Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Al langere tijd gingen er geruchten dat er problemen zouden zijn met de productie van Citroëns vlaggenschip, de C6. Die geruchten zijn nu bij monde van topman Claude Satinet officieel bevestigd.
De opstartproblemen zijn volgens Satinet te wijten aan het feit dat de Citroën-fabriek in Rennes nog niet de benodigde aantallen C6’en draait. Van tevoren waren honderd limousines per dag ingecalculeerd, maar in de realiteit rollen er iedere dag slechts 40 tot 50 exemplaren van de C6 van de band. “We kunnen nog niet zo snel leveren als we zouden willen”, aldus de Citroën CEO, “en we betreuren dat onze klanten daardoor te maken hebben met langere levertijden.” Tot nu toe hebben desondanks al drieduizend exemplaren van de Citroën C6 een koper gevonden.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
oud nieuws
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1779&start=465
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Daar kwam ik ook (te laat) achter… ops:
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
toch bedankt voor de autovisie link, het is wel duidelijk (auto-)journalisten vooral hun eigen, sterk gekleurde, verhaal vertellen.
Satinet heeft alleen gezegd dat ze nog niet aan de 100/dag komen (de beoogde maximum capaciteit) en dat ze er nu 40 a 50 kunnen maken. Hij heeft niks gezegd over (opstart) problemen dat maakt autovisie ervan.
3000 in 7 maanden (inclusief 1/2 november 2005 en half juni 2006) is 428/maand ofwel ~21/dag, aangezien ze de eerste drie maanden niet boven de 10/dag uit kwamen draaien ze dus al 4maanden op >30/dag
je bent als producent natuurlijk pas tevreden als je op 70-80% kan draaien, zeker als de vraag er is…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Productie cijfers
Heb me in het begin ook mateloos ge-ergerd aan de productiecijfers van de C6. Tot ik mijn auto mocht ontvangen.
Begin te begrijpen waarom het zo traag gaat. Dit is een complex beest.
Maar dit beestje is uitermate goed afgewerkt. Des te meer je naar de details gaat kijken des te meer je onder de indruk geraakt.
Je moet verder kijken dan de oppervlakkigheden zoals knopje van de C5 en boel geleend van peugeot etc. Als je dieper gaat evalueren dan zie je dat hier uitermate veel zorg besteed is aan vrijwel alles. Ik kan goed vergelijken, een vriend van me heeft recent een peperdure brera gekocht (inzake prijs in NL niet eens zoveel goedkoper als de C6) wel dan pas zie je hoe fenomenaal goed Citroën hier bezig is. ! voorbeeld vergelijk de sluiting van het slot van de kofferbak en de rubbers daaromheen bij de c6 en de brera maar eens en je begrijpt vast wat ik bedoel.
Ja het is storend dat het zo tergend traag gaat, maar het eindresultaat is er en het ziet er uitermate goed uit.
Ik denk dat ze bij Citroën (toch altijd massa-productie) bewust in lage versnelling blijven werken om absoluut NIET op kwaliteit in te boeten. Als dat het geval is, dan is dit een bijzonder belangwekkende evolutie die m.i. ook gaat doorstralen op de toekomstige nieuwe C5 (die m.i. even adembenemend wordt als de C6).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO