2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Wat zijn de lekkerste stoelen qua uitvoering?
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 03 juli 2006 08:37 PM
  [ # 16 ]

Maar 1 stoel de fijnste stoel in de bx: een leren XMstoel. Very Happy

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 juli 2006 08:57 PM
  [ # 17 ]

gewoon een NIET zitzat stoel nemen Wink

en probleem is over Cool

Ik heb een TZI interieur want dat vind ik mooier bij mijn Grijze dash… (jah hij blijft grijs Laughing )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 04 juli 2006 03:09 AM
  [ # 18 ]
Ijs schreef:

Ik mis 1 ... Surprisedops:

Leer! Ellende in de zomer, Ellende in de winter..maar het zit nog net even wat beter dan het stoffe GTi interieur Cool

Onder het leer gaat een “gewoon” stoelkussen schuil. Nadeel vind ik dat het zo glad is; je hebt weinig grip en dat werkt zitcomforverlagend. Leer is verder alleen te pruimen als je stoelverwarming en een goed werkende airco hebt. Verder is het geluidscomfort in een auto-met-leer een heel stuk slechter dan met velours; het dempt absoluut niet.

Wat ik wel mis is het Chic-interieur. Ook “luxe pasvorm”. Och, in feite moet je alle type 3 velours interieurs ongeacht de kleur over 1 kam scheren: allemaal goed uit te houden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 juli 2006 04:28 AM
  [ # 19 ]
marx-7 schreef:

Ik heb een Progress, zitten dezelfde stoelen in als een GTI als ik me niet vergis, en die zitten voortreffelijk!
Ik vind ze nog mooi ook….zwart velourse stof.

Maar zoals in alle bx’en vind ik de leuning wat aan de korte kant met mijn lengte….1.87 meter Confused

De 16V stoelen zullen nog wel beter zijn (sportstoelen) maar hier is moeilijker aan te komen!

Ik heb 1.85 en heb nergens last van. Is die 2 cm echt zo bepalend?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 04 juli 2006 11:11 AM
  [ # 20 ]

Het is niet je lengte die bepaald hoe je de stoelen ervaart. Van groot belang is ook de verhouding tussen romp en benen. Er zijn mensen met een korte romp en lange benen en andersom…

Groeten,
Jan

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 05 juli 2006 03:10 PM
  [ # 21 ]

ik heb wel GTI-stoelen, een heel interieur zelfs. (ik heb ook 16v stoelen maar die zitten in de 16v, en dat zijn inderdaad de lekkerste stoelen. gisteren uit frankrijk teruggekomen en nog steeds een rug in prima conditie).

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 05 juli 2006 03:47 PM
  [ # 22 ]
karel schreef:

Onder het leer gaat een “gewoon” stoelkussen schuil. ...Wat ik wel mis is het Chic-interieur. Ook “luxe pasvorm”. Och, in feite moet je alle type 3 velours interieurs ongeacht de kleur over 1 kam scheren: allemaal goed uit te houden.

“Gewoon” leer als in ‘gewoon GTI-pasvorm’ en niet 16v-pasvorm? Waarom zou de pasvorm van een GTI-stoel in velours extreem anders zijn dan in leer?

karel schreef:

Nadeel (van leer) vind ik dat het zo glad is; je hebt weinig grip en dat werkt zitcomforverlagend. Leer is verder alleen te pruimen als je stoelverwarming en een goed werkende airco hebt.

Zonder stoelverwarming gaat ook wel..
Dat gripverlies zie ik niet zo: Misschien is dat typisch voor BX-leder? 

karel schreef:

Verder is het geluidscomfort in een auto-met-leer een heel stuk slechter dan met velours; het dempt absoluut niet.

Misschien een stillere auto nemen? Wink Ik heb het in mijn wagen omgebouwd (van velours naar leder) en dat heeft geen luidruchtige wagen tot gevolg gehad.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 juli 2006 03:51 PM
  [ # 23 ]
Eric schreef:

wat me wel opviel met de mindere stoelen dat ze ook wat lager zitten. In een TRS zat ik met mijn hoofd tegen dak. (gelukkig open dak) Dit heeft waarschijnlijk met verstelmechanisme te maken.

Klopt. ik heb met TZD stoelen in het grijze prul gezet en ik zit ineens toch duidelijk hoger. In die oude gare zitzakken zat je veel dieper.

HEt is trouwens wel een “huge improvement” van het interieur. Oude versleten 14 RE stoelen overtrokken met groen/zwarte halfruts stoelhoezen vervangen door stijlvol grijs “laat tzd” spul.

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 05 juli 2006 10:07 PM
  [ # 24 ]
rb schreef:
karel schreef:

Nadeel (van leer) vind ik dat het zo glad is; je hebt weinig grip en dat werkt zitcomforverlagend. Leer is verder alleen te pruimen als je stoelverwarming en een goed werkende airco hebt.

Dat gripverlies zie ik niet zo: Misschien is dat typisch voor BX-leder? 

karel schreef:

Verder is het geluidscomfort in een auto-met-leer een heel stuk slechter dan met velours; het dempt absoluut niet.

Misschien een stillere auto nemen? Wink Ik heb het in mijn wagen omgebouwd (van velours naar leder) en dat heeft geen luidruchtige wagen tot gevolg gehad.

Gripverlies? Karel, dan moet je toch nog wat meer vette hap nemen, hoor, ik heb nooit ergens last van gehad. Wink

@RB: Bouw het maar eens weer terug, dan valt het je pas op hoeveel stiller de auto wordt! Ik heb het diverse malen gedaan, namelijk. Maar ik zou toch voor leer kiezen, hoor, als ik een setje Xsara stoelen kon vinden met leer erop… Sad :S

Groeten,
Jan

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 05 juli 2006 10:56 PM
  [ # 25 ]
Alcyone schreef:
marx-7 schreef:

Ik heb een Progress, zitten dezelfde stoelen in als een GTI als ik me niet vergis, en die zitten voortreffelijk!
Ik vind ze nog mooi ook….zwart velourse stof.

Maar zoals in alle bx’en vind ik de leuning wat aan de korte kant met mijn lengte….1.87 meter Confused

De 16V stoelen zullen nog wel beter zijn (sportstoelen) maar hier is moeilijker aan te komen!

Ik heb 1.85 en heb nergens last van. Is die 2 cm echt zo bepalend?

Ligt er aan hoe je het bekijkt, ik ken situaties waar die 2 cm wel gewenst zijn, maar dan zitten die ergens anders Mr. Green

Maar effe zonder gekheid, ik vind de stoelen in de progress echt verdraaid lekker zitten, ook op langere afstanden heb ik nergens last van. Ik vind persoonlijk alleen dat de rugleuning wat langer gemogen had. Daar in tegen blijft het toch ook een auto van minimaal 13 jaar oud, dus daar zal ook wel wat in zitten.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 05 juli 2006 11:01 PM
  [ # 26 ]

Ik snap dat geyeur over leer niet.
auto leer is anders dan huis tuin en keuken leer.
Auto leer wordt niet yo heet in de yon en niet yo koud in de winter.

en w.b.t. grip, dat kleine beetje dat het gladder is wordt goed gemaakt door de stevigheid van leer. oftewel, in de praktijk heb ik er geen last van.
leer bied yelfs voordelen met uitstappen doordat het wat minder ruw is.

In de BX you ik echter mooi een 16v interieur yetten, yat voor mijn gevoel beter dan een XM stoel want ik ben niet yo groot.
Voor mij leer, all the way, behalve in een BX, dat leer vind ik gewoon geen porem…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 juli 2006 11:43 PM
  [ # 27 ]
Simpele Ziel schreef:

en w.b.t. grip, dat kleine beetje dat het gladder is wordt goed gemaakt door de stevigheid van leer. oftewel, in de praktijk heb ik er geen last van.

In de BX you ik echter mooi een 16v interieur yetten, yat voor mijn gevoel beter dan een XM stoel want ik ben niet yo groot.
Voor mij leer, all the way, behalve in een BX, dat leer vind ik gewoon geen porem…

*offtopic* toetsenbord stoek?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 05 juli 2006 11:44 PM
  [ # 28 ]
Simpele Ziel schreef:

Ze hebben lopen kloten met je toetsenbord…......

Emiel

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 06 juli 2006 12:07 AM
  [ # 29 ]

Nee, ik heb yitten kloten met een toetsenbord.
Tik de berichten nu vanuit Hongarije en daar hebben ze een iets ander toetsenbord Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 06 juli 2006 12:57 AM
  [ # 30 ]
Simpele Ziel schreef:

Nee, ik heb yitten kloten met een toetsenbord.
Tik de berichten nu vanuit Hongarije en daar hebben ze een iets ander toetsenbord Wink

Moet je het in het NL’s yetten…ehh Zetten. Razz

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook