Martijn de Ruijter schreef:v Ley en v Dijk..? LEI & van Dijk!
Oh…pardon.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik kocht mijn rode 16tgi op lpg als eerste auto toen ik 19 was voor 1450 euro, daar heb ik 2 jaar en 100dkm in gereden, toen ik een onderdelen bak wilde kopen kwam ik voor 100 euro een in zeer goede staat verkerende 16Tri tegen en daar ben ik in verder gereden, tussendoor heb ik nog een XM gehad en daarna een zx diesel, mijn broertje reed toen in de tri, maar nu heb ik hem weer terug, ook heel even nog een 14 deauville gehad, maar die heb ik weer doorverkocht aan een vriend van me, en sinds kort dus de trotse eigenaar van de 16V!
Ik kan niet zeggen dat ik de bx een ouwelullen bak vind, sommige van mijn vrienden vinden er niks aan en het ontwerp verouderd, maar ik vind hem echt prachtig! ik kan er niets aan doen, maar ik vind het echt oprecht een schitterende auto, in welke uitvoering dan ook!
en qua sleutelwerk is het ook niet te ingewikkeld allemaal, je moet franse armen kweken, maar dan lukt een hoop
oow, en nu ben ik dus 25.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik ben 29 jaar oud.
Dit is mijn derde BX, een 19 GT omgebouwd naar Digit; gebouwd december 1984. Hiervoor had ik een Digit gebouwd laat 1985 en een 14TE uit 1990.
Daarvoor had ik een GS X3 1979, een GSA Special 1984 en een G Special 1975.
Huidig heb ik nog een DS 21 Pallas en een CX 2200 Pallas.
Ik heb rond de 70 verschillende auto’s gereden sinds ik laat mei 2003 m’n rijbewijs haalde.
Ik was geboren GS liefhebber maar de liefde is aardig bekoeld omdat er een grens is aan hoeveel tijd ik wil besteden aan een auto, het windgeruis en vooral het verbruik
De DS is leuk, voor even.
De CX is leuk maar volledig restaureren word ik moe van.
De BX is m’n ideale auto!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
BX oude lullen bak? jayeker…
Niet dat ik het erg vind hoor, voel me ook meer een oude lul dan ik daadwerkelijk ben.
Wel moet ik eerlijk bekkennen dat het imago van de BX ook een beetje de rede is geweest dat ik uit ben blijven kijken naar een AX…en god wat heb ik daar spijt van yeg… ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
Wel moet ik eerlijk bekkennen dat het imago van de BX ook een beetje de rede is geweest dat ik uit ben blijven kijken naar een AX…en god wat heb ik daar spijt van yeg… ops:
Voor €3000 kun je je 16v terugkopen hoor Nico!
Althans dat zou Sophié (of Sofie voor jou) je kosten na 10 augustus als de hele waslijst aan onderhoud achter de rug is.
Maar om on-topic te blijven….
BX een ouwe-lullen bak?
Njah…., hangt van de uitvoering af natuurlijk.
Een BX 14 TE is natuurlijk niet echt “je bent jong en je wilt wat” maar wanneer je een 16TGI met een beetje luxe hebt zou ik het al niet meer over een ouwe lulle bak durven hebben.
Uitschieter is natuurlijk een Sport (maar dat is echt buitencategorie) en onze 160pk 19 GTi 16v is ook niet echt voor je oma bedoeld.
Een BX is gewoon een degelijke auto waar je alle kanten mee op kunt.
De break bied zeëen van ruimte, de berline ook, het is (redelijk) zuinig, zeer onderhoudsvriendelijk, vanaf de 1600 lekker pittig en bovenal héél comfortabel.
2Black schreef:
Een BX 14 TE is natuurlijk niet echt “je bent jong en je wilt wat” maar wanneer je een 16TGI met een beetje luxe hebt zou ik het al niet meer over een ouwe lulle bak durven hebben.
Ik denk dat McDean hier weer anders over denkt.
In de reclames werd de BX 16V overigens wel neergezet als een auto voor iemand die zich gewoon een praktische auto wenst, maar zo nu en dan even ongecompliceerd hard wil kunnen rijden.
Je bent trouwens zo jong als je jezelf voelt natuurlijk.
Mag ik als aanvulling melden dat mijn eerste BX een 14TE was….
Heerlijke auto, nooit iets aan gehad, alleen 1 keer een aandrijfashoes voor de APK.
2x mee naar Spanje gereden in alle comfort, heerlijk…
Reed erg zuinig, maar dat ligt natuurlijk ook aan iemands schakel en gaspedaal gedrag.
Echter had die auto nul komma nul luxe en dat is voor mij het enige minpuntje.
Als eigenaar van 2 CX’en, 2 BX’en én een AX GT ben ik van mening dat een Citroën (elke Citroën behalve de Visa en de 2CV) minstens electrische raambediening moet hebben.
Maar als ik zeg “niet echt een “je bent jong en je wilt wat” auto” is dat nog iets anders dan te zeggen dat het een ouwe-lullen bak is.
De BX een ouwelullenauto noemen is natuurlijk een beetje moeilijk aangezien het slechts een mening van een momentopname is. Als je Kees van Rumpt ziet rijden met z’n Tri, dan denk je er gelijk heel anders over.
Ik durf mijn BX ook eerlijk gezegd niet een ouwelullenauto te noemen
Maar als ik de meeste BX’en (voornamelijk 1.4) bekijk dan is… herstel vind ik dat over het algemeen wel een ouwelullenauto.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik heb 2 BXen gehad als eerste 2 auto’s dus ben begonnen BX te rijden op m’n 18de en gestopt op m’n 22ste.
Ik vind het nog steeds erg mooie auto’s!
WYD schreef:Als je Kees van Rumpt ziet rijden met z’n Tri, dan denk je er gelijk heel anders over.
Kees van Rumpt Jr. of Sr.
Wel grappig. Mijn ouweheer vind de dieselconversie van mij wel grappig, maar hij zou het liefst gewoon een 17 D hebben. Het hoeft allemaal niet zo snel en al die luxe vind ie ook maar onzin. Totaal verschillend dus!
Nou, ik vind een bx niet een ouwe-lullen auto. De jongeren die in een bx rijden zijn gewoon jongeren die niet meelopen met de golf-astra mode. maar gewoon een fijn rijdende auto willen hebben.
Zelf vind ik de bx niet lelijk, met een spoilertje en een bumperlipje lijkt het al gauw erg leuk.
Mijn liefde voor citroen is eigenlijk van jongs af aan al geweest, toen ik 8 was was het al van over 10 jaar mag ik mijn rijbewijs en dan koop ik een bx..
Onze laatste bx (tot 1996 gehad) was een trd turbo, en op de één of andere manier heeft deze mij toch erg goed gedaan, sinds dat die weg is wou ik altijd een bx trd turbo. nu is die droom uitgekomen. Nou nog een camper, dat is mijn volgende doel.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:2Black schreef:
Een BX 14 TE is natuurlijk niet echt “je bent jong en je wilt wat” maar wanneer je een 16TGI met een beetje luxe hebt zou ik het al niet meer over een ouwe lulle bak durven hebben.
Ik denk dat McDean hier weer anders over denkt.
Goh… ze beginnen me hier te kennen
Mijn 14TE is dan ook niet helemaal orgineel meer
Met TZI interieur, sport bumpers, en binnen kort elektrische ramen en CV
ouwe lulle wagen??? Niet bepaalt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totdat je het gas intrapt, dan wordt je helaas weer wakker
BX blijft een ouwelullen auto, met of yonder spoilers, maar het is belangrijker wat je daar nou eigenlijk om geeft..
Omringd door ander GTI tuig is een CItroën sowieso al een no go area. Maarja….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Simpele Ziel schreef:
BX blijft een ouwelullen auto, met of yonder spoilers, maar het is belangrijker wat je daar nou eigenlijk om geeft..
Omringd door ander GTI tuig is een CItroën sowieso al een no go area. Maarja….
Jouw mening. Absoluut niet de mijne.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY