PrutsyLJ schreef:Zojuist weer ff gekeken. Geniet er ook van geweldig dat de citroens het zo goed doen. Verder ben ik ook helemaal weg van die oude Bentley wat een geweldige wagens zijn dat toch…
Nog een paar persoonlijke favorieten;
- Citroën Méhari Super 1970 ( foto )
- Vauxhall Cresta 1958 ( foto )
- DKW 1000S 1962 ( foto )
- Ford Mustang Fastback 1966 ( foto )
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mehari is ook geweldig ja, en dat ding blijft maar doorgaan
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Mehari is ook geweldig ja, en dat ding blijft maar doorgaan
En wat dacht je dan van die fantastische Simca Aronde? Dat is sowieso een van de mooiste auto’s ooit gebouwd, als je het mij vraagt.
Maar degene die meedoet aan deze rallye heeft in de kreukels gelegen in Roemenië, de linker deur is vastgelast en zit vast met ducktape, de motor heeft een lekke koppakking en nog stééds blijft ie maar gaan!
Wie zei dat Fransen geen goede auto’s bouwden?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
En wat dacht je dan van die fantastische Simca Aronde? Dat is sowieso een van de mooiste auto’s ooit gebouwd, als je het mij vraagt.
Maar degene die meedoet aan deze rallye heeft in de kreukels gelegen in Roemenië, de linker deur is vastgelast en zit vast met ducktape, de motor heeft een lekke koppakking en nog stééds blijft ie maar gaan!
Wie zei dat Fransen geen goede auto’s bouwden?
Ja dat heb ik gezien ja, lijkt onze ouwe BX Chic wel
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Han S schreef:een had iets verloren en dat moest worden opgelost met een champagnekurk.
Dat symboliseert voor mij nou weer perfect het decadente aan deze rally!
Han S schreef:
Ik heb deze foto’s in 5 megapixels, als je die wilt hebben kan ik ze via email sturen.
Schitterend! Dat “dashboard” fantastisch. Dit is ook wel gaaf, maar toch vind ik een dikke Bentley (liefst een blower) uit de jaren 30 toch net wat gaver. Dat is echt nog een auto voor de stoere mannen met de stofbrillen
Han S schreef:Kijkt er eigenlijk nog iemand naar? De DS-sen gaan redelijk probleemloos, een had iets verloren en dat moest worden opgelost met een champagnekurk. Vulplug van de versnellingbak leek het.
Veel auto’s hebben last van afgebroken schokbrekersteunen, zul je met een DS niet meemaken.
ik kijk het nietzo meer vind het niet echt een rally maar een uitje voor rijke mensen die een leuk dagje maken
citroenc2 schreef:Han S schreef:Kijkt er eigenlijk nog iemand naar? De DS-sen gaan redelijk probleemloos, een had iets verloren en dat moest worden opgelost met een champagnekurk. Vulplug van de versnellingbak leek het.
Veel auto’s hebben last van afgebroken schokbrekersteunen, zul je met een DS niet meemaken.
ik kijk het nietzo meer vind het niet echt een rally maar een uitje voor rijke mensen die een leuk dagje maken
Nou uitje? De meesten hebben nauwelijks nachtrust om hun auto aan de praat te houden.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Daar hebben de mannen met de DS weinig problemen mee, die komen wel aan hun nachtrust en als dat niet zo is komt het niet door de automobiel.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
citroenc2 schreef:
Helemaal mee eens! Rijke lui mogen van mij best een uitje maken in hun voor veel geld door anderen geprepareerde historische auto’s, maar ik hoef daar niet naar te kijken. Weet je wat ik nog het ergste vond van die twee uitzendingen die ik zag? Dat sommigen net doen alsof ze een persoonlijke slijtageslag leveren. Blablabla. Ik wil en hoef daar niet naar te kijken en doe dat dus ook niet meer.
Bovendien begrijp ik de aanleiding voor deze ‘Hollandse rally’ niet. Het is een verzinsel. Neem dan een echte historische rally, rit of race.
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Willibrord schreef:Helemaal mee eens! Rijke lui mogen van mij best een uitje maken in hun voor veel geld door anderen geprepareerde historische auto’s, maar ik hoef daar niet naar te kijken. Weet je wat ik nog het ergste vond van die twee uitzendingen die ik zag? Dat sommigen net doen alsof ze een persoonlijke slijtageslag leveren.
Precies!
Re: Amsterdam beijing rally
Bram-id19B schreef:Doet ook een DS mee…....... leuk stukje rijden
ja leuk, heb het ook gevolgd
Vond het vooral geinig dat die ene DS een lekage had na over een gigantische kei gereden te zijn
Bleek de stop van ,let op, “het hydroliekreservoir” afgesprongen te zijn
Maar later hebben ze er professorisch een kurk er in gedouwd.
Maar zit die dop in de versnellingsbak?, dat is toch de vulplug van de versnellingsbak olie.
Mazzel.
Henk
Huldiging voor rallyrijders in Breda
de Gele DS en zijn bestuurders worden Zondag A.S. gehuldigd in Breda:
17:45
een aantal Citroen DS-oldtimers zullen de Haagsemarkt oprijden. Een auto van het zelfde merk (ik denk een C6… ) brengt de rally rijders naar de Haagsemarkt waar ze rond 18:00 worden gehuldigd.
Eigenaaren van DS-Oldtimers die mee willen rijden in de oldtimerstoet kunnen contact op nemen met Erik Erkelens, 06-23751100
Bron: BN DE STEM
Geel????????????????????????????????
Ik heb alleen een groene en blauwe gezien en een goudkleurige CX
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)