5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

BX een *ouwe-lullen* auto ?
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 05 juli 2006 03:22 AM
  [ # 61 ]

Nee, tuurlijk niet, iedereen heeft een andere mening, maar laten we het eens over een andere boeg gooien: vraag aan een willekeurige man van tussen de 18 en de 25 jaar wat hij een gave auto vind… kleine kans dat ie BX yegt nietwaar?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 juli 2006 03:25 AM
  [ # 62 ]
Simpele Ziel schreef:

Nee, tuurlijk niet, iedereen heeft een andere mening, maar laten we het eens over een andere boeg gooien: vraag aan een willekeurige man van tussen de 18 en de 25 jaar wat hij een gave auto vind… kleine kans dat ie BX yegt nietwaar?

Geen enkele Citroen is echt populair bij 18 tot 25 dus met die logica is elke Citroen een ouwelullenwagen Wink

Het is er gewoon niet het merk voor.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 juli 2006 03:35 AM
  [ # 63 ]
Alcyone schreef:
Simpele Ziel schreef:

Geen enkele Citroen is echt populair bij 18 tot 25 dus met die logica is elke Citroen een ouwelullenwagen Wink

Daar denken ze in sommige “pimp-circuits” heel anders over.

Sja, ik zit niet zo met dat imago hoor. Als het maar rijdt, en als het maar een beetje van zijn plek komt. En als andere verkeersdeelnemers je maar een beetje ruimte gunnen.

Ik merkte vandaag dat ik met de auto die ik leende (een 3 jaar oude BMW 5 van het vorige model - gelukkig) een stuk sneller weg was bij allerhande stoplichten en kruisingen een stuk minder - zeg maar geen - last had van mensen die er nog even voor dachten te willen etc. Niet alleen een kwestie van vermogen maar vooral ook van de ruimte gegund worden.

Dat mis ik bij de BX toch wel, en dat ligt ook níet aan mijn rijstijl (vrij assertief). Een extra peertje opsteken (mistlichten) doet wel eens wonderen overigens. Mag niet altijd, maar toch doe ik het vaak omdat ik soms op zeer boertige wijze van de weg gereden wordt door tegenliggers op smalle wegen. Lampje erbij helpt dan dus.

Over ruimte gunnen - de snelste BX die ik ooit had was een witte break - motorisch af, ding haalde de 140 amper. Maar op de snelweg gaf iedereen je de ruimte uit vrees dat je misschien tóch iets met de politie van doen had oid blijkbaar. Met andere kleuren breaks heb ik dat effect nooit gemerkt, en die waren motorisch prima in orde.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 05 juli 2006 12:15 PM
  [ # 64 ]
Alcyone schreef:
Simpele Ziel schreef:

Geeft een student 500 euro en kijk nog eens wat een coole auto is.. ConfusedRolling Eyes

En hoezo geen citroen? ik hoor hier uit mijn omgeving toch altijd C2 en C4 genoemd worden door jongeren..

Profiel  

Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 427

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 05 juli 2006 12:21 PM
  [ # 65 ]

Wat je hier ziet, ondervind ik vaak in de praktijk in discussies met vrienden, collega’s, kennissen etc. en geldt voor menig Citroën: ze laten niemand onberoerd en iedereen heeft een mening! En is dat niet juist de charme van Citroën en dus ook de BX!?

Eergisteren tijdens een cursus nog een ‘discussie’ gehad met de cursusleider over de C6. ‘Oh, wordt dat mooi gevonden? Vreemd dat je ze dan niet zo vaak ziet rijden…’. Zijn gedrag werd gisteren weer goed gemaakt toen hij vroeg van wie die mooie zwarte C4 met creme leren bekleding was… Laughing

Ik houd wel van die discussies.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  

Gepost: 05 juli 2006 01:08 PM
  [ # 66 ]

wat maakt het uit wat anderen ervan vinden, als je ze zelf maar mooi en goed vind Cool

Met men volle 18 levensjaren zou ik toch wel vroeg een ouwe lul zijn als de BX als ouwe lullenbak geklasseerd word Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Gepost: 05 juli 2006 01:20 PM
  [ # 67 ]

Had men louis de funes maskertje op Cool  Surprisedops:  Rolling Eyes
hehe, op dat vlak zijn meetings wel handig, zie je elkaar eens Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 05 juli 2006 07:18 PM
  [ # 68 ]

Ik denk dat veel jongeren met name het prijskaartje (aanschafprijs) van de BX mooi vinden.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 05 juli 2006 07:20 PM
  [ # 69 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik denk dat veel jongeren met name het prijskaartje (aanschafprijs) van de BX mooi vinden.

volgens mij niet alleen jongeren.. en dan is dat prijskaartje vaak ook nog te hoog voor een hoop mensen, die willen helemaal geen kaartjes. maar wel een superbx.. Confused

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Gepost: 05 juli 2006 07:34 PM
  [ # 70 ]

Leeftijd speelt idd geen rol, je vind het mooi of niet…

Als je betaald heb je wat, als het goedkoop moet heb je kosten, ZOO simpel is het(tenzij je voor 50euro 1 kan kopen die normaal 2500kost Wink )

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juli 2006 07:35 PM
  [ # 71 ]

Een BX is toch super ? Very Happy

Profiel  

Gepost: 05 juli 2006 07:36 PM
  [ # 72 ]

ik heb nooit gezegd dat ie dat niet is Laughing  Laughing  Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 05 juli 2006 07:41 PM
  [ # 73 ]

Was een reactie op Hel1 Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juli 2006 08:14 PM
  [ # 74 ]
WYD schreef:

Totdat je het gas intrapt, dan wordt je helaas weer wakker Sad

ag hij wil best Laughing  Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 05 juli 2006 08:23 PM
  [ # 75 ]

Ik heb het percentage van BX-rijders tussen de 40 en 50 opgekrikt Wink
Inderdaad opvallend hoeveel BX-rijders onder de 30 zijn!
Grappig, maar hier of op het Xantiaforum is ook al eens een topic geweest over het feit of de Xantia al dan niet een ouwe-lullen bak was. En volgens de profielschets in de introductiebrochure van de Xantia rijd ik keurig in de auto voor mijn doelgroep   Laughing  Rolling Eyes

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook