De deuren van mijn Sport beginnen aan de onderkant de bekende roestplekken te vertonen. Daarom heb ik een tijd geleden 4 Type 2/3 deuren op de kop getikt. Deze roesten wat minder snel, zijn steviger uitgevoerd en hebben een betere geluidsisolatie. De deuren die ik heb gekocht beschikken al over elektrische ramen en CV. Mijn vraag: kan ik de deuren zo overhangen en de deurpanelen van mijn Sport op de Type 2/3 deuren monteren? Ik ben me ervan bewust dat de schakelaars voor de ruitbediening van een Type 2/3 op de deur zitten, maar ik neem aan dat de elektrische aansluiting bij de motor niet veel verschilt. Hetzelfde geldt voor de buitenspiegel, want ik wil wel type 1 buitenspiegels op mijn Sport houden. Uiteraard moeten de nieuwe deuren nog gespoten worden, maar dat geldt voor de hele auto
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ja.
Gewoon de deurpanelen en de spiegels omschroeven. is 1 op 1 uitwisselbaar.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Ja.
Gewoon de deurpanelen en de spiegels omschroeven. is 1 op 1 uitwisselbaar.
Gisteren net het omgekeerde gedaan. Type 3 deurpanelen in een “zekere” type 1 gehangen. Alleen de spiegel is niet uitwisselbaar (al kan je er wel omheen prutsen).
hoe zit het met de schanieren die zijn toch anders :
en spiegels zijn wel over te zetten alleen moet je het veranderen want type 1 heeft 2 bouten en latere types 3 bouten
citroenc2 schreef:hoe zit het met de schanieren die zijn toch anders :
Is dat zo
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
bxsport.com schreef:citroenc2 schreef:hoe zit het met de schanieren die zijn toch anders :
Is dat zo
volgens mij wel die zijn verschillend maar de zijn best mensen hier die dat weten
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Die zijn inderdaad verschillend die kan je niet uitwisselen met elkaar..
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
citroenbxcx schreef:Die zijn inderdaad verschillend die kan je niet uitwisselen met elkaar..
Nooit geweten… Voor zover ik weet zijn de scharnieren altijd hetzelfde geweest.
Remco, als ik het goed begrijp zijn je ‘nieuwe’ deuren van een type dat reeds de motortjes e.d. in de deuren heeft zitten? Zo ja, dan moet dat zeker passen. Het is een beetje pielen met de bedrading, maar het is redelijk eenvoudig te doen.
Let op dat je de bedrading zo legt dat je niet het raam blokkeert wanneer dat naar beneden gaat
Test dus gelijk met je raam. Als je merkt dat dat ineens wat lastiger gaat, dan moet je de bedrading een beetje beter leggen. Ik heb dat laatst namelijk eens meegemaakt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
citroenc2 schreef:bxsport.com schreef:citroenc2 schreef:hoe zit het met de schanieren die zijn toch anders :
Is dat zo
volgens mij wel die zijn verschillend maar de zijn best mensen hier die dat weten
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens mij had Jeroen Rademaker type 2 deuren in zijn Sport en hij was geloof ik niet de enige die dit heeft geprobeerd.
XBXG schreef:citroenbxcx schreef:Die zijn inderdaad verschillend die kan je niet uitwisselen met elkaar..
Nooit geweten… Voor zover ik weet zijn de scharnieren altijd hetzelfde geweest.
Dat dacht ik dus ook…
Remco, als ik het goed begrijp zijn je ‘nieuwe’ deuren van een type dat reeds de motortjes e.d. in de deuren heeft zitten? Zo ja, dan moet dat zeker passen. Het is een beetje pielen met de bedrading, maar het is redelijk eenvoudig te doen.
De nieuwe deuren hebben inderdaad de motoren voor de ramen en CV al in de deuren zitten. Scheelt mij een hoop ombouwwerk. Dat het een beetje pielen met de bedrading is kan ik me wel voorstellen.
Let op dat je de bedrading zo legt dat je niet het raam blokkeert wanneer dat naar beneden gaat
Test dus gelijk met je raam. Als je merkt dat dat ineens wat lastiger gaat, dan moet je de bedrading een beetje beter leggen. Ik heb dat laatst namelijk eens meegemaakt…
Thanks, ik zal er op letten.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
mpostma schreef:citroenc2 schreef:bxsport.com schreef:citroenc2 schreef:hoe zit het met de schanieren die zijn toch anders :
Is dat zo
volgens mij wel die zijn verschillend maar de zijn best mensen hier die dat weten
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens mij had Jeroen Rademaker type 2 deuren in zijn Sport en hij was geloof ik niet de enige die dit heeft geprobeerd.
Dat meen ik mij ook te kunnen herinneren. Ook Bart Ebben vindt ze hetzelfde: 1982 - 1994 PORTIER 4-DEURS + BREAK ALLE TYPE
Marten, jij hebt zowel een Type 1 als Type 2 voor de deur toch? Als je misschien in de gelegenheid bent om eens te kijken….
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
bxsport.com schreef:
Marten, jij hebt zowel een Type 1 als Type 2 voor de deur toch? Als je misschien in de gelegenheid bent om eens te kijken….
Ik zal het even voor je checken.
Roel zei trouwens: type 2/3 deuren passen wel in een type 1, maar niet omgekeerd. Heeft te maken met een bepaalde uitsparing die een type 1 deur blijkbaar niet heeft.
scharnieren zitten bij een type 1 op een andere hoogte dan bij een type 2/3.
Ik vrees dat iedereen die zegt dat het *niet* kan ongelijk heeft. Volgens een mede forummer met zowel een type 1 als een type 2 is er zo te zien geen verschil. Daarnaast is volgens een aantal ‘bekenden’ in BX-land het zonder meer mogelijk Type 2/3 deuren te plaatsen in een Type 1.
Hoe komen de mensen die zeggen dat het niet kan daarbij vraag ik me dan af. Zelf uitgeprobeerd?
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
idd, is allemaal uitwisselbaar, zijn genoeg voorbeelden…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
mpostma schreef:bxsport.com schreef:
Roel zei trouwens: type 2/3 deuren passen wel in een type 1, maar niet omgekeerd. Heeft te maken met een bepaalde uitsparing die een type 1 deur blijkbaar niet heeft.dit klopt
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl