metro2005 schreef:De multiriem heb ik trouwens nog vervangen toen ik de gti nog had dus zó oud is die niet. Raar dat ie alweer slipt.
Ik heb em ook nog een keer moeten vernieuwen vanwege die domme carter actie…
Maar ik heb het vermoeden dat het door de dynamo komt. Die is van een diesel waardoor de ideale lengte wslk net iets is veranderd. Als ik em span dan staat ie al zo strak dat je onderste spanner nauwelijks nodig hebt. Resultaat is dat de riem de aircopoelie over een kleiner deel van de omtrek raakt dan wanneer deze spanpoelie bijna bovenaan zou staan. Doordat ie een kleiner deel van de omtrek raakt, heeft ie minder wrijving waardoor de poelie eerder doorslipt. De riem staat al behoorlijk strak.
Ook wel jammer dat zo’n dunne riem opzit. een 6 ribbels brede riem lijkt me toch beter op deze taak berekend. De riem lijkt nu toch wat onderbemeten voor zijn taak. Het kan misschien wel net, maar het heeft niet veel marge. Hoewel je duidelijk voelt wanneer de airco inschakelt, loopt de aircopomp mijns inziens niet abnormaal zwaar.
Hij koelt nog steeds wel als een beer
Iet anders dat nu wel opvalt nu ik tomtom heb is dat die teller echt precies aangeeft. 120 op de teller = 120 op de GPS.
Ik had trouwens een nieuw thermocontact besteld (van de huidige werkt de eerste stand niet). Hopelijk wordt ie dan iets minder warm.
PS. @Metro2005: mocht je nog een karaktervolle bak zoeken, had Ijs niet nog wat leuks te koop
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:
PS. @Metro2005: mocht je nog een karaktervolle bak zoeken, had Ijs niet nog wat leuks te koop
zou Metro dat wel weer aandurven???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:mpostma schreef:
PS. @Metro2005: mocht je nog een karaktervolle bak zoeken, had Ijs niet nog wat leuks te koop
zou Metro dat wel weer aandurven???
Ik heb wel een vermoeden.
Ik heb nu een karaktervol japje. Daar gaat ook alles aan dood. en het rijdt ook nog eens kut. Maarja, wel zuinig.
het ligt gewoon aan mij
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
metro2005 schreef:Ik heb nu een karaktervol japje. Daar gaat ook alles aan dood. en het rijdt ook nog eens kut. Maarja, wel zuinig.
het ligt gewoon aan mij
Zou je dan niet eens een ZX overwegen?
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaar
Arjan Verkade schreef:metro2005 schreef:Ik heb nu een karaktervol japje. Daar gaat ook alles aan dood. en het rijdt ook nog eens kut. Maarja, wel zuinig.
het ligt gewoon aan mij
Zou je dan niet eens een ZX overwegen?
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaar
Over probleemloze auto’s gesproken: zo lang de GTI in de garagebox staat is ie best betrouwbaar
mpostma schreef:Arjan Verkade schreef:metro2005 schreef:Ik heb nu een karaktervol japje. Daar gaat ook alles aan dood. en het rijdt ook nog eens kut. Maarja, wel zuinig.
het ligt gewoon aan mij
Zou je dan niet eens een ZX overwegen?
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaarOver probleemloze auto’s gesproken: zo lang de GTI in de garagebox staat is ie best betrouwbaar
Ja, zo heb ik er ook een paar in de stalling.
Zelfs degene met een volledige koelvloeistoflekkage (er lekt inmiddels niks meer omdat er geen drup meer in zit - op zich ook een prima oplossing voor lekkages).
Maar die is dan ook echt 100% betrouwbaar: start nooit, rijdt voor geen meter.
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:
Ook wel jammer dat zo’n dunne riem opzit. een 6 ribbels brede riem lijkt me toch beter op deze taak berekend. De riem lijkt nu toch wat onderbemeten voor zijn taak. Het kan misschien wel net, maar het heeft niet veel marge. Hoewel je duidelijk voelt wanneer de airco inschakelt, loopt de aircopomp mijns inziens niet abnormaal zwaar.
Ik had aanvankelijk ook een te lange riem op m’n bx met airco. Nu (op advies van Chevron) 12pk45 erop met 6 ribbels dus en die kun je mooi strak krijgen en dan heb je nog ruimte om na te spannen.
mpostma schreef:Over probleemloze auto’s gesproken: zo lang de GTI in de garagebox staat is ie best betrouwbaar
Zelfs daar is mijn gti niet betrouwbaar…
Emiel
Zou je dan niet eens een ZX overwegen?
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaar
Minstens net zo karakterloos als een Swift…. maar dan zou ik nog liever die swift hebben, lekker zonder franse onderdelen!
Harm schreef:Zou je dan niet eens een ZX overwegen?
Ook redelijk zuinig, en vaak ook erg betrouwbaarMinstens net zo karakterloos als een Swift…. maar dan zou ik nog liever die swift hebben, lekker zonder franse onderdelen!
Even weer ontopic.
Ik heb vandaag het thermocontact klaargelegd voor montage in de GTI.
kijk, dat is aanpakken!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:kijk, dat is aanpakken!!
Sja, dat andere hok slokte alle aandacht op.
ik las het, zal je altijd zien, heb je alles bijna onder controle, en huppetwee, zijn het toch weer citroën bx-en met hun fratsen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Dat is trouwens een boeiend karakterverschil met de GTI en de TurboD12 bij de APK. De GTI begint te mekkeren met een stekker voor het grootlicht die zodanig gecorrodeerd is dat ie ter plekke niet meer gefixed wil worden. (denk je aan een draadbreuk). Mag je weer een keertje terugkomen. De TurboD12 eist wel iets aandacht op met beetje KVS lekkage, maar is net niet zo bitchy dat je een afkeur krijgt.. Dat zal ik maar lief karaktier noemen. Wel een beetje zeuren om aandacht, maar niet gelijk dat overdreven gekrijs.