4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Mijn BX GTI Automaat. nooit klaar?
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 28 november 2006 11:07 PM
  [ # 46 ]

De automaat is aan wat groter onderhoud toe namelijk:

De drukverdeler en hoofdbolhouder beginnen als een idioot LHM te lekken, deze zal vervangen moeten worden door een lekvrij exemplaar, alsmede een nieuwe hoofdbol.

Het inlaatspruitstuk zal hiervoor gedemonteerd moeten worden wat weer mooi uitkomt, dan kan ik de injectoren ultrasoon reinigen en het gasklephuis en de luchtklep grondig reinigen, ook komen er frisse nieuwe pakkingen overal tussen.

Er komt eindelijk een andere rechter voordeur in!

Ik ga ook een Sebring einddemper plaatsen!

Goed, en dan nu de vragen:
Wie heeft er een goede drukverdeler liggen en wie heeft ervaring met lekkages aan deze dingen en het vervangen ervan?
Wie heeft/weet er nog een goede K&N kit voor de GTI?
Wie heeft er nog een olie vulleiding liggen die onder op de vuldop komt naar het carter?

Groeten

Emiel

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 trs
Gepost: 23 december 2006 06:48 PM
  [ # 47 ]

Vandaag even de BX op de brug gehad, ik heb even gekeken waar hij nou precies LHM lekt, nou dit is duidelijk te zien bij de drukverdeler, er zitten dopjes in de zijkant van dat onderdeel en daar lekt ie behoorlijk!

Ik heb de BX vanbinnen helemaal schoongemaakt, gestofzogen en heb verder alle vloeistoffen op peil gebracht, banden op spanning gebracht en wisserblad voor vervangen.
Portiersloten en scharnieren gesmeerd i.v.m. vastvriezen (welke vorst?)

Nouja weer een ochtend werk, maar wel weer tevreden!

Foto’s:  

Emiel

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 23 december 2006 06:49 PM
  [ # 48 ]

Vanmiddag ff langs geweest, interieur ziet er weer piekfijn uit..wanneer heb je tijd voor een TZI ?  Laughing

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 23 december 2006 07:10 PM
  [ # 49 ]
Ijs schreef:

Vanmiddag ff langs geweest, interieur ziet er weer piekfijn uit..wanneer heb je tijd voor een TZI ?  Laughing

Shocked ik zal wel wat van die zooi meenemen, kan het tzi dashje ook weer glimmen!

Emiel

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 08 februari 2007 10:25 PM
  [ # 50 ]

Debietregelaar

Mijn Bx is gedeeltelijk in de revisie!

Gisteravond ben ik begonnen met het vervangen van de debietregelaar en het de en monteren van het inlaatspruitstuk.
De debietregelaar lekte als een idioot en om het vervangen van deze debietregelaar makkelijker te maken had ik besloten ook het inlaatspruitstuk eraf te halen.

Het inlaatspruitstuk en het gasklephuis waren aan een grondige reinigingsbeurt toe, de injectoren waren toe aan een zalig bad in de ultrasoonreiniger op m’n werk!

Het loshalen van het inlaatspruitstuk is niet zo ontzettend veel werk, vooral de injectoren zaten behoorlijk vast en de radiateur moest even los en wat opgeschoven worden om het spruitstuk eraf te halen.
Het spruitstuk is inmiddels van binnen en van buiten geheel weer als nieuw, met dank aan de stoomcleaner en onze bedrijfspoetser!
De injectoren hebben een half uur gebadderd
in een mengsel van water en ultrasoonreiniger en lijken weer als nieuw en hopelijk funktioneren ze ook weer als nieuw.
Het gasklephuis zat vol zwarte drab, ook rond de gasklep zelf was het een grote aangekoekte zooi, ook deze heb ik grondig gereinigd met carburateurcleaner, dit zorgde ervoor dat het gasklephuis weer helemaal schoon is!

Morgenavond ga ik beginnen aan het monteren van het hele zwikje, ik heb vandaag nieuwe rubbers gekocht voor de leidingen in de debietregelaar, dus dan moet alles goedkomen.

Enkele foto’s van de BX en van het spruitstuk:

Groeten

Emiel

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 08 februari 2007 10:33 PM
  [ # 51 ]

en dat alllllllllemaal voor een debietregelaar..maar puik werk! Dat gaat richting bling bling.. Wink

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 10 februari 2007 12:52 AM
  [ # 52 ]

Afgelopen avond alles weer gemonteerd en LHM ververst…

Ik ben kapot!!!

Emiel

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 10 februari 2007 12:53 AM
  [ # 53 ]
BX19trs schreef:

Afgelopen avond alles weer gemonteerd en LHM ververst…

Ik ben kapot!!!

Emiel

Maar de BX integendeel, hoop ik?  Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 10 februari 2007 12:56 AM
  [ # 54 ]

BX loopt weer als een zonnetje en na 1/2 uur prutsen kwam ie weer omhoog (en zwaaien met de playboy…)

Edit 10/2:

BX loopt en rijdt inderdaad als een trein, het ultrasoonreinigen van de injectors werpt z’n vruchten af, ook het afstellen van de gaskabel en de kickdownkabel geeft een heel anders rijdende GTI automaat!

Enneh LEKVRIJ!!!

Emiel

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 26 februari 2007 10:19 PM
  [ # 55 ]

Ik schrijf lekker m’n eigen topic vol! Cool  Wink

Pechpechpech!!!! ik weet dat XBXG ook veel pech heeft gehad, maare ik heb ook ff mijn portie met de BX!!! Crying or Very sad

Afgelopen zondagmorgen heb ik Lelijke Eend van het station in Leeuwarden opgepikt, ik moest van LE in de BX komen, zo gevraagd zo gedaan dus, echter LE heeft meteen kunnen zien dat BX-rijden een groot avontuur kan zijn…
De BX startte niet meer op de parkeerplaats bij het station, ff goed balen dus.
Na wat gevroet met stekkertjes achter de startmotor komen we erachter dat er iets loszit want plots start de BX wel en slaat aan!
Thuisgekomen even de boel bekeken en het blijkt dat de stekker van het startrelais is afgebroken, dit is natuurlijk allemaal gebeurd tijdens het wisselen van de debietregelaar en het uit en inbouwen van het inlaatspruitstuk.
Alles kan er weer af!! ik heb gezien dat het beter en makkelijker is om het inlaatspruitstuk eraf te halen om bij de startmotor te komen, dan kan ik meteen zien of de bedrading allemaal nog deugd, daar heb ik niet goed na gekeken tijdens de laatste klus, dit was ook een haastklus i.v.m. onze vakantie.
Ik heb net na het eten vandaag de BX weer met wat stekkergepruts weer aan de praat gekregen en samen met de twee jongens van ons naar de garage gereden, daar zal ik vanaf morgenavond weer beginnen met het demonteren van het spruitstuk en de startmotor, ook zal ik de bedrading gaan vervangen en rapareren.

Ik zal in dit topic verslag uitbrengen!

Emiel

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 februari 2007 10:31 PM
  [ # 56 ]

Ik wel iig Cool . Succes iig Emiel, en misschien volgende keer een ander interiertje inbouwen?  Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 27 februari 2007 01:31 AM
  [ # 57 ]
BX19trs schreef:

dit was ook een haastklus i.v.m. onze vakantie.

Ik volg het topic ztw ook (zie eerdere post), en wil alleen nog even relativeren door aan te geven dat gelukkig je vakantie er niet onder te lijden heeft gehad?!  Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 27 februari 2007 02:53 PM
  [ # 58 ]

De vakantie was top! met een heel erg fijn rijdende BX, maar dat was twee weken geleden!

Ik heb net bij een bevriende peugeot-garage voor de tweede keer in 2 weken een inlaatspruitstukpakking besteld, ik kan me er geen buil aan vallen ze kosten namelijk iets van 7,50 euro!

Vanavond ga ik in alle rust beginnen met het demonteren van het spruitstuk en de startmotor, hopelijk is er genoeg tijd om ook alle bedrading na te kijken en eventueel te voorzien van nieuwe stekkers e.d.
Ik hoop dat ik tijd vind om foto’s te maken, daar heeft iemand anders misschien weer wat aan!

BX rijden blijft een avontuur, zelfs als de BX niet meer wil rijden…

Emiel

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 februari 2007 03:17 PM
  [ # 59 ]

Fijn ja, dat inlaatspruitstuk. Bij de monopoints of diesels ligt de startmotor er zo af. Wink

En trouwens, t’is voor jou natuurlijk ook wel irritant, maar ik denk dat de nieuwe er zo weer opzit.

Succes!

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 27 februari 2007 04:49 PM
  [ # 60 ]

Dat moet weer in no-time lopen jou kennende!  Wink

Profiel  

4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook