6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

Marten’s grijze BX 19 GTI (verkocht)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 juli 2007 07:24 PM
  [ # 76 ]
metro2005 schreef:

De multiriem heb ik trouwens nog vervangen toen ik de gti nog had dus zó oud is die niet. Raar dat ie alweer slipt.

Ik heb em ook nog een keer moeten vernieuwen vanwege die domme carter actie…

Maar ik heb het vermoeden dat het door de dynamo komt. Die is van een diesel waardoor de ideale lengte wslk net iets is veranderd. Als ik em span dan staat ie al zo strak dat je onderste spanner nauwelijks nodig hebt. Resultaat is dat de riem de aircopoelie over een kleiner deel van de omtrek raakt dan wanneer deze spanpoelie bijna bovenaan zou staan. Doordat ie een kleiner deel van de omtrek raakt, heeft ie minder wrijving waardoor de poelie eerder doorslipt. De riem staat al behoorlijk strak.

Ook wel jammer dat zo’n dunne riem opzit. een 6 ribbels brede riem lijkt me toch beter op deze taak berekend. De riem lijkt nu toch wat onderbemeten voor zijn taak. Het kan misschien wel net, maar het heeft niet veel marge. Hoewel je duidelijk voelt wanneer de airco inschakelt, loopt de aircopomp mijns inziens niet abnormaal zwaar.

Hij koelt nog steeds wel als een beer Very Happy

Iet anders dat nu wel opvalt nu ik tomtom heb is dat die teller echt precies aangeeft. 120 op de teller = 120 op de GPS.

Ik had trouwens een nieuw thermocontact besteld (van de huidige werkt de eerste stand niet). Hopelijk wordt ie dan iets minder warm.

PS. @Metro2005: mocht je nog een karaktervolle bak zoeken, had Ijs niet nog wat leuks te koop Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 juli 2007 09:48 PM
  [ # 77 ]
mpostma schreef:

PS. @Metro2005: mocht je nog een karaktervolle bak zoeken, had Ijs niet nog wat leuks te koop Wink

zou Metro dat wel weer aandurven???  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 juli 2007 02:15 AM
  [ # 78 ]
McDean schreef:
mpostma schreef:

zou Metro dat wel weer aandurven???  Laughing

Ik heb wel een vermoeden.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 26 juli 2007 04:23 PM
  [ # 79 ]

Ik heb nu een karaktervol japje. Daar gaat ook alles aan dood. en het rijdt ook nog eens kut. Maarja, wel zuinig.

het ligt gewoon aan mij Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27901

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juli 2007 10:02 PM
  [ # 80 ]
metro2005 schreef:

Ik heb nu een karaktervol japje. Daar gaat ook alles aan dood. en het rijdt ook nog eens kut. Maarja, wel zuinig.

Zou je dan niet eens een ZX overwegen? Wink
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaar Smile

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 juli 2007 03:57 PM
  [ # 81 ]
Arjan Verkade schreef:
metro2005 schreef:

Over probleemloze auto’s gesproken: zo lang de GTI in de garagebox staat is ie best betrouwbaar Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 juli 2007 04:12 PM
  [ # 82 ]
mpostma schreef:
Arjan Verkade schreef:
metro2005 schreef:

Over probleemloze auto’s gesproken: zo lang de GTI in de garagebox staat is ie best betrouwbaar Wink

Ja, zo heb ik er ook een paar in de stalling.

Zelfs degene met een volledige koelvloeistoflekkage (er lekt inmiddels niks meer omdat er geen drup meer in zit - op zich ook een prima oplossing voor lekkages).

Maar die is dan ook echt 100% betrouwbaar: start nooit, rijdt voor geen meter.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 28 juli 2007 07:54 PM
  [ # 83 ]
mpostma schreef:

Ook wel jammer dat zo’n dunne riem opzit. een 6 ribbels brede riem lijkt me toch beter op deze taak berekend. De riem lijkt nu toch wat onderbemeten voor zijn taak. Het kan misschien wel net, maar het heeft niet veel marge. Hoewel je duidelijk voelt wanneer de airco inschakelt, loopt de aircopomp mijns inziens niet abnormaal zwaar.

Ik had aanvankelijk ook een te lange riem op m’n bx met airco. Nu (op advies van Chevron) 12pk45 erop met 6 ribbels dus en die kun je mooi strak krijgen en dan heb je nog ruimte om na te spannen.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 28 juli 2007 09:16 PM
  [ # 84 ]
mpostma schreef:

Zelfs daar is mijn gti niet betrouwbaar…

Emiel

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 29 juli 2007 02:20 AM
  [ # 85 ]

Zou je dan niet eens een ZX overwegen? 
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaar

Minstens net zo karakterloos als een Swift…. maar dan zou ik nog liever die swift hebben, lekker zonder franse onderdelen!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 29 juli 2007 02:36 AM
  [ # 86 ]
Harm schreef:

Zou je dan niet eens een ZX overwegen? 
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaar

Minstens net zo karakterloos als een Swift…. maar dan zou ik nog liever die swift hebben, lekker zonder franse onderdelen!

Even weer ontopic.

Ik heb vandaag het thermocontact klaargelegd voor montage in de GTI.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 29 juli 2007 02:37 AM
  [ # 87 ]

kijk, dat is aanpakken!!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 29 juli 2007 02:40 AM
  [ # 88 ]
hel1 schreef:

kijk, dat is aanpakken!!

Sja, dat andere hok slokte alle aandacht op.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 29 juli 2007 02:42 AM
  [ # 89 ]

ik las het, zal je altijd zien, heb je alles bijna onder controle, en huppetwee, zijn het toch weer citroën bx-en met hun fratsen.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 29 juli 2007 02:53 AM
  [ # 90 ]

Dat is trouwens een boeiend karakterverschil met de GTI en de TurboD12 bij de APK. De GTI begint te mekkeren met een stekker voor het grootlicht die zodanig gecorrodeerd is dat ie ter plekke niet meer gefixed wil worden. (denk je aan een draadbreuk). Mag je weer een keertje terugkomen. De TurboD12 eist wel iets aandacht op met beetje KVS lekkage, maar is net niet zo bitchy dat je een afkeur krijgt.. Dat zal ik maar lief karaktier noemen. Wel een beetje zeuren om aandacht, maar niet gelijk dat overdreven gekrijs.

Profiel  

6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook