Ik ben toe aan een nieuwe set banden. Dat zullen michelins worden. Ik twijfel tussen de pilot primacy of de Energy. Volgens mij beide goede banden, maar ik vind het belangrijk dat banden stil zijn. Wat is dan de beste keuze?
xsara break 1.6 16v 2001
Ik heb ook goede ervaring met Energy banden onder mijn huidige en al mijn vorige Citroenen/Peugeot’s
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ga je voor comfort en geluid….Energy’s. Deze zijn bijzonder stil
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
ik vind persoonlijk michelins allemaal lawaai banden zeker als je met plat rubber rijd maar vind dat iedereen het idee heeft dat onder een citroen michelin banden moeten terwijl je voor minder beter kan krijgen Groeten Lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Check deze site even. Je kunt per merk en type kijken hoe de waardering is. Zijn wel van gebruikers, niet wetenschappelijk. Je kunt o.a. zien hoe Innengeräusch en Ausengeräusch gewaardeerd worden.
http://www.reifentest.com/pkw_sommerreifen/index.html
En via http://www.autobandenmarkt.nl kun je nog meer tests per band zien.
dunlop en toyo zijn erg goede en betaalbare banden
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oldenhage schreef:ga je voor comfort en geluid….Energy’s. Deze zijn bijzonder stil
waarom zijn die pilot primacy dan duurder?
deze zitten overigens ook orgineel onder een Xsara type 2
ik heb eigenlijk nooit last van banden geruis
Ik heb zeer goede ervaring met Michelen Energy banden.
Goede combinatie van grip/geluid/slijtage.
Mn pa zweert bij de Energy en heeft ze op zn XM en Zafira gehad en de huidige C8 heeft ook weer Energy’s.
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik denk niet dat erg veel verschil is in (geluids)comfort.
Voor mezelf geldt: Pilot Primacy, all the way. Betere grip, betere tractie. Energies gaan wel langer mee maar zijn ook een tikje harder.
Ga je voor veel (snelle) kilometers, neem dan de Primacy’s. Ook als je wat bredere / lagere banden met grotere wielen dan de standaard 15 inch monteert lijkt me de Primacy beter. Sowieso zijn op de Xsara in de laatste modeljaren alleen Primacy’s gemonteerd - Citroën zal zo zijn redenen hebben gehad om die veel duurdere band aan te bevelen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank voor de adviezen. Lijkt nog steeds weinig verschil. Zijn de Pilots meer voor de zakelijke rijder? Dat ben ik niet (18k per jaar).
Ben aan het rond bellen voor Energy’s. Bij een plaatselijke banden boer (geen kwikfit) €445 incl alles voor 4 banden. Bij de citroen dealer krijg ik de verheugende mededeling 4 halen drie betalen. Kosten dan €564. Dan betaal ik volgens de dealer voor drie banden €119 meer dan ik voor 4 banden hoef te betalen!!! Dat is een enorm verschil. Hij adviseerde me dan ook snel het andere bod te nemen.
xsara break 1.6 16v 2001
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tampert schreef:Dank voor de adviezen. Lijkt nog steeds weinig verschil. Zijn de Pilots meer voor de zakelijke rijder? Dat ben ik niet (18k per jaar).
nee, als je meer grip (veiligheid) wil moet je voor de Pilots gaan
of anders:
Vredestein Hi-Trac (zomerband)
perfecte natweerband
Vredestein Quatrac2 (vierseizoenenband)
scoort goede resultaten in testen qua geluid
zie hier:
Vredestein als beste uit de test
Het magazine Teknikan Maailma in Finland heeft de grootste bandentest in Scandinavië, Finland, de Baltische Staten en Rusland gepresenteerd. De test is georganiseerd door het Finse TestWorld. In een directe confrontatie met onder
andere Continental, Bridgestone, Michelin en Pirelli kwam de Vredestein Hi-Trac als beste uit de test. Het uitstekende resultaat is ook gepubliceerd in VG en Motor in Noorwegen, Aftonbladet en AutoMotorSport in Zweden, Autorevue
in Rusland en een magazine in Estland. Ook in de Duitse ADACbandentest kwam Vredestein er zeer goed uit. Hier was het de Ultrac, die volgens de ADAC bijzonder goede prestaties op nat wegdek leverde. Vredestein besteedt voortdurend aandacht aan het testen van banden in de praktijk. Gunstige testuitslagen in tijdschriften zijn voor
Vredestein dan ook geen verrassing. Het is vooral het resultaat van een doelgerichte systematische aanpak, waarbij een uitstekende samenwerking met grondstoffenleveranciers en het snel aanpassen aan de steeds hogere eisen
van de consument belangrijke speerpunten zijn.
Datum: 17-07-‘06
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Heb laatst bij de Kwik-Fit (ik weet het sorry…ben er de hele tijd bij blijven staan…) 4 nieuwe Good Years Hydragrip laten monteren, in de maat 195/60R15. Iets te groot (moet eigenlijk 195/55R15 zijn), nu is wel het overdrijven van de snelheidsmeter teniet gedaan . Moest uiteindelijk inclusief balanceren en uitlijnen 328 Euro afrekenen…
Banden bevallen uitstekend!
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Ik heb zelf van het voorjaar nieuwe energy’s onder mn type1 1.6i laten monteren en kan niet anders zeggen dan dat ik het super banden vind Na 80.000 km waren ze nog niet op. Heb ze puur moeten vervangen doordat er droogtescheurtjes ontstonden.
Ik weet niet wat voor bandenmaat je hebt, maar bij de dealer voor over de 500 euro lijkt me erg overdreven! Zowel mijn winterbanden als zomerbanden komen bij de dealer vandaan. Voor de winterbanden was ik incl velg 450 euro kwijt en voor de zomerbanden minder als 350 euro. Dit was ook met de 4 voor 3 aktie!
Ik zou toch nog maar ff rondbellen…
Voor wat de kwikfit betreft, nooit naartoe gaan! Wat een rotzooi is dat…
Die gasten daar weten amper hoe je een wielbout vast/los draait! En das echt geen geintje… Mn opa kreeg zn auto mee met een moer te weinig Bovendien heeft ie hem daarna nog bij een merkdealer laten uitlijnen omdat er rond de 110 gewoon weg niet mee te rijden was.
Iedereen zegt dat de Energy mindere grip heeft, maar ik heb in de 1.5 jaar dat ik mn xsara heb nog nooit gripproblemen gehad met energy’s! En ik neem bochtjes enzo echt niet als een oude opa
Ik zou voor de energy’s gaan. De enige goede remedie voor grip in de natte maanden is het nemen van een set winterbanden. In oktober/november gaan ze dr bij mij weer onder.
Ze ljiken duur, maar je spaart in de tijd dat je met je winterbanden rijdt ook nog is je zomerbanden!
Succes met je keuze!
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Die gasten daar weten amper hoe je een wielbout vast/los draait! En das echt geen geintje… Mn opa kreeg zn auto mee met een moer te weinig Bovendien heeft ie hem daarna nog bij een merkdealer laten uitlijnen omdat er rond de 110 gewoon weg niet mee te rijden was.
Daarom ben ik er ook bij blijven staan..en ik had het geluk dat er een oudere monteur aan mijn auto werkte. De prijs gaf bij mij de doorslag, anders was ik ook wel ergens anders heen gegaan.
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Koots schreef:Xsara_Coupe schreef:Die gasten daar weten amper hoe je een wielbout vast/los draait! En das echt geen geintje… Mn opa kreeg zn auto mee met een moer te weinig Bovendien heeft ie hem daarna nog bij een merkdealer laten uitlijnen omdat er rond de 110 gewoon weg niet mee te rijden was.
Daarom ben ik er ook bij blijven staan..en ik had het geluk dat er een oudere monteur aan mijn auto werkte. De prijs gaf bij mij de doorslag, anders was ik ook wel ergens anders heen gegaan.
Ik heb het al wel vaker gezegd, zolang je precies aangeeft wat er moet gebeuren en er bij de werkzaamheden aanwezig blijft is er niets aan de hand. Dan zijn ze zelfs vriendelijk en aantrekkelijk qua prijs. Ik heb ook wel eens verhalen over merkdealers gehoord die wielbouten niet natrekken, en interieurfilters er dwars instoppen (maar ik zal geen (firma)namen noemen…)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!