Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja vooral in verband met storingen is dat niet zo’n goede zaak als de auto al lang buiten staat. Het zijn toch de eerste v6 24v die gevoelig zijn op motorisch vlak of sla ik nu de bal mis?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Motorisch idd, al valt dat (naar mij is gezegd) bij goed onderhoud wel mee. De eerste type xm’s hebben vooral ook last van elektrische storingen. 90% komt door een slechte massa, wat er met buiten staan niet beter op wordt…
In duitsland worden idd aardig wat leuke auto’s aangeboden voor heel wat leukere prijzen dan hier in Nederland..
Xsara_Coupe
bxsport schreef:ja vooral in verband met storingen is dat niet zo’n goede zaak als de auto al lang buiten staat. Het zijn toch de eerste v6 24v die gevoelig zijn op motorisch vlak of sla ik nu de bal mis?
idd de eerste v6 zijn daarom bekend en buiten staan is vaak achteruit gang van een auto maar ga als je proefrijdt gewoon een flinke prooefrit maken van min een uur of 3
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Zonder deze modificatie had ie deze kilometerstand nooit gehaald…
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja dus op dat vlak zou ik het liefst een wagen hebben die binnen staat of gestaan heeft.
Gewoon omdat buiten staan de algemene staat van de wagen ondermijnd op lange termijn.
Wat zijn de onderdelen die vooral slijten op zo’n xm v6 24 buiten dan de electronische contacten, ik denk dat dat moet meevallen op mijn prestige van 1980 werkt alles naar behoren; En hoelang gaat zo’n v6 ongveer mee want deze wagen heeft 280.000 gedaan… kunnen die dat aan?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Simmetje schreef:Zonder deze modificatie had ie deze kilometerstand nooit gehaald…
Dus volgens jou zou dit al gebeurd zijn dan?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Bij deze auto zeker idd. En qua electronica zou ik me ook niet al te druk maken. Dit gezien deze auto ook op dit punt is gemodificeerd en de massacontacten dus net als bij de latere versies zijn geschroeft.
Auto heeft er 210K opzitten, en bij goed onderhoud is de levensduur van een V6 in principe oneindig. Enige mits hieraan is dat je de auto niet als racewagen moet gaan gebruiken. Hierdoor slijten de nokkenassen alsnog en kan het snel gebeurd zijn.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Dat is ook niet de bedoeling maar wel om de wagen te gebruiken in de winter in plaats de cx waar mijn moeder mee rijdt of de visa omdat dat in de winter toch nogal euh eng wordt om mee tussen de vrachtwagens te hangen, zijn er ook v6 24v gemaakt in automaatversie van de eerste serie?
En zijn er van deze motor nog voldoende motoronderdelen te verkrijgen? zoals blijkbaar een speciale uitlaat of spruitstuk?
Of is dat ook niet meer voor handen?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
De V6.24 uit het eerste en tweede type XM is niet geleverd met automaat voor zover ik weet…....
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ok dacht dat die ook nog met automaat geleverd was ...
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
vanaf 98 heeft de 24v iig ook automaat, t eXMplaar waar ik een keer een proefrit in maakte had bijna 300.000 km achter de kiezen…
maar goed, dan heb je t over dealerprijzen van 7-8000 euro…
en niet de 90 graden V6…
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja oke maar dat is dus niet de auto die ik zoek.
Kan er iemand zeggen of de onderdelen van die v6 24v 90° nog vlot te verkrijgen zijn?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Alles is nog nieuws te bestellen. Daarnaast ligt er ook nog wel eea op de sloop. Dus dat is geen probleem.
Het is meer de prijs. Gemiddeld 2x zo duur als een 12v V6.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Tja exclusiviteit heeft zijn prijs natuurlijk….
Daar kan je niet omheen
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
km stand zegt niks en modificatie ook niet meer bij zo oude auto stel dat die modificatie 10 jaar geleden is gebeurd dan zegt dat niks over de slytage na 10 jaar
zoek een auto waar alles bij zit kwa onderhoud enz en geef iets meer uit dan naar een goedkope auto te kijken want vaak is er wel iets mis mee als ze goedkoop zijn
verder is buiten staan en stil staan achteruit gang van een auto
kwa onderdelen hoef je je geen zorgen te maken weet nog een v6 24v op lpg te staan op een sloop