Motor loopt slecht
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 14 juli 2006 12:27 AM

Wij hebben het motorblok ingebouwd en alles zit er nu goed in.

Hij loopt alleen heel slecht, of eigenlijk haast niet. Eerder liep het blok wel maar toen bleek de waterpomp overleden. Hij heeft toen overigens maar heel even gelopen.

Kan het zijn dat wij de massa hebben overgezet van het blok naar de versnellingsbak dat dat de oorzaak van onze problemen is? Op een sloopauto en een reservebak hadden we gezien dat ie op de versnellingbak thuishoort.

Wie kan daar wat meer over zeggen.

Ook nog andere suggesties?

Jos van der Voort

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 15 juli 2006 01:23 AM
  [ # 1 ]

heb je de waterpomp gedaan tijdens de overbouw ???
dan kan het zijn dat de motor niet op tijd staat en nu een paar kleppen krom zijn.  Exclamation  Exclamation  Exclamation  Exclamation

Doe voor de zekerheid een compressie test, en kijk naar ontsteking en brandstof toevoer.

Dat zijn de simpelste dingen om eerst te kontroleren Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 15 juli 2006 02:06 AM
  [ # 2 ]

Gaan dit weekend nog even kijken. Distributie staat op tijd volgens ons. Ook na een paar omwentelingen.

Laat mijn gescheiden dochter net een nieuwe vriend hebben en die logeert hier het weekend en is ............. automonteur. Die kijkt er zondag naar.

Wordt vervolgd.

Jos van der Voort

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook