polige stekkerdoos en monteren op vrije PEN nr. 2.  Wel de nieuwe draad met tie-bands (plastic straps) goed bevestigen aan overige bedrading en vrijhouden van uitlaat-einde .

6) Op vouwwagen/aanhangwagen o.i.d., mistlamp en massadraad monteren aan LINKERACHTERZIJDE van aanhangwagen (ca. 15 cm van remlicht / hoogte op 25 tot 100cm van wegdek). En stroomdraad van lamp richting vrije GAT nr. 2 van stekker.

7) Controleer, dat massa van aanhangwagen en van auto op resp. PEN - GAT 3 van 7-polige stekker(doos) zijn aangesloten.

8 ) Aanhangwagen aan auto, dimlicht inschakelen en mistlamp aan. Voilá

Voor beschrijving 7-polige stekkerdoos:

http://www.aanhangcarsnederland.nl/index/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=33

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook