De zaak is afgekeurd omwille van volgende punten:
Ophangingstest vooraan: onvoldoende wegcontact.
Idem voor de achterkant.
Geeft iemand mij raad waar ik dit probleem mee kan verhelpen?
De andere controlepunten waren tiptop in orde
groetjes en dank bij voorbaat,
vik
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: 2pk op de keuring
Hoe zijn je veerpotten/dempers? Gek trouwens, dat wordt in NL niet aktief gecheckt bij de APK. Je wagen komt zeker op zo’n trilbank?
De Dyane van een vriend van mij was in BE ook hier op afgekeurd. Zonder er iets aan te doen werd hij (na invoering) zonder problemen goedgekeurd in NL.
in belgie is het idd lastig om je A-type door de keuring te krijgen
heb even op 2cv.nl gekeken, zitten ook een aantal Belgen op
http://www.2cv.nl/interactief/forum/viewtopic.php?t=3575&highlight=belgie
succes
keuringsperikelen
Vandaag voor de 2de maal naar de keuring.
2pk moest herkeurd worden op schokbrekers.
Vooraan 2 nieuwe monroes, achter 2 nieuwe records.
Achterkant was perfect bij eerste meting
Voortrein, links ok, rechts niets ! ?
Ik vraag vor een nieuwe test, voorkant is plots in orde, achterkant links ok, rechts niets…!
Die man doet de test nogmaals,nu beide kanten achter geen wegcontact.
——> 3 veschillende reultaten op dezelfde auto, zonder ook maar ergens aan te komen….
Resultaat: groene kaart zonder opmerkingen !!!!!!!!!!!!! wie kan daar nog aan uit??
Elke Eend standaard laten herkeuren tenzij je zelf weet dat er iets niet in orde is ? Op den duur gaan ze, met van die wonderbaarlijk veranderende resultaten, wel overstag (hoop ik).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Vikingo,Hebben ze die nieuwe schokdempers voor de montage eerst 10X
rechstandig in en uit geschoven,zo niet,dan zijn het geen automonteurs
maar knoeiers.Haal de schobrekers er alsnog oneruit en vult ze door
rechtstandig ze helemaal in en uit te schuiven,dan werken ze tenminste.
Ik heb ze zelf gemonteerd en wel 50 keer open en toe geschoven, tot het luchtzakje weg was
Ondertussen door de keuring geraakt met wisselende meetresultaten..
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Mogen jullie ook kiezen waar je je eend mag laten keuren,indien ja,kies
volgende maal eens een ander.Andere meerapparatuur
Enkel bij de eerste keuring kunnen we kiezen waar de auto op controle gaat maar de volgende keren wordt dit vastgelegd op het keurcentrum het dichtst bij je woonplaats.
In belgië is het zo dat de keurstations overal identiek zijn met identieke meetapparaten. Het is immers een overkoepelend organisme hier.. geen prive controles in een of andere gehomologeerde garage.. helaas..
de testbanken zijn natuurlijk afgesteld op de hedendaagse wagens en niet voor pluimgewichten zoals de 2pk, wat gigantische problemen oplevert bij de schokbrekertest.. de andere testen gaan prima!
Chassis vol beton storten ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Chassis vol beton storten ?
Is een oplossing, en er gelijk een visa motor in leggen om uberhaupt nog vooruit te graken
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
En een nog beter advies: In de tuin parkeren als monument,want ermee
rijden is levensgevaarlijk (dag kreukelzones)Mijn zoon heeft een betonnen plantenbak eend in zijn tuin
aiaiaiai
zonde
defensief rijden is de oplossing..