Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Bas, kijk ook eens op
http://www.anciennes.net
http://www.novaweb.fr
Op die laatste staat sowieso een práááchtige rode DS20 van ‘69!
Succes met de zoektocht, en het heeft onmiskenbaar charme om zelf je wagen in het buitenland te kopen en naar huis te rijden op franse platen!
Dat van die kabelbomen had ik al zo’n vermoeden van. Mijn vorige (uit ‘69) had ook hele slechte verbindingen.
Novaweb kende ik al maar die ander niet.
Die rode DS is wel een hele mooie ja, maar dan moet ik toch echt nog even verder sparen denk ik. Ik heb nu ongeveer tussen de 5.000 en 7.000 Euro te besteden, die DS kost 9.200. Maar dat is toch wel ongeveer het model waar ik naar op zoek ben
[kwijlmode] :klunck [kwijlmode uit]
Nog even for the record. Die mooie, rode DS staat op 25,7 km van de camping waar wij de afgelopen 5 jaar al op vakantie gaan. Helaas gaan we dus dit jaar niet omdat ondergetekende naar Australie moet voor zijn werk dus kan ik helaas niet gaan kijken of het iets is….. Ik zal de website van dat bedrijf dan maar bookmarken, zien of ze er volgend jaar nog zo eentje te koop hebben staan…
Bedankt.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
zijn de originele citroën lakken nog courant te verkrijgen? en waar aub?
mijn SM is in -sable métalisée-gespoten en heeft lichte schade opgelopen aan de chauffeursdeur!! ik zou deze graag laten herstellen en HERspuiten!! het is intussen van 1993 geleden ,dat ze herspoten is en de lak,blinkt nog als een spiegel!!jammer van de schade!! en dan nog een vraagje! een dinitrolbehandeling,hoe dikwijls moet die herhaald worden?? want da is ook geleden van 1993 bij de SM, en van 2003 bij de DS??
blooper1963 schreef:zijn de originele citroën lakken nog courant te verkrijgen? en waar aub?
mijn SM is in -sable métalisée-gespoten en heeft lichte schade opgelopen aan de chauffeursdeur!! ik zou deze graag laten herstellen en HERspuiten!! het is intussen van 1993 geleden ,dat ze herspoten is en de lak,blinkt nog als een spiegel!!jammer van de schade!! en dan nog een vraagje! een dinitrolbehandeling,hoe dikwijls moet die herhaald worden?? want da is ook geleden van 1993 bij de SM, en van 2003 bij de DS??
Een goede carrosserie kan dit mooi herstellen. Probleem van tegenwoordig is dat er nu gespoten wordt met verven op waterbasis en dit kan dan wel eens wat problemen (kleurverschillen) opleveren. Maar een goed carrosseriebedrijf weet dit wel op te lossen.
Het nooit kwaad om de dinitrolbehandeling om de x aantal jaar te herhalen.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:zijn de originele citroën lakken nog courant te verkrijgen? en waar aub?
mijn SM is in -sable métalisée-gespoten en heeft lichte schade opgelopen aan de chauffeursdeur!! ik zou deze graag laten herstellen en HERspuiten!! het is intussen van 1993 geleden ,dat ze herspoten is en de lak,blinkt nog als een spiegel!!jammer van de schade!! en dan nog een vraagje! een dinitrolbehandeling,hoe dikwijls moet die herhaald worden?? want da is ook geleden van 1993 bij de SM, en van 2003 bij de DS??Een goede carrosserie kan dit mooi herstellen. Probleem van tegenwoordig is dat er nu gespoten wordt met verven op waterbasis en dit kan dan wel eens wat problemen (kleurverschillen) opleveren. Maar een goed carrosseriebedrijf weet dit wel op te lossen.
zet nu eens een getal in de plaats van die X!! ik heb al vanalles gehoord!! om de 4 jaar,om de 10 jaar!! ik moet persoonlijk zeggen ,mijn SM is gedaan van in ‘93 en ziet er op de zichtbare plaatsen tiptop uit en inwendig vermoed ik ook want waar je ook maar kijkt,overal vind je van die plastic dopjes
Het nooit kwaad om de dinitrolbehandeling om de x aantal jaar te herhalen.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
efkes terug on-topic: wat zijn de kosten van overspuiten?
Daar is eigenlijk maar één goed antwoord op:
het ligt eraan wie je kent.
Vaag antwoord,ik weet het,maar hier volgt een uitleg:
Ik werk in een bedrijf met een eigen spuiterij,we maken slangenpompen.
Toen ik vorig jaar m’n Dame wilde aanpakken,ben ik naar een autoschadeherstelbedrijf toegegaan en daar vroegen ze €100,-/liter verf…
Toen begon een lamp te branden wat betreft onze eigen spuiterij: navraag bij onze leverancier leerde dat 2K-lak in de AC088 (wit) kleur me iets van €11,-/liter ging kosten…(!!)
Het overspuiten kostte me iets van €400,- en een kratje bier…echt.
Het schuur-,las- en plamuurwerk deed ik uiteraard zelf.
Helaas kwam ik er achter dat de originele lak geen 2K is; rond het deurslot begon de linkerdeur iets te rimpelen.
Maak ik de volgende keer wel terecht.
Goed,nu snap ik ook wel dat niet iedereen over een spuiterij kan beschikken en een spuiter als buurman,broer of collega heeft.
Dan heb ik eigenlijk maar één advies;
richt je blik ook eens naar Polen.
“Hêh?” hoor ik je denken…“Polen??”
Ja,ik heb daar heel mooi spuitwerk (en las- of reparatiewerk) vandaar zien komen voor ommenabij de 1000 euri.
Probleem is uiteraard wel dat je er iemand moet kennen.
In een ‘La Bombe’ stond vorig jaar ook een verhaal van iemand die met de Dame naar Polen reed,haar daar liet opknappen en overspuiten en zelf met de andere familiewagen naar Tsjechië doorreed.
Drie weken later kon hij de auto weer ophalen.
‘Spirit of avant-garde’
Dat verhaal heb ik ook gelezen ja. Maar dan ben je ook meteen even 2.500 km verder dus dan reken ik daar ook nog even de helft van een onderhoudsbeurt bij (elke 5.000 km) dus dan gaat je bedrag alweer mooi omhoog tenzij je er met een auto ambulance heen gaat.
Laat me eerst maar eens een DS kopen, zorgen dat ze een goede anti roest behandeling krijgt en me daarna eens zorgen gaan maken over de rest.
Ik heb nu in ieder geval een idee wat ik wel moet doen en wat ik niet moet doen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat