Graag zou ik jullie gedachten horen over het volgende:
Bij de laatste grote beurt heb ik tevens de distributieriem laten vervangen, men vertelde me bij de iets verlate aflevering dat de vertraging was onstaan doordat de riem bij de proefrit een tandje was verschoten (vermogensverlies, niet goed lopen).
Ze hebben dus de riem opnieuw gemonteerd op de juiste merktekens en alles liep weer gewoon.
Na een paar duizend kilometer begon de motor ineens vreselijk te roken, liep op 3 cylinders en had absoluut geen vermogen meer.
De garage heeft de wagen opgehaald, en een van de tuimelaars bleek gebroken en de nokkenas onherstelbaar beschadigd.
Dit had men nog nooit eerder meegemaakt, maar mijn vraag is:
Zou dit gevolgschade kunnen zijn van de onjuiste timing van de distributieriem?
Bv een haarscheurtje die zich pas later openbaarde?
De wagen is een 2.0 Hdi met 161.000 km…
Alvast bedankt voor jullie reakties
Groet,
Henk
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V