DigiDaan schreef:
Overigens heb ik laatst de koude-leidingen in de motorruimte ingepakt met verwarmingsbuisisolatie en ik heb het idee dat dit ook nog een beetje scheelt - maar echt bewijs heb ik daarvoor niet.
Hoi Daan,
Wat voor materiaal heb je gebruikt om de leidingen in te pakken? Vliegt dat niet in de fik? Heb je een foto van het resultaat?
Groeten,
Jan
Over de koelcapaciteit van de xsara nix te klagen. Heb vandaag mn airco uitgezet omdat ik gewoon nekpijn kreeg door de koude lucht uit mn airco. Zal binnenkort er is een thermometer bij houden…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb gewoon verwarmingsbuisisolatie gebruikt, ik geloof diameter 12 millimeter. Dit heb ik met een aantal fatsoenlijke tiewraps vastgezet (dus niet die uit de eurobak). Er zitten wel lastig te bereiken stukken en ik kan je ook aanraden (uit eigen ervaring) dit te doen met koude motor
Overigens ben ik er even voor naar de DHZ-garage gegaan waar ik de auto even op de brug kan zetten. Let er ook op dat je niet per ongeluk de multiriem vastzet aan zo’n leiding ops:
Ik ben niet bang dat de boel aanfikt. Die isolatie zelf moet natuurlijk wel een graad of 100 kunnen hebben, aangezien een verwarmingsbuis ook flink heet kan worden. Ook heb ik ervoor gezorgd dat er geen uitstekende stukjes meer aan die tiewraps zaten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
Mijn Xsara Break 1.6i 16V heeft al bijna 100.000 erop zitten(3jaar oud) en de airco doet het prima. Weer in Zuid-Frankrijk geweest in juni/juli en bij 38C in de schaduw werkt ie tof. Na een minuut of 3 is het alweer aangenaam in de auto zo vanuit de zon.
Trouwens, een probleemloze auto. Nooit iets aan gehad van enige importantie.