Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mpostma schreef:Alcyone schreef:Hmmm voor mij dus minder handig aangezien ik heel blij ben met m’n type 1 remservo’s (heb er nu 3). Ik vind ze nu goed genoeg doseerbaar ook al voelt dat pedaal hard. Het moet echter niet gekker worden.
Aan de andere kant heb ik nooit veel zin om klauwen te reviseren wat op zich wel eens nodig is, want de meeste BX klauwen komen niet lekker meer vrij en vreten ongemerkt je blokken op. Wellicht zijn Xantia klauwen wat beter wat dat betreft.
Xantia remmerij met type 1 remservo heeft Jan Drenth wellicht wel geprobeerd (Chinco).
PS. Ik kreeg net een SMSje dat je GT door de APK is! Gefeliciteerd!
Heb m’n topic ervoor aangepast
Dank je wel!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd met je aankoop!
waar ga je de GTi voor gebruiken als alle dingetjes zijn opgeknapt?
hoop niet alleen als resever als de D12 niet loopt, zo’n auto mag toch wel iets meer peer jaar rijden hoop ik
succes met opknappen
arjan_verkade schreef:Gefeliciteerd met je aankoop!
waar ga je de GTi voor gebruiken als alle dingetjes zijn opgeknapt?
hoop niet alleen als resever als de D12 niet loopt, zo’n auto mag toch wel iets meer peer jaar rijden hoop iksucces met opknappen
GTI is een backup auto voor de Turbo D12. Ik pak de 14 RE soms ook wel eens ipv de diesel omdat ik het wel eens geinig vind om er in te rijden. Dat zal met de GTI dus ook wel gebeuren. Maar veel kms gaat ie natuurlijk niet maken, die Turbo D12 is op lange ritten gewoon de fijnste auto. Stiller, en sneller op de snelweg en veel goedkoper qua brandstof.
De GTI is wel een auto om heel zuinig mee te zijn. Ik heb nog nooit een auto gehad die zo strak en netjes is. Eigenlijk is het bijna zonde om hem bij mij op de parkeerplaats te zetten. Krijg je weer van die bejaarden met een Suzuki Starlet of zoiets die er dan een deuk in rijden als ie geparkeerd staat. Maar goed, hij zal echt wel wat gaan rijden, maar niet bizar veel.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
succes met deze mooi en “veel in geinvesteerde” GTI, hopelijk krijg je em snel en goed op de baan!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
gefeliciteerd met je aanwinst!
ik heb nog wel een reserveblok voor je reserve-auto en ook nog wel een reserve-auto voor je reserve-auto voor als je het reserveblok in de reserve-auto bouwt (sorry, was niet helemaal on-topic)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Gefeliciteerd Marten!! Misschien toont de GTI bij jou iets minder karakter! Ik zou er inderdaad wel een bejaardenbumper omheen bouwen als ‘ie op de parkeerplaats staat. Deuren openslaan doet ‘t ook altijd goed..
hel1 schreef:gefeliciteerd met je aanwinst!
ik heb nog wel een reserveblok voor je reserve-auto en ook nog wel een reserve-auto voor je reserve-auto voor als je het reserveblok in de reserve-auto bouwt (sorry, was niet helemaal on-topic)
Ik hoop voorlopig nog even vooruit te kunnen zonder reserveblok, maar toch bedankt voor het aanbod.
Overigens heb ik nog wel een reserveblok voor mijn reserve-reserveauto. Maar die past niet zo fijn in de reserve-auto.
mpostma schreef:hel1 schreef:gefeliciteerd met je aanwinst!
ik heb nog wel een reserveblok voor je reserve-auto en ook nog wel een reserve-auto voor je reserve-auto voor als je het reserveblok in de reserve-auto bouwt (sorry, was niet helemaal on-topic)Ik hoop voorlopig nog even vooruit te kunnen zonder reserveblok, maar toch bedankt voor het aanbod.
Overigens heb ik nog wel een reserveblok voor mijn reserve-reserveauto. Maar die past niet zo fijn in de reserve-auto.
oh, maar ik heb een GTI blok in de aanbieding (èn een GTI met airco)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Vandaag de carterpan eronderuit geschroefd. Vanaf donderdagavond tot zondagmiddag was er ong. 1 liter uit de pan gestroomd. Toch wel prettig dat er een opvangbak onder stond.
De reden van de lekkage was ook gelijk duidelijk. Het is in elk geval geen haarscheurtje wat er in de pan zit. Hij heeft gewoon een flinke dreun gehad aan de onderkant. Er zitten schraapsporen onder de hele achterkant van de carterpan.
Ik kan niet zeggen hoe lang dit al zo zit, maar de sporen zien er niet zo vers uit. Wellicht heeft metro2005 al een hele tijd onbewust met deze “tijdbom” rondgereden. Gezien de schade zoals deze van binnenuit goed zichtbaar was, viel het me alleszins mee dat ie niet gelijk leeggelopen is.
Ander vraagje voor de injectiespecialisten.
- waar zit bij deze GTI de diagonse stekker? (wellicht die loshangende stekker naast het inlaatspruitstuk aan de kant van de accu)
- kan ik deze ong. op dezelfde manier uitlezen als bij een 14 monopoint, dus met knippercodes en het ECU lampje?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
is er eigenlijk ooit een andere uitleesmethode geweest bij BX dan de knipperleds?
Ik dacht van niet maar ben niet zeker, waarschijnlijk zal het bij jouw GTI ook wel zo zijn, en indien niet merk je het snel
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 27900
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
stekker zit aan de rechter kant van de auto onder de kap.
volgens mij ergens boven de wielkast
arjan_verkade schreef:stekker zit aan de rechter kant van de auto onder de kap.
volgens mij ergens boven de wielkast
Ik zal eens kijken of ik em ergens kan vinden
De carterpan is vanmiddag gelast. Jammer dat je hem daarvoor wel eerst moet schoonmaken. Gadverdamme wat een zooi :S
Ik zal binnenkort wel wat pré en post foto’s publiceren. Niemand zal in elk geval meer ontgaan dat er aan deze carterpan gelast is.
Het pannetje was van binnen trouwens best schoon. Hier en daar ies bruinige aanslag, maar niks extreems Een dieselpan is meestal wel wat goorder. Of een motor waarvan de olie een keer lekker is verbrand.
Update:
Vandaag de carterpan die ik voor mijn vakantie had laten lassen weer gemonteerd. Het pannetje was zoals al eerder gezegd aardig geschaafd aan de onderkant: niet zo verwonderlijk dus dat hij lekte.
Alles weer gemonteerd: alleen had ik geen verse olie, dus moet ik nog even wachten voordat ik weer kan rijden.
Wat betreft het schokkerige lopen. Ik weet niet of het de (hoofd)oorzaak is, maar ik zag wel dat diverse aansluitingen van dunne (carterventilatie)slangen op de harminicaslang tussen luchtweger en gasklephuis rondom waren ingescheurd. Wel zodanig dat ie daar best wel het een en ander aan valse lucht zou kunnen trekken. Ik ben enigszins in dubio of ie daar echt schokkerig van kan gaan lopen, maar positief lijkt het mij niet.
Iemand enig idee wat zo’n slang kost bij de dealer? Of heeft iemand er nog eentje liggen? Ik heb het ook maar even in het gezocht topic geplaatst .
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
enige vorm van luchtlekkage of vacuum-lekkage kan leiden tot hikken en vermogen-verlies….... Zeker als de boel lekker heet wordt, worden de rubberslangen hard en scheuren…..
Heb er ook last van, tot 3000 tpm is er niks aan de hand, maar wil ik bij het uitrijden van de tunnel effe acceleren, doet ‘ie niks en op een vlakke weg in 4 bij 3500-4000 tpm heb ik ook weinig vermogen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002