Een update:
Ik wil deze BX graag verkopen, echter zit ik nog met een probleem, de motor slaat soms af en reageerd niet op het gaspedaal…
Ik vermoed een defecte L-klep, ik heb verder alle bedrading gecontroleerd, stationaire stappen motor gereinigd, alle ontstekingsdelen gecontroleerd en ga zo maar door…
Wie heeft een L-klep liggen voor een type 2 GTI????
Ik begin behoorlijk te balen..
Emiel
BX19trs schreef:Een update:
Ik wil deze BX graag verkopen, echter zit ik nog met een probleem, de motor slaat soms af en reageerd niet op het gaspedaal…
Ik vermoed een defecte L-klep, ik heb verder alle bedrading gecontroleerd, stationaire stappen motor gereinigd, alle ontstekingsdelen gecontroleerd en ga zo maar door…
Wie heeft een L-klep liggen voor een type 2 GTI????
Ik begin behoorlijk te balen..
Emiel
Dat kan ik me voorstellen, Emiel.
Heb je ook al aan valse lucht gedacht? Als dat na je gasklep intreedt (zit er een vacuumvervroeging op?) dan weet je maar nooit…
Ich bin ein Breaker
Alle vacuumslangen zijn oke, en er zit geen vervroeger op… ik heb zelfs enkele slangen vervangen uit voorzorg..
Spruitstukpakkingen zijn nieuw..
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BX19trs schreef:Alle vacuumslangen zijn oke, en er zit geen vervroeger op… ik heb zelfs enkele slangen vervangen uit voorzorg..
Spruitstukpakkingen zijn nieuw..Emiel
Ik heb een 19 TZi (op LPG) gehad met, lijkt ‘t, hetzelfde probleem. Het is nooit opgelost, maar als laatste is daarbij de BDP-sensor vervangen, met de opmerking “dat we daar niet eerder aan gedacht hebben!”... Is misschien bij jou ook een optie.
Mijn CX GTiT heeft ook iets vergelijkbaars gehad, maar daarbij werd de oorzaak wel gevonden: een rottig relais in het ontstekingscircuit.
Mmmm goed idee, ik heb nog een reserve bdp-sensor liggen, die zal ik deze week even proberen.
Alle relais onder de kap heb ik gecontroleerd en ik heb de aansluitingen gereinigd, waar nodig, en natuurlijk ingespoten met WD40.
De BPD sensor ga ik zsm vervangen, echter ik hou me aanbevolen voor een goeie L-klep.
Bedankt voor je advies.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Toch nog even wat betreft dat relais: bij m’n CX deed die meestal wat ‘ie moest doen, maar op willekeurige momenten even niet, varierend van 2x per week tot 1x in de vier maanden. Dan viel ‘t toerental terug tot stationair en kon je ‘t gaspedaal intrappen zover je wilde, had geen enkel effect. Meestal was ‘t binnen een paar minuten weer over. De laatste keer dat ‘t gebeurde sloeg ‘ie af en wilde vervolgens niet meer starten, en toen ‘ie (veel) later wel startte, bleef ‘ie niet blijven lopen. En de volgende dag was er weer niets aan de hand.
Moraal: ook als de relais goed lijken, wat uiteraard zo is zolang die gewoon loopt, misschien toch de moeite waard om ze ff te verwisselen als de andere BDP sensor niks uithaalt.
BX19trs schreef:Een update:
Ik wil deze BX graag verkopen, echter zit ik nog met een probleem, de motor slaat soms af en reageerd niet op het gaspedaal…
Ik vermoed een defecte L-klep, ik heb verder alle bedrading gecontroleerd, stationaire stappen motor gereinigd, alle ontstekingsdelen gecontroleerd en ga zo maar door…
Emiel, ik heb nu een tijd dezelfde symptonen gehad. De oplossing bij mij was de gaskleppositiemeter. Heb hem vervangen, en het gestotter en inhouden is nu over. Misschien heb je der wat aan…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:BX19trs schreef:Een update:
Ik wil deze BX graag verkopen, echter zit ik nog met een probleem, de motor slaat soms af en reageerd niet op het gaspedaal…
Ik vermoed een defecte L-klep, ik heb verder alle bedrading gecontroleerd, stationaire stappen motor gereinigd, alle ontstekingsdelen gecontroleerd en ga zo maar door…
Emiel, ik heb nu een tijd dezelfde symptonen gehad. De oplossing bij mij was de gaskleppositiemeter. Heb hem vervangen, en het gestotter en inhouden is nu over. Misschien heb je der wat aan…
Daar heb ik zeker wat aan Prutsy!!! bedankt, ik ga een opzoeken en proberen!!
Emiel
Wel even laten weten of dat het ook daadwerkelijk is he . Ben erg benieuwd of het hetzelfde euvel is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dat zal ik zeker doen, ik snap en merk nu ook dat diagnose stellen zonder enige hulp en apparatuur extra moeilijk is… ,ik heb alleen een spanningszoeker en m’n verstand, bij volvo heb ik een diagnosekast, electrische schema’s een scoop en de ondersteuning van een helpdesk….
Laat in mijn geval die hulp en apparatuur alle leden van het forum zijn!!!!
Emiel
Gisteravond heb ik de Bdp-sensor vervangen met als resultaat dat de auto gisteravond niet meer in storing gegaan is, hij blijft mooi stationair draaien en lijkt weer in orde te zijn, echter ik juich nooit meer te vroeg, eerst nog wat vaker proberen.
Emiel
BX19trs schreef:ik juich nooit meer te vroeg, eerst nog wat vaker proberen.
Emiel
Dat lijk me verstandig Ik zal je dan nog maar niet feliciteren…
Ik ga vrijdagavond weer even proberen, helaas kan ik niet einden proefrijden, de gti is geschorst…
Emiel